Reakcia na: Sommelier #45318:
Osobne si myslím, že nejaké masové vyklápanie cestujúcich v Rači z modrých autobusov by nemalo byť. Prečo voziť ľudí autobusmi na perifériu Bratislavy a tu ich nechať prestupovať na niečo? V prímestských oblastiach v smere na Pezinok či Senec by mala byť nosnou železničná doprava. Súbeh železnice s autobusmi je prinajmenšom plytvaním dotácií. V prípade, že majú cestujúci tak či tak prestupovať a neviezť sa prímestskými spojmi až priamo do centra, prečo by nemohli prestúpiť na vlak už mimo BA (prípadne naň nastúpiť priamo, bývajúc v dochádzkovej vzdialenosti)? Ultrarýchle koľajové vozidlo je práve vlak (metro či rýchlodráha je stredne rýchle). Bohužiaľ v Bratislave chýba *rozumná* integrácia železníc do IDS zahŕňajúca samozrejme použiteľnú intervalovú prevádzku.
LUK
"prestup _je_ nepohodlny" - prestup nie je problém pri prestupnej tarife a nadväzujúcej doprave. Prestup uľahčujú (a urýchľujú) aj NP vozidlá. Vo veľkom meste sa bez prestupov nezaobídeš, ale keď máš dostatočne vysokú hustotu spojov na nosných linkách, tak nevznikajú veľké prestoje čakaním na prípoj. Prestup robí problém len telesne handicapovaným spoluobčanom.