Reakcia na: Technopol #51287:
je mozne ze prilaca nejake $$ za dopravu, kokos kebi si videl tie kvanta ludi co chodi napriklad aj o 13:20 na VW-1 tam chodi asi 30 autobusov a vseky su plne (SAD & MHD) a to neratam tu druhu vratnicu a ine casy prichodov a odchodov na kazdu z 3troch smien.
yale
ale ja som pod pojmom informačný systém myslel skôr ucelený systém informačných tabúľ, oznamov a pod. (nie nutne elektronických), ktorý aj zahraničnému turistovi jednoducho vysvetlí, čo ako funguje a kde musí vystúpiť. Čiže malo by to začať tým, že by vypucovali zastávky na letisku, osadili tam prehľadné mapy siete so zvýraznením trasy 61 a prestupov na dôležité smery, mapy by dole mohli mať priestor, kde by sa dali vytiahnuť viacjazyčné letáčiky - mapa Bratislavy, spolu s inštrukciami, ako používať MHD, no a samozrejme boli by tam tie automaty na lístky akceptujúce bankovky a platobné karty. V samotnom vozidle by bolo hlásenie zastávok aspoň v angličtine s upozornením na prestupné body (Trnavské mýto - prestup na električky smer centrum), no a samozrejme vodič ovládajúci aspoň tú angličtinu, ktorý by mal tiež poruke mapu, aby mohol zodpovedať otázky návštevníkov (v Amsterdame tú mapu bežne majú a nerobí im problém poradiť).
Toto zas nie sú také drahé veci, aby sa to nedalo zrealizovať. A možno by to malo väčší efekt, ako reklamná kampaň pod ukradnutým sloganom Zurichu "Little Big City". Náklady na jednoduché turistické mapy sa bežne dajú vykryť z reklamy na nich.
Nehovoriac o tom, že lístky by sa dali predávať v zvýhodnených turistických sadách (napr. za 5 EUR - 10 lístkov + mapka mesta s dopravnou sieťou, základnými pamätihodnosťami a inštrukciami na používanie MHD) - väčšina návštevníkov by nevyužila všetky lístky, takže DPB by na tom okrem propagácie ešte aj získaval.
No, toto bolo zas trochu z kategórie Snívajte s nami...