Elektricka trakcia je lacnejsia. Staci si porovnat naklady na jednu prevezenu osobu na jeden kilometer, tam vychadza elektricka takmer o polovicu lacnejsie ako autobus. Samozrejme, v idealnom pripade.
To je uplna pravda. Ale asi je to o peniazoch, elektricky a trolleybusy su drahsie nez autobusy, a mozno aj nafta ako taka je vyhodnejsia nez elektrina. Raz som pocul, ze ZS preferuje dieselove lokomotivy pred elektrickymi lebo ich prevadzka je lacnejsia.
To mi je uplne jasné, plný súhlas. Ja som to skôr myslel dopravu z regionu.
Ale to, že Hl. stanica sa z provizoria nedočkala planovanej definiívy, to je fakt škoda.
co sa tyka hlavovej stanice na trnavskom myte, ma to jedno velke proti - sucasna hlavna stanica je vhodny prestupovy uzol (aspon co sa zeleznic tyka) lebo sa odtial dostanes (zeleznicou) lubovolnym smerom. Stanicu na trnavskom myte by zrejme obchadzali (alebo by sa na nu dostavali dost problematicky) vlaky prichadzajuce od lamaca (co su napriklad aj medzinarodne rychliky)...
Vyzera to tak ze si budeme musiet pocat. Ale co je to za zvrhlost obmedzovat aj elektricku trakciu? Ja by som prave co najviac presunul zataz z autobusov na elektricke drahy. Ale aj tu je diskusia vitana.
Čo sa týka Hl. stanice, podla mna problém je aj to, že sa nepostavila ako definitíva o kúsok dalej ako bolo plánované. Stanica nevyhovuje normám, pretože jej kolajnice a nastupištia su v obluku a navyše je tak trochu od ruky. Zostalo z toho trvalé provizórium, škoda.
Mozno sa to zlepší raz, ak sa postaví hlavová stanica BA - Filiálka, no zatial to vyzerá tak, že Ďurkovský s jeho družinou tam chcú postavit baráky. Dúfam že železnice nakoniec svoj zámer uskutočnia, napokon pozemok je ich. Na tejto stanici by boli ovela lepšie možnosti prestupu vzhladom na susedstvo s dopravným uzlom Trnaské Mýto. Stanica by bola defakto v centre, kde by človek mal omnoho viac možností čo sa týka MHD. Kto by chcel ist do Krasňan, Rače a pod. proste by vystupil skôr, napr. na ŽST Predmestie alebo ŽST Rača.
Mimochodom, nemáte niekto *oficiálny* návrh optimalizácie linkového vedenia, ktorý prerokovávala v stredu Komisia životného prostredia a výstavby MsZ v stredu? Na www2.bratislava.sk by mal byť až zajtra alebo v pondelok ...
kua, ono to filtruje znaky vacsi/mensi... tak este raz:
Re #45323 tomas1: v tom mas ciastocne pravdu... urcite sa neda prevadzkovat linky odvsadial-vsade, ale ani prevadzka typu ze z bodu A do bodu B ktore su od seba vzdialene X km musim prejst kvoli inteligentne postavenej dopravnej sieti Y km pricom X je vyrazne menej ako Y nie je dobra... Priklad z praxe z vychodu: boli sme na chate v jednej obci na hranici krajov (KE,PO). Kedze obec bola mala, tak v nej bola iba krcma, potraviny vsak boli najblizsie v susednej obci (aj telefonna budka, v tom case mobily este neboli neak rozsirene), susedna obec vsak patrila pod PO a obec kde sme boli my pod KE. Ak si sa chcel dostat z jednej obce do druhej autobusom, musel si sa odviest autobusom do KE, odtial do PO a potom nazad do tej susednej obce. Hustota spojov vzhladom na to ze to boli vcelku male obce a na okraji krajov bola mizerna (z obce kde sme boli siel autobus 2x za den do KE, aj to jeden bol tusim s prestupom, takze len jeden bol priamy), z tej susednej 4x do PO (a nazad). Uz len vzhladom na prekonanu vzdialenost bola cena cestovneho listka na bus na takuto cenu niekolkonasobne drahsia ako mnozstvo benzinu ktore by si potreboval na odvezenie sa autom.... Chces umelo vytvorit obdobnu situaciu aj v ramci BA ?
v tom mas ciastocne pravdu... urcite sa neda prevadzkovat linky odvsadial-vsade, ale ani prevadzka typu ze z bodu A do bodu B ktore su od seba vzdialene X km musim prejst kvoli inteligentne postavenej dopravnej sieti Y km pricom X
Ja rozhodne nepatrim medzi tych typu: "zatial co sa v BA stavajú mosty a nakupne centra, zatial co my na vychode hladujeme" ale ved tak to snad s mojich prispevkov nevyzera.
Ked pises "my tou mhd cestujeme kazdy den", tak my v mensich mestach jazdime takou MHD akou vy budete jazdit o par rokov v BA ked sa to zhorsovanie urovne nezastavi.
Dalsi argument proti systemu od vsadial vsade je, ze sice poskytuje kvalitne spojenie z velkeho sidliska do skoly, alebo podniku, ale pri obmedzenom objeme penazi su intervaly na inych linkach zakonite dlhsie. Ale MHD nieje len o tom odviest studentov na univerzitu a naspat alebo vidlaka z HLST do Polusu a naspat. Takto mozu rozmyslat v Novom Meste nVahom, kde sa da prejst na druhy koniec mesta aj pesi. MHD v 450000 meste by mala byt pouzitelna aj mimo spicky na cestu odvsadial kamkolvek (a to MHD BA neni). A inym ako prestupnym systemom sa to teda dosiahnut neda.
Osobne si myslím, že nejaké masové vyklápanie cestujúcich v Rači z modrých autobusov by nemalo byť. Prečo voziť ľudí autobusmi na perifériu Bratislavy a tu ich nechať prestupovať na niečo? V prímestských oblastiach v smere na Pezinok či Senec by mala byť nosnou železničná doprava. Súbeh železnice s autobusmi je prinajmenšom plytvaním dotácií. V prípade, že majú cestujúci tak či tak prestupovať a neviezť sa prímestskými spojmi až priamo do centra, prečo by nemohli prestúpiť na vlak už mimo BA (prípadne naň nastúpiť priamo, bývajúc v dochádzkovej vzdialenosti)? Ultrarýchle koľajové vozidlo je práve vlak (metro či rýchlodráha je stredne rýchle). Bohužiaľ v Bratislave chýba *rozumná* integrácia železníc do IDS zahŕňajúca samozrejme použiteľnú intervalovú prevádzku.
tomas1 ja len tolko, ze nam, ktori zijeme v BA nemusis vysvetlovat, co mame zle. my tou mhd cestujeme kazdy den. smutne je, ze napr. ja robim v BusinessCentre na plynarenskej a skoro kazdy tyzden nam pribudaju parkovacie miesta, lebo stale viac ludi zacina preferovat auto.
sami vieme, ake je to na figu, ale ciastocne chybaju prachy a hlavne, ti co rozhoduju o mhd na nu pozeraju iba zo svojich sluzobnych aut.
ale znova ti opakujem, ze ked dojde slovensky navstevnik BA do svojho hlavneho mesta, nadava kolko vladze. ale keby sa to, co vyprodujuke BA nerozdelovalo medzi zvysok SR, uz tu mohol lietat vrtulnik z ZST vinohrady ;o) . lenze prachy "vyrobene" v BA musia putovat aj inde. co je zial dosledok zanedbania inych regionov uz v minulosti.
situacia je teda taka a este par rokov bude. tak aspon slovaci navstevujucu BA by mali mat pochopenie a sice upozornit na nedostatky (napriek tomu, ze o nich tu asi vsetci vieme), ale nie sa hrat na kritikov bratislavy a jej obyvatelov.
iste, ze v urcitych pripadoch by bolo dopravne vyhodnejsie riesit to ukoncenym autobusovych liniek pri trati kapacitnej kolajovej dopravy; ale (tak ako vsetko) to ma okrem vyhod aj nevyhody... Hned prvou nevyhodou su tie prestupy, co sme tu uz rozoberali aj v inej suvislosti; aj ked budes mat neviem ako dobru navaznost spojov, prestup je citelna neprijemnost oproti priamemu spoju; aj ked vacsina cestujucich asi konci svoju cestu kdesi v BA, zrejme nebude uplne ojedineli pripad ze sa cestujuci dovezie regionalnou linkou do BA a tu prestupi na dialkovu a pokracuje dalej. Ta dialkova mu sice totiz mozno aj cez obec ide, ale v nej nestoji, kedze statie pri kazdej vrbe by ju zufalo spomalilo A okrem toho umiestnenie bratislavskej autobusovej stanice je vcelku dost nestastne, neexistuje k nej v sucasnosti ziadna kolajova trat, takze takychto tranzitnych cestujucich by si zas len musel niekde prelozit do cestneho vozidla akurat inac sfarbeneho a doviest na asmn...
PS: o pohodlnosti cestujucich a tom zeby s tym asi velmi spokojni neboli svedci napriklad aj to, ze kym mnohi cestou do BA vystupia na zastavkach SAD v ramci mesta a nie priamo na ASMN, ked sa vracaju nazad, tak odchadzaju z ASMN (mozno aby si sadli, alebo mozno iba preto aby mali istotu ze sa zmestia)
Pre FOBUST, BIGMAC, 81-71, S499.1023
Dakujem Vam.
Viete, pri niektorych z Vas mam pocit, ze ste nejaky not openminded. Pretoze dufam, ze so mnou budete suhlasit. Nehovorim o tom, ze teraz, zajtra o tyzden, ani nie o 5 rokov, ale o 50 rokov. Totiz. Aj tak by bolo jednoduchsie v pripade tranzitnych cestujucich aby vystupili niekde v Raci, vliezli do nejakeho ultra rychleho kolajoveho vozidla, vyklopilo by ich to v Zahorskej a potom by pokracovali do najblizsej cielovej dediny.
Ak sa clovek zamysli nad touto moznostou, je to velmi kretenske, lebo takyto cestujuci, nebude takyto druh dopravy nikdy vyuzivat. Ak by som takto cestoval, pocestujem vlakom skrz Bratislavu nie ?
Takze to podla Vas niektorych znamena, ze tym, ze by nie vsetky tie modro sfarbene autobusy nekoncili na Nivach, skomplikovalka by sa doprava kolkym percentam pasiazierov. Kolko ludi z modrych autobusov na Nivach prestupuje na druhy modry autobus ? Nehovorim o dialkovych.
Nehovorim o preplnenej MHD DNES ! Je to o planovani dopravneho systemu a nie robeni toho, co tu malo byt 20 rokov a platani tych najvacsich dier (ak sa to tak da nazvat) a nie o natierani medu okolo ust volicom nejakym chorym vyplodom ako je elektricka v Petrzalke. Efektivne.
Vdaka, pekny den.
Suhlasim teda, ze je rozumnejsie vyjadrovat sa presne. Len nedovolte, aby sa cela diskusia tocila okolo skratky.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
tomas1