Mimochodom, nemáte niekto *oficiálny* návrh optimalizácie linkového vedenia, ktorý prerokovávala v stredu Komisia životného prostredia a výstavby MsZ v stredu? Na www2.bratislava.sk by mal byť až zajtra alebo v pondelok ...
kua, ono to filtruje znaky vacsi/mensi... tak este raz:
Re #45323 tomas1: v tom mas ciastocne pravdu... urcite sa neda prevadzkovat linky odvsadial-vsade, ale ani prevadzka typu ze z bodu A do bodu B ktore su od seba vzdialene X km musim prejst kvoli inteligentne postavenej dopravnej sieti Y km pricom X je vyrazne menej ako Y nie je dobra... Priklad z praxe z vychodu: boli sme na chate v jednej obci na hranici krajov (KE,PO). Kedze obec bola mala, tak v nej bola iba krcma, potraviny vsak boli najblizsie v susednej obci (aj telefonna budka, v tom case mobily este neboli neak rozsirene), susedna obec vsak patrila pod PO a obec kde sme boli my pod KE. Ak si sa chcel dostat z jednej obce do druhej autobusom, musel si sa odviest autobusom do KE, odtial do PO a potom nazad do tej susednej obce. Hustota spojov vzhladom na to ze to boli vcelku male obce a na okraji krajov bola mizerna (z obce kde sme boli siel autobus 2x za den do KE, aj to jeden bol tusim s prestupom, takze len jeden bol priamy), z tej susednej 4x do PO (a nazad). Uz len vzhladom na prekonanu vzdialenost bola cena cestovneho listka na bus na takuto cenu niekolkonasobne drahsia ako mnozstvo benzinu ktore by si potreboval na odvezenie sa autom.... Chces umelo vytvorit obdobnu situaciu aj v ramci BA ?
v tom mas ciastocne pravdu... urcite sa neda prevadzkovat linky odvsadial-vsade, ale ani prevadzka typu ze z bodu A do bodu B ktore su od seba vzdialene X km musim prejst kvoli inteligentne postavenej dopravnej sieti Y km pricom X
Ja rozhodne nepatrim medzi tych typu: "zatial co sa v BA stavajú mosty a nakupne centra, zatial co my na vychode hladujeme" ale ved tak to snad s mojich prispevkov nevyzera.
Ked pises "my tou mhd cestujeme kazdy den", tak my v mensich mestach jazdime takou MHD akou vy budete jazdit o par rokov v BA ked sa to zhorsovanie urovne nezastavi.
Dalsi argument proti systemu od vsadial vsade je, ze sice poskytuje kvalitne spojenie z velkeho sidliska do skoly, alebo podniku, ale pri obmedzenom objeme penazi su intervaly na inych linkach zakonite dlhsie. Ale MHD nieje len o tom odviest studentov na univerzitu a naspat alebo vidlaka z HLST do Polusu a naspat. Takto mozu rozmyslat v Novom Meste nVahom, kde sa da prejst na druhy koniec mesta aj pesi. MHD v 450000 meste by mala byt pouzitelna aj mimo spicky na cestu odvsadial kamkolvek (a to MHD BA neni). A inym ako prestupnym systemom sa to teda dosiahnut neda.
Osobne si myslím, že nejaké masové vyklápanie cestujúcich v Rači z modrých autobusov by nemalo byť. Prečo voziť ľudí autobusmi na perifériu Bratislavy a tu ich nechať prestupovať na niečo? V prímestských oblastiach v smere na Pezinok či Senec by mala byť nosnou železničná doprava. Súbeh železnice s autobusmi je prinajmenšom plytvaním dotácií. V prípade, že majú cestujúci tak či tak prestupovať a neviezť sa prímestskými spojmi až priamo do centra, prečo by nemohli prestúpiť na vlak už mimo BA (prípadne naň nastúpiť priamo, bývajúc v dochádzkovej vzdialenosti)? Ultrarýchle koľajové vozidlo je práve vlak (metro či rýchlodráha je stredne rýchle). Bohužiaľ v Bratislave chýba *rozumná* integrácia železníc do IDS zahŕňajúca samozrejme použiteľnú intervalovú prevádzku.
tomas1 ja len tolko, ze nam, ktori zijeme v BA nemusis vysvetlovat, co mame zle. my tou mhd cestujeme kazdy den. smutne je, ze napr. ja robim v BusinessCentre na plynarenskej a skoro kazdy tyzden nam pribudaju parkovacie miesta, lebo stale viac ludi zacina preferovat auto.
sami vieme, ake je to na figu, ale ciastocne chybaju prachy a hlavne, ti co rozhoduju o mhd na nu pozeraju iba zo svojich sluzobnych aut.
ale znova ti opakujem, ze ked dojde slovensky navstevnik BA do svojho hlavneho mesta, nadava kolko vladze. ale keby sa to, co vyprodujuke BA nerozdelovalo medzi zvysok SR, uz tu mohol lietat vrtulnik z ZST vinohrady ;o) . lenze prachy "vyrobene" v BA musia putovat aj inde. co je zial dosledok zanedbania inych regionov uz v minulosti.
situacia je teda taka a este par rokov bude. tak aspon slovaci navstevujucu BA by mali mat pochopenie a sice upozornit na nedostatky (napriek tomu, ze o nich tu asi vsetci vieme), ale nie sa hrat na kritikov bratislavy a jej obyvatelov.
iste, ze v urcitych pripadoch by bolo dopravne vyhodnejsie riesit to ukoncenym autobusovych liniek pri trati kapacitnej kolajovej dopravy; ale (tak ako vsetko) to ma okrem vyhod aj nevyhody... Hned prvou nevyhodou su tie prestupy, co sme tu uz rozoberali aj v inej suvislosti; aj ked budes mat neviem ako dobru navaznost spojov, prestup je citelna neprijemnost oproti priamemu spoju; aj ked vacsina cestujucich asi konci svoju cestu kdesi v BA, zrejme nebude uplne ojedineli pripad ze sa cestujuci dovezie regionalnou linkou do BA a tu prestupi na dialkovu a pokracuje dalej. Ta dialkova mu sice totiz mozno aj cez obec ide, ale v nej nestoji, kedze statie pri kazdej vrbe by ju zufalo spomalilo A okrem toho umiestnenie bratislavskej autobusovej stanice je vcelku dost nestastne, neexistuje k nej v sucasnosti ziadna kolajova trat, takze takychto tranzitnych cestujucich by si zas len musel niekde prelozit do cestneho vozidla akurat inac sfarbeneho a doviest na asmn...
PS: o pohodlnosti cestujucich a tom zeby s tym asi velmi spokojni neboli svedci napriklad aj to, ze kym mnohi cestou do BA vystupia na zastavkach SAD v ramci mesta a nie priamo na ASMN, ked sa vracaju nazad, tak odchadzaju z ASMN (mozno aby si sadli, alebo mozno iba preto aby mali istotu ze sa zmestia)
Pre FOBUST, BIGMAC, 81-71, S499.1023
Dakujem Vam.
Viete, pri niektorych z Vas mam pocit, ze ste nejaky not openminded. Pretoze dufam, ze so mnou budete suhlasit. Nehovorim o tom, ze teraz, zajtra o tyzden, ani nie o 5 rokov, ale o 50 rokov. Totiz. Aj tak by bolo jednoduchsie v pripade tranzitnych cestujucich aby vystupili niekde v Raci, vliezli do nejakeho ultra rychleho kolajoveho vozidla, vyklopilo by ich to v Zahorskej a potom by pokracovali do najblizsej cielovej dediny.
Ak sa clovek zamysli nad touto moznostou, je to velmi kretenske, lebo takyto cestujuci, nebude takyto druh dopravy nikdy vyuzivat. Ak by som takto cestoval, pocestujem vlakom skrz Bratislavu nie ?
Takze to podla Vas niektorych znamena, ze tym, ze by nie vsetky tie modro sfarbene autobusy nekoncili na Nivach, skomplikovalka by sa doprava kolkym percentam pasiazierov. Kolko ludi z modrych autobusov na Nivach prestupuje na druhy modry autobus ? Nehovorim o dialkovych.
Nehovorim o preplnenej MHD DNES ! Je to o planovani dopravneho systemu a nie robeni toho, co tu malo byt 20 rokov a platani tych najvacsich dier (ak sa to tak da nazvat) a nie o natierani medu okolo ust volicom nejakym chorym vyplodom ako je elektricka v Petrzalke. Efektivne.
Vdaka, pekny den.
z toho aspon vidis ze aj na miestach kde by sa to nemalo stavat sedia evidentne "kompetentni" ludia. To ta vsak neopravnuje k tomu aby si obhajoval pouzivanie nespravnej skratky...
1. vacsina platiacich cestujucich stale pouziva predplatne listky; 2. jasne ze sa prestupu nevyhnes, ale to co sa predvadza v BA uz nie je uplne zdrave; kedze sa robia take srandy ako ze jednu dlhu linku treba rozdelit na 2, sak co na tom ze bola vyuzita, alebo ju rovno mozme zrusit, ved sa s prestupom da nahradit... a kym v spicke to mozno neak ide (aj ked urcite je lepsie ak sa mackam do busu len raz a potom tam stojim (aj ked mozno nie na vlastnej nohe) viac-menej na jednom mieste, ako ked mam podstupovat mackanie sa do viacerych vozidiel kvoli prestupu, riskovat ze sa niekde nezmestim; a pokial zrovna nemam prazdne ruky tak je to tiez naozaj velmi prijemne... (nielen invalidi, ale napriklad aj taka mamicka s kocikom a/alebo 2 detmi a kopou tasiek pri sebe tie prestupy iste "oceni")
V obchodnom registri je zapisana spolocnost s obchodnym menom "Dopravný podnik Bratislava, akciová spoločnosť", teda logicky DPB.
Bežne sa vsak používa DPMB, tiez neviem preco, nepouziva sa to len v krcme pri pive, ale pouzivaju to aj renomovane media a institucie.
Prosim posli vsetkym ktori pouzivaju skratku DPMB a vyraz Dopravný podnik mesta Bratislavy spravu, ze tam maju chybu.??
Tvoju pripomienku vsak mozno chapat ako dobry postreh a vtipnu slovnu hracku. ?
Ešte sa doplním, pri spojení ŽST Vinohrady s Polusom som zabudol linku 51, ktorá má odchody o x.00 a x.30, teda pri troche snahy sa dá stihnúť z vlakov prichádzajúcich pred celou hodinou
no budem Ti oponovať
"prestup _je_ nepohodlny" - prestup nie je problém pri prestupnej tarife a nadväzujúcej doprave. Prestup uľahčujú (a urýchľujú) aj NP vozidlá. Vo veľkom meste sa bez prestupov nezaobídeš, ale keď máš dostatočne vysokú hustotu spojov na nosných linkách, tak nevznikajú veľké prestoje čakaním na prípoj. Prestup robí problém len telesne handicapovaným spoluobčanom.
aspon tak, aby sa tadial dalo prejst aj autom... avsak v danom smere je problem najst aj cestu pouzitelnu pre auta (medzi riazanskou a koncom BA su 3 normalne pouzitelne cesty spajajuce raciansku radialu s oblastou vychodne od nej; odporucam ti ich najprv si prejst a potom skus uvazovat nad tym ako uzitocna by bola neaka linka ktora by tade sla)
Re #45307 tomas1: oficialny nazov dopravcu v BA je Dopravny Podnik, Bratislava, t.j. DPB; tento nazov pouzivaju vsetcia ktori vedia o co sa jedna (a aj vacsina laickej verejnosti vie ze bratislavsky dopravny podnik sa oznacuje DPB kedze pod touto skratkou je oznacovany aj na ich tlacovinach, v mediach a pod.) a je uplne bezna zalezitost vykefovat ludi pouzivajucich oznacenie DPMB pretoze tou skratkou sa oznacuje brnensky DP (a v pripade ze sa niekde keca o viacerych DP, tak je silne vhodne dodrzat zauzivane znacenie aby nedoslo k omylu)
"radsej zachovat sucasny stav ako podstupit co i len minimalne riziko" - no mozem ti povedat ze to nie je minimalne riziko, ale istota... BA sa od inych regionov .sk v dopravnej situacii odlisuje aj tym, ze vacsina jej obyvatelov je zamestnana a zaraba tolko, ze si (aj ked mozno so skripanim zubov) moze dovolit prevadzkovat motorove vozidlo a jazdit s nim do prace a aj inde... A prestup _je_ nepohodlny, aj ked rovno zabezpecis pri prestupe priamu navaznost liniek... a ked uz teraz musis na neakej ceste aspon raz prestupovat a po zmene by si musel este viackrat, tak iste vies ako ti na to velka cast cestujucich zareaguje... (je to uz odskusane a zneprijemnovanim cestovania odliv cestujucich nezastavis)
Este prosim vysvetlit ako rozvinutu cestnu siet potrebuje bezny autobus MHD aby na ten smer mohol premavat.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
tomas1