Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Andy: a nekazia sa radiove vyhybky viac ako obycajne? Asi bude zlozitejsia a zlozitejsie veci sa viac kazia, nie?
Andrej: Dubravka, Raca - elektricke stacia iba mimourovnove krizovania s cestami, nadjazdami a podjazdami. Tym padom odpadnu zdrzania (pri semaforoch) a kolizie z inou dopravou (pri neriadenej krizovatke). Krasny priklad je prazska trat do Modran, odporucam sa previezt. Keby sa v takej Karlovej Vsi alebo Dubravke spravili zo 3-4 mimourovnove krizovania trate, zvysok existujucej trate moze zostat nezmeneny, posunu sa trochu zastavky a mame rychlodrahu hotovu.
Ale mesto by som dal rozhodne pod zem, vsetky eliny. (Nieco podobne je budapestianke zlte metro, co vlastne odlisny system o druhych dvoch (a stavanej stvrtej) liniek. Je to len draha prevazne zakopana pod ulicou - ziadne razene tunely.) Tymto sposobom by som zapustil eliny v centre, kde je krizovatiek vela a mimourovnove prekonavanie kazdej by bolo prakticky nerealne.
Napr. eliny by vbiehali pod zem pri SNG, na Kapucinskej pred Rackom a pred Trnavskym mytom na Vajnorskej (mozny problem s podchodom) a na Zahradnickej pred centralnym trhoviskom (to by dalo aj nove priestorove moznosti riesenia krizovatky Mileticova-Zahradnicka).
to kockac:

no zase medzi rychlodraznou elinou a metrom az taky rozdiel nie je 😃.

Co sa tyka tych trati hmm, v podstate aj pre dobre elinove rieseni je treba vybudovat nove trate, takze fakt nevidim velky rozdiel oproti metru 😃.

No som rad, ze sme sa zhodli, ze pod zemou v centre je asi najlepsia moznost. Ako to bude v pripade dubravky, race, petrzalky - to tazko povedat, vsade sa hodi asi nieco ine a kludne to moze by kombinacia - niekde pod povrchom niekde na urovni, ci nad.
Andrej: Nie vsetko, co ide pod zemou, je metro a nie vsetko metro ide pod zemou. V kazdom pripade, uznavam, ze v husto zastavanych oblastiach s nadmernym pohybom "prekazok", ktore navyse sluzia na rekreaciu obyvatelstva (kombinacia jak swina, ale staci mat splnenu 1 podmienku...) je podzemka (ci uz metro, elektricka, alebo kludne aj busy) nutnostou. Na periferii je vsak jej prinos podla mojho nazoru otazny. Neviem, ako v cudzine, ale podla mojho nazoru v CR sa z vacsej casti "riadia mnou". 😉 Samozrejme velke sidlisko nie je periferia.
Podla mojho nazoru je najvacsou vyhodou metra rychly nastup a vystup obrovskeho poctu ludi vdaka velkemu poctu dveri a nastupistiam v urovni podlahy. Ale myslim si, ze vzhladom na pocet obyvatelstva a jeho zmeny v blizkej minulosti je to zbytocny luxus za tazke peniaze. A az raz deti nasich deti budu postavene pred tento problem (ak budu - kto vie, kde bude vtedy doprava, mozno sa dockaju aj tych teleportov), budu ho moct vyriesit aj tak, ze daju niekomu zakazku a po kvalitnych tratiach, ktore vybudujeme my, nechaju jazdit veklokapacitnu elektricku s moznostou rychleho nastupu/vystupu. Krasny sen, nie? 😃 (Aspon mne sa paci.)
tr3mp: Dobry napad. Nenazdavam sa, ze to pomoze proti hadkami (fanatizmus je svinstvo), ale aspon to pomoze veci neznalym zistit, ake pseudoargumenty tu pouzivam. (Pokus o vtip.);-) Akurat sa do toho nikto nema.
1. aka vyhybka na Racku???
2. tbc=TeBeCe=TBC=TEBECE=tebece 🙂
3. jeeeezismaaarha, tu je prispevkov!
hee to si musite precitat heee (nieco mi to pripomina :D) hore
to Andy: a je to aj citit, ked ides tade s takym troflosom (uznavam - musi to byt nahoda nahod :D), ze nespomaljue ale iba to prefici?
to tr3mp:

no suhlasim, len pridavam, ze este je jeden problem nie len metro a elina, ale kade ma viest, resp sposob vedenia, pod povrchom zeme, na povrchu, nad povrchom...

Si myslim, ze v tomto je vacsi rozpor ako v tom, ci metro, alebo elina.

Lebo ked sa to zoberie az do detailov, tak dobra rychlodrazna elina, iduca nezanedbatelnou castou pod zemou je v podstate skoro to iste co metro a s eslinou, ako ju pozname teraz (resp. sa prehana nasim mestom) ma spolocny akurat nazov.


A dalej este je tu aj problem. Celkova koncepcia. Teraz to bude trochu (dost) laicke - skor z pohladu, co si o tom myslim ako buduci uzivatel 😃.

Objavila sa aj koncepcia metra a prepojenia na zeleznicnu siet v tom zmysle, ze nielen bratislava by bola prepojena sama zo sebou, ale aj s okolitimi regionmi - Malacky a spol. Vzhladom na to, ze sa na zahori a v okoli malaciek, resp. na celom tomto uzemi planuje rozsiahly technologicky park, kde je velky predpoklad,ze z BA tam bude cestovat vela ludi za pracou apod.
Andrej: Napriklad vyhybka na Racku smerom od stanice. Alebo aj Zo sokolskej k savke.
Hmm, no ale urcite to vadi mensine ludi, lebo preco by potom stavali metro a mali ho v inych mestach?

A myslim si, ze metro sa da aj lepsie postavit ako je to prazske - napr. take viedenske 😃.

Stale si myslim, ze najvacsia vyhoda metra je to, ze ide pod zemou (aj ked to ma zopar nevyhod).
Co takto spravit porovnavaciu tabulku metro vs. rychlodrazna elektricka vs. elektricka (pripadne aj nieco ine)? Lebo (aj ked sa mi myslienka elektrickovej rychlodrahy velmi paci), mam dojem, ze mnohi zastancovia elektriciek sa snazia na podporu svojho riesenia uvadzat len argumenty, preco su elektricky dobre a metro zle. Takymto neobjektivnym (v zmysle zvyraznovania dobrych vlastnosti zastavaneho systemu) mozu dobrej myslienke aj uskodit (podla mojho nazoru).
Porovnavat sa da v mnohych veciach (cestovna rychlost, priemerna medzistanicna vzdialenost, hlucnost, ...). Takychto porovnavacich kategorii by malo byt vacsie mnozstvo (30-40?) nech si kazdy dokaze spravit usudok. Lebo na jednej strane je tabor, ktory tvrdi ze len metro vyriesi dopravnu situaciu a druha strana vravi, ze stacia iba eleny (ako nosny dopravny system). Ludia, ktori maju iny nazor (alebo aspon oponuju - hoci konstruktivne), su oznaceni za podplatenych Metrom alebo zarytych automobilistov, niekedy to dokonca zabieha do osobnych urazok. A podobne je to aj z druhej strany, lenze odporcov elin je tu menej, tak taketo prispevky sa vyskytuju menej.
Andrej: Tak dobre, prehanam, ale v kazdom pripade clovek (aspon ja) nie je jaskynny tvor a tak sa lepsie citim nad zemou ako pod nou. Navyse (ked uz sme pri tej Prahe) stanicami podzemky pretahuje dost chladny prievan, asi ta klima (*). Mne to prijemne nie je (a ako trosku citlivejsi clovek mam tendenciu prechladnut). Elektricky a autobusy sa v zime vykuruju - metro sa vykurovalo akurat velkym poctom ludi, co v nom boli (+). Co mi pripomina - tlacenica v elektrickach je bratislavska specialita. V Prahe som sa tlacil iba v metre.
(*) Nie som proti krytym staniciam, je to zvycajne prijemne (napriklad Praha, metro B, konecna Zlicin), ale ked je tam taaaaaky prievan...
(+) Taky bol moj dojem, mozno sa vykuruje aj inak, mozno je to len chyba povodnych sovietskych vozov (Ecs ci tak nejak).

Suma sumarum: Podpovrchova trat ma sice svoje vyhody (nezavadzia, nizsi hluk etc.), ale aj nevyhody - nemozno ju brat tak, ze je vo vsetkom okrem ceny lepsia.
tbc = TeBeCe? 🙂


no jasne, az na ten hnusny vietor, a to, ze musim trcat v praci - inak nic 😃
all> POZRITE SA AKO JE VONKU KRASNE 🙂
tbc - tak to hyzdenie si zjavne nepochopil - tam slo to ten vas projekt, ci iny podobny (nie sucasne eliny) - proste by tam bolo navyse nieco, co by nemuselo a urcite by to mestu na krase, ci vyuzitelnosti nepridalo! (mesto = centrum)

...a kludne aj v inych castiach ak sa to bude dat...

no a ked porozmyslas nad vyznamom "ak sa bude dat", tak ti je to jasne nie?
No uznavam, ze v celom meste nemusi byt pod povrchom (ale kludne moze - som to tu uz viackrat napisal).


Hee no s tou cestou a dialnicou - to bolo mylsene ako vtip viac menej sak to bolo v zatvorke tiez napisane.

No ale s tym podzemim nesuhlasim (s tym slnkom je to pravda, ale ta situacia predsa nenastava pri pouziti metra nemyslis? - to by v inych mestach na svete metra rusili nie?). To akoze budes cely den trcat pod zemou? Budes cely den cestovat metrom z jednho konca na druhy?

No a v metre je estetika cestovania zla? (alebo v podzemnej zelezjnici?). Zober si aku mas teraz estetiku - trcis na jednej nohe (v lete sa potis jak kon - hlavne, ze na teba spoza okna svieti slniecko) Take metro a cela podzemna cast je klimatiozvana a v lete je tam prijemne (aspon v prahe mi bolo - cetovanie metrom posobilo na mna blahodarne v sparnych letnych mesiacoch)

Ved si uvedom, ze 99% ludi tam nebude travit vacsinu casu. A myslis si, ze sa neda urobit pekna podzemna stanica, vnutro supravy, atd???. Ved farbami, vhodnym osvetlenim a pod. sa da mnoho veci nahradit, resp. dosiahnut urcity ucinok.
#6086> ja len hovorim ze elektricka v centre vzdy bola a tam aj patri...tak nechapem preco by ho zrazu mala hyzdit a zavadzat tam....
#6086> a toto je co? nosny system, by podla mna mal by v cenre pod zemou - a kludne aj v inych castiach ak sa to bude dat.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
advertisement