Neviem či disponuješ presnými štúdiami vyťaženosti linky 61, avšak myslím, že sa stačí opýtať vodičov. Ja som sa so známym (dotyčnú linku nemá v zadelení, takže inkognito) vozil na 61ke a v určitých časoch sa tam zhŕklo dosť veľa vlkä s dosť veľkými kuframi. Okrem iného si tí opovážliví cestujúci dovolili pýtať lístok na predaj (keďže vozidlo nechodilo v zadelení na 61tku, nebolo vybavené oznámenim na spôsob "We don't sell tickets."). TOTO je reálny stav aký je na tejto linke a TENTO reálny stav by sa mal veľmi rýchlo riešiť.
az na to ze rec bola povodne o dolezitosti nejakych automatov na listky na letisku za sucasneho stavu ked tam jazdia predpotopne busy na hanbu pred turistami v ramci coho som navrhol ze ak by tam chodila rychla elektricka prip. metro tak sa mozno da odporucit turistom ako dopr. prostriedok na dopravu do mesta, ale za sucasneho stavu naozaj bud auto alebo taxik
inak fuha vzdy je v 61 niekto s velkymi kuframi, wow, viem si predstavit tie kvanta ludi, takze ked zo 100 cestujucich (neplette si cestujucich s odpredavadzajucimi pribuznymi) na letisku pouzije MHD 20 ludi (aj to raz za cas, tie prilety/odlety nie su tak casto), tak sme celi happy aka dolezita je tam MHD, to ze zvysnych 80 ludi pouzije auto ci taxik je detail...
vy sa tu snazite ludom nakukat vas idealisticky pohlad ze lietadlo je na Slovensku bezny dopr. prostriedok ktory je nejak masovo vyuzivany, ja hovorim ze je to exoticky dopr. prostriedok a ked sa tam uz clovek trepe s kuframi tak voli auto ci taxik a nie MHD, to naozaj len par extremistov, ostatne o vytazenosti 61 hovori za vsetko to kvantum ludi co sa vezie na letisko ci z letiska od Avionu, kedy chodi ten bus prakticky prazdny
babicka nie je dobry priklad. Po tom co prejde 5 km peso na zastavku, vytrepe sa do vlaku a vypadne z neho, sadne na 93 a jediny raz prestupi. A to je rada ze nemusi ist peso, ani otravovat vnuka.
Praveze teraz ma Antolska lepsie spojenie zo svetom - po prekroceni Dunaja staci 1 prestup odkialkolvek.
Tesi ma, ze suhlasis s usekom Ovsiste - Safko. K tej 90 - asi budes mat pravdu, ale v minulosti som mal aj iny navrh a to posunut konecnu L96 cez Terno (v podstate ako byvala L86 na tomto useku). Z Romanovej k Technopolu je to bez prestupu, a nechces mi povedat, ze prave z Jiraskovej sa ludia potrebuju dostat do Technopolu.
A teda po tejto zmene by ostali busy aj na byvalu L89, aj ked mozno skratenu.
L93: minuty podla CP na imhd:
L93 - Vysehradska - Luky II: 5 min, opacne: 4 min.
L59 - Antolska - Luky II: 6 min, opacne: 6 min.
L99 - Antolska - Luky II: 8 min, opacne: 7 min.
Takze by to aj casovo vyslo: predlzenie o max 3 min v 1 smere + 1 min vyrovnavaci cas = 4 min v spicke.
A obsluznost LukyV by som zabezpecil prave spojenou celodennou 59/94.
Mno keďže bývam kdesi úplne hore na Dlhých Dieloch, tak tú dopravu tam aj raz za čas využívam, no aj tak je najistejšie a najpríjemnejšie ísť električkou a potom 10-15 minút pekne hore kopčekom pešo. Alebo na bajku (no to je alternatíva pre tých adrenalínovejších - kto pozná ten kopčok tak vie čo píšem ). Tie busy sú dosť nešťastným riešením .. no lepšie ako úplne nič. Ale DD sú na tom lepšie ako niektoré časti Pétržky, veď každých 20-30min. ide priamy spoj na železničnú stanicu, heh [irónia moja milovaná] ...
Ja ta v tomto nerozumiem. Takze babicka o dvoch barlickach z Hlst. bude raz prestupovat, pokial ju ale z nem.Antolska poslu na Kramare bude 2 krat prestupovat (a to sa ti uz ozaj podakuje). Este ti pripomeniem medikov z Druzby a personal nemocnice. A nechapes ze keby bola linka Antolska-Hl.stanica tak by tym boli obsluhovane aj styri ine-dost vytazene zastavky v Petrzalke. Ale uz sa opakujem.
Moment, jedna vec ohľadom tých automatov mi nie je jasná. Čítačka čítajúca slovenské groše by sa nedala naprogramovať na čítanie eurodukátov? Ja by som povedal, že je to skôr záležitosťou softwaru
Ten Tvoj nápad je síce dobrý, avšak má to úskalia:
- Bolo by to realizačne IMHO príšerne drahé. Pochybujem, že stávajúce BUSE také niečo podporuje.
- CéEnGé JéZet predsa zaviedol nový tarifný systém, ktorý mu dodal o 150% krajší úsmev na plagátikoch a ročenkách. Nebudeme poukazovať na to, že je tento systém zlý a CéEnGé JéZet je tam vlastne len do počtu.
- Bolo by to bárs zložité, viď. 1
- Cestujúci by to nepochopili
Na jednej strane mas pravdu, 90Sk v drobnych je naozaj problem, aj ked problemy s funkcnostou automatov nevidim. V kazdom pripade DPB sa ohana v celku realnym argumentom: prerobenie automatu sa rata v desiatkach tisicoch korun a pri predstave, ze vyuzivane budu do 1.1.2009 je pri dnesnom financnom podviziveni DPB skutocne neefektivne tak ucinit. Ja osobne si myslim, ze investicia by to bola dobra, ale len na vstupnych branach do mesta.(Na zaciatok - neskor na miestach, kde su infostanky) Totizto aj po prechode na Eura budu do mesta prichadzat turisti s bankovkami v hodnote 5, 10, 20,... Euro.
V kazdom pripade ak sa vedeli dohodnut s ZSSK ze bude existovat nejaky listok Vlakom dalej... Bratislava, tak by sa mohli dohodnut, ze budu mat aj kompletnu sadu listkov na MHD.
Re #51217 S499.1023: Nezvladne, veru nezvladne. Uz teraz nezvlada a myslia si, ze ked rozsiria cestu za 70 milionov tak nieco vyriesia a nepochopia, ze desat NP vozov za tu istu cenu moze pomost viac ako nejaka cesta. Bohuzial deklarovana podpora MHD je stale iba na hajzlaku.
Re #51227 Technopol: No prave uz by sa vyrazne menit nemala. Okrem zrusenia L95 by malo ist o zmeny kozmeticke.
Re #51233 Sommelier: Mna uz tieto veci prestali rozculovat. Nenecham si magistratom ani DPB nicit zdravie este viac. Staci ze musim vyuzivat tie sluzby co mi obaja poskytuju.
Re #51244 Papuca: To bola skor reakcia na to ako ludia nadavaju, ze im nejde priamo linka 95 na Antolsku a ked im spomenies L99 tak sa okunaju, ze kto ma ist vyhliadkovou jazdou. Tak odpoved je jednoducha. Ak sa ponahlas prestupuj ak nie - voz sa dookola. Co sa tyka navstev, nemoze existovat predsa priami spoj do nemocnice pre cezpolnych z ASMN/Hlst., ktorych sa za den bude 100. Priami spoj maju Kramare, Ruzinov, myslim, ze ta Antolska to s jednym prestupom vydrzi.
A netvrd mi, ze ked sa raz poobede uciti tvoja stara tupu bolest pri srdci a vystrelovat jej bude do ramena, budes ju trepat do L99 alebo ineho MHD prostriedku. Som si isty ze zavolas tu RZP. Najprv ale skontroluj, ci si nestoja na bradavke. A s taxikmi si nebud tiez taky isty, uz som pocul o pripadoch kedy taxikar ked videl ze ide o vezenie do nemocnice a zbadal stav dotycneho pridal a ufujazdil. Boja sa totiz cistenia vozidla.
Re #51252 NN: Voz si kufor v taxiku a nechaj ludi jazidt MHD. Robim v Avione, jazdim L61 a vzdy v nej je niekto s velkymi kuframi. Okrem ineho dane predlzenie elektricky z Astronomickej na letisko by bolo vyhodne aj skrz obsluzenia shopingparku a budovanej administrativnej zone. A bohvie co este pri letisku vyrastie.
áno, BUSE je... väčšinou naozaj DPB na 61 vypravuje svoje "najmodernejšie" vozidlá (ak akceptujeme teóriu, že plynofikovaná Karosa je ako nové vozidlo) ?
ale ja som pod pojmom informačný systém myslel skôr ucelený systém informačných tabúľ, oznamov a pod. (nie nutne elektronických), ktorý aj zahraničnému turistovi jednoducho vysvetlí, čo ako funguje a kde musí vystúpiť. Čiže malo by to začať tým, že by vypucovali zastávky na letisku, osadili tam prehľadné mapy siete so zvýraznením trasy 61 a prestupov na dôležité smery, mapy by dole mohli mať priestor, kde by sa dali vytiahnuť viacjazyčné letáčiky - mapa Bratislavy, spolu s inštrukciami, ako používať MHD, no a samozrejme boli by tam tie automaty na lístky akceptujúce bankovky a platobné karty. V samotnom vozidle by bolo hlásenie zastávok aspoň v angličtine s upozornením na prestupné body (Trnavské mýto - prestup na električky smer centrum), no a samozrejme vodič ovládajúci aspoň tú angličtinu, ktorý by mal tiež poruke mapu, aby mohol zodpovedať otázky návštevníkov (v Amsterdame tú mapu bežne majú a nerobí im problém poradiť).
Toto zas nie sú také drahé veci, aby sa to nedalo zrealizovať. A možno by to malo väčší efekt, ako reklamná kampaň pod ukradnutým sloganom Zurichu "Little Big City". Náklady na jednoduché turistické mapy sa bežne dajú vykryť z reklamy na nich.
Nehovoriac o tom, že lístky by sa dali predávať v zvýhodnených turistických sadách (napr. za 5 EUR - 10 lístkov + mapka mesta s dopravnou sieťou, základnými pamätihodnosťami a inštrukciami na používanie MHD) - väčšina návštevníkov by nevyužila všetky lístky, takže DPB by na tom okrem propagácie ešte aj získaval.
No, toto bolo zas trochu z kategórie Snívajte s nami...
je mozne ze prilaca nejake $$ za dopravu, kokos kebi si videl tie kvanta ludi co chodi napriklad aj o 13:20 na VW-1 tam chodi asi 30 autobusov a vseky su plne (SAD & MHD) a to neratam tu druhu vratnicu a ine casy prichodov a odchodov na kazdu z 3troch smien.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
NN
inak fuha vzdy je v 61 niekto s velkymi kuframi, wow, viem si predstavit tie kvanta ludi, takze ked zo 100 cestujucich (neplette si cestujucich s odpredavadzajucimi pribuznymi) na letisku pouzije MHD 20 ludi (aj to raz za cas, tie prilety/odlety nie su tak casto), tak sme celi happy aka dolezita je tam MHD, to ze zvysnych 80 ludi pouzije auto ci taxik je detail...
vy sa tu snazite ludom nakukat vas idealisticky pohlad ze lietadlo je na Slovensku bezny dopr. prostriedok ktory je nejak masovo vyuzivany, ja hovorim ze je to exoticky dopr. prostriedok a ked sa tam uz clovek trepe s kuframi tak voli auto ci taxik a nie MHD, to naozaj len par extremistov, ostatne o vytazenosti 61 hovori za vsetko to kvantum ludi co sa vezie na letisko ci z letiska od Avionu, kedy chodi ten bus prakticky prazdny