Správcovi stránky: Viem, že nemáš na nič čas, ale nemohlo by sa zaviesť nejaké "hodnotenie" diskutujúcich a po nazbieraní istého počtu čiernych bodov by ich kontá boli automaticky zmazané? Príspevkov typu #44158 síce po zavedení registrácie ubudlo, ale ľudská blbosť nepozná hranice...
kondy
Inak k tym huciacim raba je pravda ze su dvojstupnove totiz azrejme aby zjednodusili vyrobu aby nemuseli robit 2druhy telies a aby sa dali robit vo velkom v jednom telese rozvodovky vo vacsej skale prevodovych pomerov (lebo jednostupnove sa daju robit tusim len do pomeru 6 a vyzsi pomer t.j. lahsi prevod by uz v strede bol prilis rozmerovo velky) tak to co najmensimi nakladmi riesili tak ze stredovy prevod hrusky bol mensi a tym aj rozmer guloveho tvaru telesa ale v jednotlive poloosi maju planetove prevody tym padom to tak huci ale za komancov neslo o komfort ale o hromadnu vyrobu. Zoberme si ze ked sa rozhodlo ze do celej rvhp sa budu vozit ikarusi tak asi nejako to takto museli riesit. Ale aj tak si myslim ze keby nekupili licenciu od manu na motori boli by mali dnes ikarusi motor z T813 lebo aj o tom sa jednalo ale cesi povedali ze oni nemaju dost vyrobnych kapacit a licenciu im nedaju ved u nich sa robili SMky a S706. Ale pochvalim ikarus v tom ze si dali na vyvoji kasne dali zalezat a ze prevodovky Csepel vydrzia aj vodicov v dpb to uz je co povedat. Inak aj V ikarovi 280/283 je nieco z ceskoslovenska a to pneumaticky posilovac riadenia po miernych upravach prevzaty zo S706RTO/RT/9Tr. Keby raba neexistovala bohvie ako by vyzerali ikarusy a bohvie ci by boli.