Pekne si napisal o linke 92. Ak by VW buchol na stol pastou a povedal ze platit nebude, tak okamzite aplikovat navrhovane zmeny a linku 83 zrusit, 34 hore cez Dubravku a na Vazovovu. Linka 92 naozaj prezila velky tresk...
Ináč ja som mal taký istý návrh, ale 92 v Petržke iba po N. Hraničiarov, ďalej ide "električka" 95 ☺ .
Čiže by chodila v takej trase ako dnes v sedle, ibaže, keby nechodila 83, tak by 92 chodial aj v tom sedle plnšia, a nie ako dnes. A mali by sme o 2 systémové linky s hustým intervalom viac. A ešte ak by dúbravčania poslúchali, tak by dostali v špičke za odmenu 92 ako bonus na Pri Kríži, ale pozor, originál cez Alexyho... ? A pre VW nechať iba spoje na smeny, tie môžu ísť v Petržke aj na Dolnozemskú a vynechali by Dúbravku.
Ale dnes pred všetkými úvahami stojí ten nepraktický problém, že VW si platí za 92 v 20min. intervale + spoje na smeny naviac, ale iba v úseku VW - Patrónka, no od samej štedrosti požaduje všetky spoje až na Dolnozemskú... Preto musela táto najdlhšia a antisystémová linka prežiť aj "veľký tresk" 5. 9. 2005 "bez ujmy na zdraví". O také pekné peniaze pre DP predsa nikto nechce prísť, a navyše ľudia v DP sa obávajú, že keby si s manažermi z VW sadli k rokovaniu, tak hrozí, že VW by prestal platiť úplne. ?
To cislo sa mi nezda. Totiz 4 znamena autobus z Petrzalky, 5 znamena ze je to typ Ikarus 283 a 02 alebo 03 je proste poradove cislo... Vsetky elektricky urcene na pravidelnu premavku s cestujucimi zacinaju cislicou 7, dalsie su: 0 pre K2, 1 pre K2S, (2 - byvaly typ T2, uz su vyradene), 3 - T3S, T3AS, 4 - nespominam, tusim T3 alebo volne, 5 - T3, 6 - T3M, 7 - T3SU a T3SUCS, 8 - T3SUCS, 9 - T6A5 a posledne dve cisla zasa poradove. Pocas modernizacii sa spociatku vozy precislovali (76xx), potom uz nechavali povodne cisla. Dnes je to taki mismas. Nech vsak kukam ako kukam, 4502 alebo 4503 nema nic spolocne s akoukolovek tramvajou, ale pocet miest na sedenie smeruje k typu T3.
A čo spraviť takuto zmenu: zrušiť Linku 83 namiesto toho dať normálny interval L 92 ktrá ju nahrádza ako spoj na Patronku linka 84 by jazdila aj víkendy a Linka č 34 by premávala po trase Pri Kríži Vazovova ako niekedy + soboty, nedele?
about M.Č. ? ?
Re #51217 S499.1023: Ale teraz vážne, počul si také, že "netiketa"? ?
________________
Re #51235 Spectre: Prečo v metre? ? Vysvetlite mu please niekto rozdiel medzi mapou a schémou.
Vo Viedni majú takú mapu kdekoľvek pod prístreškami. A na zastávkach kinderautobusov, ktoré križujú centrum (tuším 1A a 2A) majú aj na označníkoch (!) (v centre prístrešky niesú) aj malý výrez mapy okolia, aby cestujúci vedeli prestúpiť na metro a tak...
Akoto že nemožno hovoriť o informačnom systéme? A BUSE komplet transparenty na plyňákoch, ktoré na 61 najmä chodia, sú čo? ?
Aj keď je pravda, že od 5. 9. 2005 tam chodia aj delenkárske šroty (vrakosy, ik 280) a tambusy, ale s starými dobrými tabuľami sa čiastočne vyrovnajú buse optickému informačnému systému pri tých info, ktoré u nás zobrazuje.
Jedna pikoska mimo debatu: V programe Ruku na to na STV pred cca 2min padla otrazka: V elektricke Bratislavskej MHD cislo 4502(mozno 3) je kolko miest na sedenie? 22 alebo 24? Moderator ich vraj sam spocital a naratal 22! Je sikovny! ?
Re #51252 NN: Netuším potom, načo na Heathrow ťahali metro
Letisko býva značne závislé od verejnej dopravy, často sa stáva aj dopravným uzlom. To je v dlhodobom zámere plánované aj pre BTS, ale prakticky žiaden komponent tohto zámeru ešte nie je postavený (okrem toho letiska) - teda parkovacie domy (pre P+R príjazdu od Senca), koľajový systém MHD, autobusová stanica, železničná stanica atď. To by sa to potom inak rozbehlo.
Linka 61 v súčasnosti asi pokrýva dopravné požiadavky na letisko dostatočne, ale jej nevýhodou je, že letisko má akosi iba vo vedľajšom úväzku - v skutočnosti obsluhuje najmä Avion, ale aj oblasť Ivanskej cesty. A vôbec nie je prispôsobená na úlohu prvého kontaktu s prichádzajúcim turistom.
Ideálne by bolo mať ešte aj špeciálny shuttle bus Letisko-centrum rýchlou trasou (povedzme cez diaľničný obchvat), ktorý by bol obsluhovaný novým, nízkopodlažným autobusom, s menším počtom sedadiel a väčším voľným priestorom vo vozidle (batožina), mal by po trase minimum zástavok a premával by povedzme v 15-20m intervaloch. Samozrejmosťou by bol viacjazyčný informačný systém (vrátane oznamovania zastávok) a široké možnosti platby - kartou, Sk, EUR atď - či už v automate, alebo mimo špičky aj u šoféra. Cestovné by bolo vyššie - napr. 2 EUR, ale cestujúci by zároveň dostal mapku mesta, vrátane siete MHD a prípadne lístok by mu mohol platiť ešte nejaký čas aj na iné spoje MHD. Tento spoj by vlastne vôbec nemusel byť prevádzkovaný DPB, mohlo by sa ho ujať samotné letisko.
Myslím, že záujem cestujúcich by bol, ale toto asi taxikárska lobby nikdy nedovolí. Napriek tomu, aspoň na tú linku 61 by mohli uplatniť niektoré prvky z neho, to čo v súčasnosti chodí na 61 nám veľkú reklamu nerobí, ani o informačnom systéme sa nedá príliš hovoriť
Aspoň ten trolejbus na letisko by sa mohol dať potiahnuť, vďaka prítomnosti Avion parku jeho šance dosť rastú. Nakoniec, aj Geneva má trolejbus na letisko (aj keď som na to prišiel až po zaplatení dvojnásobku cestovného za vlak, ktorý ma do mesta doviezol oblúkom za dlhšiu dobu... trolejbus prelezie cez kopček, ktorý vlak obieha)
No pokiaľ viem, tak tie intervaly nesedia ani skôr ráno, 75 má 10, 98 má 8 min. Jediný "garantovaný - povinný" prípoj je pri spoji linky 75 čo začína jazdu na Bajkalskej, smer Kraksňany, myslím že 4:58 - tá musí čakať na 98, a tu, keďže 75 začína odtiaľto, sa to dá na 99% aj dodržať. ?
Len tak napr.:
- si navrhoval namiesto 99 zaviesť býv. 88 Na Šafko., že na Rusovskú je súbeh s 84. Ale v tomto úseku zabezpečuje 99 napr. dopravu na ŽST Petržalka, nahrádza tak býv. 89. Ďalej: Keby si vyhodil úsek Technopol - Romanova - Jiráskova, tak sa Ti MČ Petržalka pekne poďakuje, lebo pôv. mala 99 chodiť po trase ...Budatínska - Šintavská - Jantárova - Pajštúnska - TERNO- Kopčianska..., ale okolo Technopolu na Romanovu a Jiráskovu bola presmerovaná práve na žiadosť MČ, že ľudia sa odvšadiaľ z mestskej časti (Aj dole z Lúk)potrebujú dostať na miestny úrad (akože TEchnopol), samozrejme bez prestupu. ? A ďalej, v úseku TERNO - Jiráskova - Romanova supluje býv. 86, ktorá robila lokálne prepravné vzťahy po Petržalke, napr. za nákupmi do Terna, či Kauflandu. Opakujem, inkriminovaný úsek ničím nenahrádzaš.
-Ad. TEbounavrhovaná pôv. 90: V úseku N. Most - Rusovská cesta by kopírovala linku 88. Aj ak pripustíme, že popri 88 by mala význam aj tvoja 90 (Ja viem, že zastávky Kremnická, Záporožská a Einsteinova dnes intenzívne volajú po zväčšení kapacity, ale ľudia odtiaľ sa potrebujú prepraviť najmä na Zochovu), medzi 88 a 90 by mali byť aj zladené intervaly, aby nedochádzalo k súbehu vozov. A to už by bol problém: Tvoja Linka 90:mala by v špičke ráno 6, alebo 12 min. int, poobede 8, či skôr 16 minútový interval? A navyše podstatnejší súbeh by bol s linkou 80, úsek Kopčany sídlisko - Einsteinova. A ja si nemyslím, že by na Kopčianskej 80 chodila nejako moc plná... ? Čiže opäť by bolo potrebné zladiť intervaly.
Ad. Predĺženie 93 na Antolskú: Vozokm. si uviedol, akceptujem, ale minúty?:
Dnes zast. Budatínska - Vyšehradská 2 min.
Pôv. 93: zast. Budatínska - Ľubovnianska 4 min. + na Antolskú ďalšie 2. - spolu 6, rozdiel 4. Naspäť by bol rozdiel v jazdnej dobe možno iba 3 min. - spolu 7 min. Ale bude treba zväčšiť aj vyrovnávací čas na konečných, pokiaľ iba na jednej - je to do 8 min., zaobíde sa s pridaním iba 2 vozov., pokiaľ na oboch, spolu sa bude pridávať oproti dnešnému stavu na jazdnej dobe 9 min. - bude treba pridať 3 vozidlá.
A opakujem sa , ale pokiaľ na Jasovskú zachováš 98 s rozsahom prevádzky ako je dnes, + ešte 92, tak tá 93 skutočne nebude efektívne využitá každé 4 min. na Antolskú. Niečo iné je v rannej špičke, a iná situácia je po zvyšok dňa.
Skôr by sa dalo uvažovať o tom, čo písal galiyosha, že časť spojov jednosmerne Vyšehradská - Lúčanka - Lietavská, ale rpi našom DP sa také "nedá", hoci kedysi sa to tak robilo (že časť spojov ide po nejakej trase, a časť spojov po inej - odlišná trasa v rannej špičke a odlišná v popoludňajšej)
A presmerovaním na Tebounavrhnutú trasu rpíde o obslužnosť zastávka LúkyV, a môžeš si byť istý, že ľudia odtiaľ budu písať masívne protesty, že prečo zrazu nemajú obsluhovanú zastávku.
Alebo čím ju obslúžiš? Presmerovať tam 98?
A k tej 59 som tiež písal svoj názor, len možno ešte doplním, že sa nemôžme riadiť heslom, že "táto linka je plná po celej trase, tak ju nemôžeme zrušiť, ani skrátiť, ani zriediť, možme ju iba zahustiť", lebo takto by sme nemohli v MHD zrealizovať skoro žiadne zmeny. ☺
Prajem pekný zvyšok dňa
Prosím Vás dáte nejaké linky (adresy) na stránky s fotkami popr.:clankami o zrušených električkových,železničných,T-busových tratiach na SR a vo svete DAKUJEM
Kua a že toto nikde inde vo svete nevedia, všade ťahajú na letisko metro, električku, S-Bahn, robia tam zastávky diaľkových vlakov... a ono je to nepoužiteľné... fakt nechápem, prečo to teda jazdí plné...
jo suhlas, aj ked osobne si nemyslim ze aj ked by tam sla elektricka alebo metro tak ju cestujuci budu nejako vyrazne vyuzivat nakolko vacsina cestuje s dobrymi kuframi a na tie je ozaj pouzitelny len taxik alebo IAD a nie sa s nimi trepat kdesi v MHD, tou s nou moze jazdit naozaj len par fanatikov ci chudobnych studentov, myslim ze clovek nelieta zase tak casto aby sa tam aspon nemohol pohodlne/kulturne odviezt ked uz leti, ak tu niekto lieta 3x do tyzdna s batozkom na chrbte tak sorry, ospravedlnujem sa mu (aj ked bude mat asi dost daleko od priemerneho cestujuceho)
myslim ze v pripade vystavby tebou zmienovanej trate by navysenie nakladov pri vystavbe dvojkolajnej trate bolo zanedbatelne oproti nakladu na vystavbu len jednokolajnej trate....
Môžem si z letiska teda vybrať , TaXik alebo plyňák 61. Ale prečo sa neupredňostnilo tam dotiahnuť i koľajovú dopravu? Letisko je čoraz vyťaženejšie. Ten nosný systém je potrebný i pre časť Ružinova s letiskom. Pritom medzi Pošňou a letiskom by stačila aj jednokoľajka ponad železnicu s elektr. napr. 9-X ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
NN