Andrej: Podla mojho nazoru je nejake obchodne centrum skaredsie ako elektrickova trat. A o dialnici ani nehovorim. S estetikou to mas tazke - asi sa vsetci zhodneme, ze panelakove sidlisko je skarede a upravovany park pekny, ale v mnohych inych veciach nie. Inymi slovami: Som pevne presvedceny, ze niecia estetika ako dovod, aby sme na periferii viedli dopravu pod zemou a nie nad nou alebo na nej, neobstoji. Ak ma chces presvedcit, skus mi zdovodnit, preco je moja estetika (ktora mi napriklad nasepkava, ze spinave stanice podzemky, osvietene sliepnavym svetlom ziariviek, su fakt hnusne) horsia.
Andrej (Anndy008)
konretne od SI #6061): "... A netvrdim ze elektricka je zrovna lepsia, ale da sa s nou spravit ta ista sluzba ako metrom..."
snad som nevybral malo
Ale O.K. Konecne som to pochopil. Vam ide v podstate o to, ze elinu su lacne, inak by ste boli za metro. To ste mali povedat rovno.
Ja sa este vyjadrim k tomu preco sa mi metro paci viac /vypichem len to co si myslim, ze je vyhoda oproti eline/ (vseobecne metro - netvrdim, ze to navrhovane pre BA vzdy splna moje predstavy).
1. je skoro vsade pod zemou - takze nezavadzia a hlavne na zemi moze byt nieco, co je napr. pekne (stromy, park, domy, atd...) proste ovela viac miesta a nehyzdi okolitu krajinu + vsetky dalsie vyhody jeho vedenia pod zemou.
2. je fakt rychle (teda, ked sa take spravi)
3. nepocut z neho hluk /na povrchu/ (mozno otrasy, ale to su aj z eliny)
4. jeho tunely sa daju pouzit v case vojny ako CO kryty - to len tak na okraj (1-ka je dolezita)
Uznavam, ze aj Eliny mozu chodit pod zemou - ak take budu, tak kludne take mozu byt (velky rozdiel oproti metru asi nebude :D)
Este by som sa chcel spytat (lebo to mi z projektov nebolo jasne) ako sa zariadi, aby eliny chodili spolahlivo. Poviem priklad a potom pochopite, ze co asi myslim.
Moji spoluziaci, co byvali na garde, tak chodili do skoly elinou. A zoberiem len jeden semester, tak sa vela krat stalo, ze nestihli cvika len preto, ze elina zlyhala (a to nehovorim, ze sli vela krat z racka pesi ). Ked porovnam ostatnu dopravu (okrem Tbusov - su na tom rovnako) tak nikdy som nepocul vyhovorku hodinu nesli busy apod.
Dalsia vec. Preco by sme nemohli mat drahe metro? Ved aj tak splacat ho budu nase deti (teraz to nemylsim ako svinstvo voci nim). Ale ked tu postavime, nieco, co za 20 rokov bude v tom istom bode, co teraz, tak nase deti zase budu musiet platit, aby si to vyriesili (otazka je len porovnat tie ceny). Nedala by sa brat investicia aj z tohoto pohladu?
Este mimo: to d3k0 a spectre. Nemohli by ste napisat nieco viac o tych novych vyhybkach pre tbusy? (kde budu, ako to funguje, pripadne aj ako funguju sucasne a preco sa vlastne musi spomalit? To by ma zaujimalo) diky