Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: kondy #44172:
To je pomerne jednoduché, Škoda 9TrHT ako aj prvé 14Tr až po sériu tuším 07 používali to isté maďarské licenčné servoriadenie ZF Csepel, až potom nastúpilo čs. riadenie Technometra:-P. Takže nie Maďari riadenie z 9Tr ale my riadenie z Maďarska:-D.
Ok ludia ide spat tesim sa zajtra na nejaky zujimavy pokec o technike ?
Reakcia na: CeCo #4416:
Ok je to hydraulicky posilovac riadenia nie pneumaticky to som sekol blbost ale s tou znackou vyrobcu neviem lebo: ako potom vysvetlis ze cela spodna konzola pod volantom az k podlahe je navlas rovnaka so Skodou 9Tr ked este bezne jazdili tak som to videl zeby som mal vidiny alebo mozno to nie je ako som si myslel sucast posilovaca. Dokonca ked sa niekomu poskodil volant na 9Tr tak mu tam dali z ikarusu a kto si pamata urcite sa na tom divil. Viem ze je to len uchyt ale nic ine tam ani nikdy nebolo okrem originalu a ikarusoveho. A mozno je to nakoniec tak lepsie ze nic sami nevymysleli ale odkial zobrali tolko penazi na tolko licencii hm uz len poliaci boli horsi.
Reakcia na: nndro #44170:
V súčasnosti jazdí z T3M v pôvodnom číslovaní už len 7602/10.
Reakcia na: S499.1023 #44167:
No neviem ...lebo som ten voz urcite sa zacinal na 76 ale dalsie som si nezapamatal....tak neviem.... ❓
Reakcia na: bibi11 #44145:
Ty si zreli ale na inspekciu v Pezinskom ustave
Reakcia na: bibi11 #44158:
Nehraj sa na vodiča a nebude ti nadávané, výmoľko.
Reakcia na: nndro #44165:
Neexistuje ale existovalo. Jazdilo to ako druhý voz v súprave 7602/01.
Reakcia na: kondy #44160:
Človeče, obdivujem Tvoje encyklopedické znalosti o RÁBAch ale Ikrusy 280/283 rozhodne nemajú pneumatický posilňovačř riadenia z 9Tr, pretože majú hydraulické servoriadenie ZF/Csepel.
Neviem si spomenut ale videl som elektricku ci 7601 ??? Moue taka existovat ???
Správcovi stránky: Viem, že nemáš na nič čas, ale nemohlo by sa zaviesť nejaké "hodnotenie" diskutujúcich a po nazbieraní istého počtu čiernych bodov by ich kontá boli automaticky zmazané? Príspevkov typu #44161 síce po zavedení registrácie ubudlo, ale ľudská blbosť nepozná hranice...
?
A este nieco ked som sa uz tak rozbehol. Ked uz nadavate na sorky ja sa asi k tomu nepridam lebo podvozok napravy,motor a aj niektore rucne prevodovky su prakticky primo od Iveco a oni su v tom velmy dobry myslim stredne nakl. auta su jedny z najlepsich. Tiez volba autom prevodovky a retardera od Voith je myslim to najlepsie co existuje. Nemusim hovorit ze ked tej sorke niekto nalozi(s aut. prevodovk.) opali aj slabsie auto. Jedine co sa mi na tom buse nelubi su dvere tusim z granusu a tie su dost pomale a poruchove a tym nevhodne pre vnutromesku dopravu. Ale sorka robi aj vacsie kasne takze mozno nebude taky zly krok od dpb. Osobne by som ale urobil to ze by som sa nespoliehal na jedineho vyrobcu ale by som kupil aj plynove novoplany aj ked maju muchy konstrukcia je to perspektivne len neviem ci novoplan ako firma este existuje.
Inak vcera som isiel vo velmy slusnej B732plynakovej 3635 bolo vidiet ze sa staraju onu dobre urcite nechodi z rucky do rucky. Jedine co mi vadi na karosach ze sa nenajde nikto kto by odstranil skripanie a piskanie bezpecnostnych zapadiek dveri pritom to nestoji absolutne nic len cas. Staci uvolnit dve matice drziace vzduchovy piest zapadky mierne ho dvyhnut a znova matice utiahnut.Tym sa docieli ze spodna poloha piestu tlaci na zapadku aj v klude a ta po cca posune o0.5-1mm klesne pod uchyt dveri a tym sa ho nedotyka a tym neskripe a bezpecnost dveri nie je ohrozena.
Chápem to dobre, že sa idú kupovať ďalšie SORy B 9,5? Ja proti SORom nič nemám, ale kam ich chcú nasadzovať? Dúfam, že to všetko pôjde do Krasňan a celý Lamač a Devín sa budú tlačiť v midibusoch, zatiaľ čo na linkách typu 79 budú Ik415 voziť vzduch... ?
Správcovi stránky: Viem, že nemáš na nič čas, ale nemohlo by sa zaviesť nejaké "hodnotenie" diskutujúcich a po nazbieraní istého počtu čiernych bodov by ich kontá boli automaticky zmazané? Príspevkov typu #44158 síce po zavedení registrácie ubudlo, ale ľudská blbosť nepozná hranice...
Potom v juli idem na TruckTrial do jihlavi to bude nieco. Urcite tam budu Praga V3S,T813 kolos,Zili,Urali a pod. Ale teraz neviem presne kedy to bude.
Inak k tym huciacim raba je pravda ze su dvojstupnove totiz azrejme aby zjednodusili vyrobu aby nemuseli robit 2druhy telies a aby sa dali robit vo velkom v jednom telese rozvodovky vo vacsej skale prevodovych pomerov (lebo jednostupnove sa daju robit tusim len do pomeru 6 a vyzsi pomer t.j. lahsi prevod by uz v strede bol prilis rozmerovo velky) tak to co najmensimi nakladmi riesili tak ze stredovy prevod hrusky bol mensi a tym aj rozmer guloveho tvaru telesa ale v jednotlive poloosi maju planetove prevody tym padom to tak huci ale za komancov neslo o komfort ale o hromadnu vyrobu. Zoberme si ze ked sa rozhodlo ze do celej rvhp sa budu vozit ikarusi tak asi nejako to takto museli riesit. Ale aj tak si myslim ze keby nekupili licenciu od manu na motori boli by mali dnes ikarusi motor z T813 lebo aj o tom sa jednalo ale cesi povedali ze oni nemaju dost vyrobnych kapacit a licenciu im nedaju ved u nich sa robili SMky a S706. Ale pochvalim ikarus v tom ze si dali na vyvoji kasne dali zalezat a ze prevodovky Csepel vydrzia aj vodicov v dpb to uz je co povedat. Inak aj V ikarovi 280/283 je nieco z ceskoslovenska a to pneumaticky posilovac riadenia po miernych upravach prevzaty zo S706RTO/RT/9Tr. Keby raba neexistovala bohvie ako by vyzerali ikarusy a bohvie ci by boli.
Reakcia na: Zdenko #44153:
AJ TAK NECHAPEM NACO TIE KOSELE A CO V ZIME?ZASE SA TO ZRUSI?
Reakcia na: S499.1023 #44148:
POCUVAJ TY VYMOL UKLUDNI SA A NIKOMU TU NENADAVAJ A KED TO NEDOKAZES TAK SEM NELEZ!!!
Reakcia na: Beus #44146:
Myslim si ze je to tak ,lebo mi to povedal ten sofer z devinskej co bol uplny maniak-pisem bol lebo tusim nanho padla karosa ked ju mal na heveroch asi pre 3-4rokmi je to skoda a ak je to inak tak sa mu ospravedlnujem ale kto iny by mal pred domom sloj voz na heveroch aspon tak som to pochopil lebo ze to bolo dost velke halo vtedy.. Este som sa od neho dozvedel ze detva sa neplni olejom ale vazelinou co som si nie uplne isty lebo v Terexe(sipox) co je byvaly vyrobca tatroviek v banovciach pisu ze tam je olej. Ale ked sa robili v podpolianskych strojarnach to uz je davno a ta firma myslim krachla tak potom mozno urobili nejake upravy.Nekrachli urcite nie koli tomu ze by to robili zle myslim ze su najlepsie tym ze maju dlhy inteval udrzby,su tiche a nemaju skoro ziadne vole. A aj preto myslim ze je to tak s tymi rabami lebo najprv boli bez znaku a to s nimi boli problemi a tie co maju znak sa lisia este tym ze naboj kam sa srobuje poklop je hrbaty z boku kde je vidiet jednotlive zavity pre skrutky. Inak takmer rovnaka. Treba pozerat nove ikary a na niektorych tam na poklope ten znak je vidno. Neska som volas s tvojim otcom len tak sme kecali ze uz davnejsie si chce miesto cidla bna chladici co furt blbne postavit elektronicke spinanie pripojene od budika teplomeru. Trosku som s tym pomohol ale obydvaja akosi nemame cas.
To akoze co si chcu dokazat tolkymi Sormi? To na setky linky chcu dat male busy a ludia tlacte sa, alebo co? Teda sranda musi byt ale toto sa mi zda uz moc.
Reakcia na: AAA #44143:
Asi si v DPB si mýlia čísla 12, 15 a 18 s 9.5 a potom objednávajú tie dodávky... 🙂

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.