Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
klf: hee no sak v poho - sa ozvi ked skoncis :DD - nech mozeme zagratulovat 😃
Klidek Andy008... 😉 Este som len v zacviku. 😉 A ja mozem tak akurat predostret moj vodicak dispecerom... hehe. Ale bolo by to dobre mat tu tie vyhybky radiove...
klf - ty si vodic eliny? 🙂

ako ta spoznam? :DD

No a nemozete to ako vodici nejako predostriet vedeniu, ci kto to ma na zodpovednosti? 😃 - mozno by sa vam to podarilo pretlacit. Ked uz take nieco funguje aj pre tbusy.
No nemuselo by to byt zle ani u nas. Mne osobne sa na T6 dost blbo prehadzuje, nakolko musim prehadzovat zadnym zberacom. 😉 Blby odhad. 😉
Sak snad to spravia aj u nas... Snad niekedy v 2018... 2023... 2041.....
to klf: no v prahe maju uz zopar takych vyhybiek. Jasne ze su blokovane. Daju sa prehodit radiovo, alebo aj klasickym sposobom. Ako nahle sa voz dostane na urcitu vzdialenos voci nim, tak sa automaticky zablokuju a neda sa s tym pohnut. Taktiez, ked vodic pouzije radiovy signal na zmenu, tak klasicky system cez vedenie nefunguje - a opacne myslim. Zaroven maju aj novu znacku, resp oznacenie pre vodiocv elin.


viac pozri: www.prazsketramvaje.cz
All: DIskusia o metre vs. eliny je uz natolko velka, ze by mozno nebolo zle zriadit niekde diskusiu zvlast len pre tento problem. A pripadne aj nejaku verejnejsiu (pri vsetkej ucte k IMHD.SK, zial mnoho ludi tuto stranku nepozna). Myslim, ze ked sa zapoji este viac ludi do diskusie, bude to zaujimave. Je tych prispevkov uz fakt vela a myslim, ze keby sa vytvoril priestor ciste pre tuto problematiku, bolo by to mozno aj efektivnejsie.
Radiove vyhybky pre eliny: Nuz... to, aby sa nedali podhadzovat dalsim vozom, by sa mozno dalo osetrit nejakym blokovanim vyhybky. To by mozno nebol az taky problem. Ono takto nejak to totiz funguje v Strassburgu myslim.
Trolejbusy: Odkial vezmu tolko 15Tr pre 201 ? Z akej linky ich stiahnu ? Inak suhlasim s tym, ze Bratislava potrebuje HLAVNE klbaky, cize 21tr by sa zatial mozno neoplatilo kupovat.
Tusim dnes vecer by mal ist na JOOOOOOOOOOOOOOOJke film K2. Dufam, ze tam uvidim Beusa a este nejakych Krabustov (ale dufam ze tetu Madaricovu tam nepustili) 😃 😃 😃 😃 😃 😃 😃 😃 😃 😃 😃 😃 .
Mno, co sa tyka tych solo tbusov... Bratislava ma solo vozov az moc... Skor potrebujeme klbaky... Ked z 201 budu dalsie solo vozy, mozno by bolo fajn spravit dalsiu linku...
Inak nechcem kritizovat, Ale mysliet si, ze sa s elektrickou dostaneme na most Kosicka je utopia. I jaby som to videl ako najlepsie riesenie, ale proste to nejde... Treba sa zamerat hlavne na stary most a rekonstrukciu Safka. Ja osobne by som na Safku spravil este slucku. Umozni to potom spravit z toho uzol mestskej dopravy. 14 Potom moze ist rovno do Petrzalky, 12 tiez, ale pritom bude moct nieco koncit i na Safku.
Ale bolo by dobre, keby nam Skoda dala tie 3 kusy na skusku. DPB by si ich oblubil a zacali by ich nakupovat 🙂
Zrebec: Problem nie je v tom, ze by nechceli nakupovat kratke trolejbusy. Problem je v tom, ze Skoda uz 14TrM nevyraba a 21Tr nemozeme mat kvoli neprisbosobenej udrzbe. 🙂 Jedine ze by nam tu postavili Komin 🙂
kockac: diky za upozornenie, tie rychlosti su vyssie len som to tam neak nestastne napisal :-))
Votrelec: Velmi sa Vam ospravedlnujem, ale bola to len reakcia na to, ze ste vycitali veci, ktore boli v tych projektoch uz riesenie. Ale uznavam, ze Vase prehliadnutie bolo urcite len nahodne a moja reakcia neadekvatna. Ad automaticke metro: Pokial viem, stale je nutne mat tam cloveka, co to bude dohladovat. Ad stlpy: Ja som tiez proti podzemke a nemalo byt to byt ani metro. 😉
Andrej #6116: Nikto nie je dokonaly. 🙂 Ale ked su oba navrhy priblizne rovnake, iba jeden z nich lacnejsi, presadzovat ten druhy je hlupost. #6117: Hmm a kto s tym zacal? (Uz zasa rypem, ach jaj...)
Pilus #6122: I ked som zastancom normalneho rozchodu, s tymto prispevkom nesuhlasim. Su proste zle trate (BA, KE) a dobre trate (Brno). Kvalita nezavisi od rozchodu. Skuste sa pozriet niekde na zapade (Linz ci kde je to 900mm), urcite su tam aj kvalitne trate na uzkom rozchode. Myslim, ze skor je to otazka ceny a toho, ze na jednom telese dokazu jazdit rozne dopravne prostriedky. (I ked to druhe je trosku otazne.)
Si #6131: Prejazdove rychlosti su pri 1000mm prave vyssie ako u 1435mm. Predpokladam, ze to bol len preklep. 😉
Pilus: aj ked som zastancom zmeny rozchodu na 1435 mm, nemozem s tebou vo vsetkom suhlasit. Prejazdove rychlosti a opotrebenie kolajnic a podvozkov je v pripade 10000ky v zaktrutach nizsie, dojdi niekedy na schodzu, vysvetlime ti to tam (na zaklade fyziky:-)) Navrhovana Petrzalska trat vsak nema niake prudsie obluky, takze tam je to v tomto pripade dve... Otazku rozchodu tu vsak teraz rozoberat nechcem, pretoze v tom je asi nasa najvacsia nejednotnost a nechcem oslabovat sily vnutornym triestenim. Petrzalka sa da postavit oboma sposobmi a v tejto chvili by 1435 mala akurat jednu nevyhodu a to taku, zeby sa pre zaciatok stratila moznost navaznosti na existujucu siet v meste....
Zrebec: Na rozchode 1000 mm je nevýhodou to, že vozidlo na ňom má z fyzikálneho princípu asi o 40 percent menšiu stabilitu v zákrutách než na klasickom železničnom rozchode a vôbec nezáleží na výrobcovi podvozka. Je to proste dané fyzikálnymi zákonmi. Skús sa zviezť zákrutovitou traťou električky napr. v Brne. Vozidlá prechádzajú bez problémov zákrutami rýchlosťou o ktorej sa môže bratislavským električkám iba snívať. Ďalšou z toho plynúcou nevýhodou je rýchlejšie opotrebenie koľajového zvršku aj spodku aj na rovnej trati, čo si vyžaduje častejšiu údržbu tratí a tým aj zvýšenie celkových nákladov na prevádzku takýchto tratí. Opäť to vyplýva z fyziky. Pri rovnakom klopnom momente pôsobí na kratšom ramene úmerne väčšia sila, ktorá má deformačné účinky. Priečne kolísanie električky na rovnej trati tak notoricky známe v Bratislave však môže byť, čo máš pravdu, spôsobené aj podvozkom vozidla. Do veľkej miery je ale daná aj rýchlo sa opotrebujúciou traťou. Ak už by sme stavali električku do Petržalky, potom by prakticky za rovnaké peniaze bolo možné vybudovať kvalitnejšiu trať s menším opotrebením a väčším komfortom pre cestujúcich.
No, o tych troch 21Tr som uz cital i ja, ale pokial viem, neplanuje sa nakupovat solo troliky...
Pilus : Ja na rozchode 1000mm nevidim nic debilneho. Jedinym problemom je konstrukcna chybnost podvozkov vozidiel od CKD, ktoru si vo svojich studiach sam priznal. Ak vsak pocitame s nakupom novych vozidiel, vozidla CKD to asi nebudu. A napr. Duewag stavia velmi kvalitne podvozky i na uzky rozchod. Neviem preco by sme sa mali my prisposobovat vyrobcom, a robit si zbytocne naklady, ak vsade vo svete si zadava podmienky zakaznik...
to Zrebec:

no nie kazdy je uplne za elinu, co su tu 😃. Ja som nie uplne proti, ale ak mozem pridat svoj hlas, tak by som vas poprosil, ze aby ste tu elinu riesili fakt moderne na hranici moznosti 🙂 😃.
Dovolim si tiez poznamenat, ze projekt VAL uz upadol do zabudnutia - vedel by to kazdy, kto bol na tom prerokovavani, alebo kto cital moj clanok. V sucastnosti Metro chce dopravu regionalnu (od coho si slubuju konecne vymamenie financnych prostriedkov od statu). Elektricka v buducnosti ma byt prestavana na siroky rozchod, trasy A, B, C maju byt napojene na vystupy do metra, na mnohych miestach ale metro presne kopiruje elektricku (!) i ked firma Metro tvrdi, ze metro konkurenciou elektricky nebude. Treba tiez podotknut, ze metro ma byt napojene na zeleznicu a tak sa v roku 2030 dostanete z Viedne az do Malaciek ci trnavy "bratislavskym" metrom. Chcu nakupit dvojsystemove vozidla, podobne ako v Karlsruhe. Nemusim pripominat o kolko drahsi tento projekt bude. Problem je v tom, ze im na to skocili i ZSR a vyzera to tak, ze do toho pojdu spolocne...

Este si dovolim reagovat na spominany typ Siemens Combino - Ak to niekedy niekto z vas videl co i len na obrazku, tak to nemozete mysliet vazne... To vozidlo je neesteticke a kazilo by raz mesta. Okrem toho dlhe, troj a viacclankove vozidla neumoznuju prakticke rozmiestnenie na trate, kde sa pocas dna este stale vyrazne menia prepravne naroky...
Teraz ste ma sklamali. Ked bola prezentacia projektu metra v DK Petrzalka, pisal som sem presny datum a cas, aby sme sa tam zisli a mohli oponovat. Nic. Ukazalo sa strasne malo ludi. Cest vynimkam. Potom som sem pisal, ze existuje clovek, ktoremu ak predlozime dobry projekt elektricky, mohol by sa posnazit ho presadit a ze navrhujem spolupracu. Nech sa mi ostatni ozvu, ze si sadneme, podiskutujeme a snad to nejako dame dokopy. A opat sa nikto neozval. Zacal som na tom robit sam, spolu so Si a panom Hrubiskom a zrazu sa dozviem, ze na tom robite i vy, nezavisle na nas. Nic proti, ale to ma trochu poburilo. Naco mame plytvat sily osve, ak ich mozeme spojit ? Ved o to, aby tu boli elektricky a nie metro nam ide vsetkym. Ale asi z dovodu, ze som aktivny v inej stranke, ktoru tu menovat nebudem nie som dost dobry pre vas projekt. Vazne vravim, ze ma to sklamalo, ale nadalej vam ponukam moju pomocnu ruku, napady, ktore sme mali a co uz mame spracovane. Mozete sa mi ozvat na email, alebo to napisat rovno sem
ak je vam pisanie emailu prilis od ruky. Len vas prosim, aby sme nestiepili svoje sily, pretoze inak si na kolose akym je Metro a. s. vylameme zuby.
Vcera na JOJke bol podvecer pan Ing. Weigl a hovoril o novych vozidlach, ale ta moderatorka mu skakala do reci, takze nic nemohol dopovedat 😞

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.