Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Sarko #27087:
Zato ja som si zajazdil z pozicie cestujuceho a spominam si velmi dobre 🙂
Reakcia na: galiyosha #27085:
Kockopes? S tym sa vazne uvazuje? Tak to zbohom 1000 mm 🙂

Mimochodom, mnohi z vas iste vedia, ze spanielske rychlovlaky Talgo su skonstruovane tak, ze na nich prebieha zmena rozchodu zo spanielskeho na anglicky za jazdy, v rychlosti cca 15 km/h. Neviem sice blizsie detaily, ale necheli by ste nieco take do BA na elektricky? Zeby menili rozchod z metroveho na anglicky napriklad na tej Filialke za jazdy s cestujucimi? 🙂
Papyr: Ja som si v Liberci zajazdil z pozície vodiča na oboch rozchodoch, ale nespomínam si na žiaden rozdiel v jazdných vlastnostiach. Tie možno vyplývajú zo subjektívnych pocitov, keď si poviem, že táto električka má 1000mm a detailnejšie sa zameriavam na každý pohyb karosérie. Čo sa týka rýchlosti, paradoxne sme najvyššie rýchlosti dosahovali na 1000mm trati do Jablonca (dokonca s 2xT2R), ale to hlavne z dôvodu, že dlhý a pomerne rovný úsek je vedený v extraviláne.

V súvislosti po šírkou vozidlovej karosérie som si spomenul na električkovú prevádzku Trenčianska Teplá-Trenčianske Teplice. Pri rozchode 760mm je šírka vozidiel, ak sa nemýlim, 2,5m.
re rozchod: pekna debata sa tu rozvinula... no, ak by nestacili argumenty, tak bezte do hypernovy, je tam akcia na sady kuchynskych nozov od tescomy, to su dobre vykostovaky... 🙂 ale paci sa mi to, vela paci...
Reakcia na: Nodes #27084:
Konkretnu stranku neviem, ja som vzdy len vygooglil zopar stranok s fotkami, ale vzdy sa jednalo len o fotky exterieru, nie interieru. ?

Pred nedavnom som pisal na magistrat ohladne Filialky. Moj povodny text najdete na http://jungle.sk/filialka.txt (pisal som to den pred tym listom v Bratislavskych novinach, podobnost cisto nahodna 🙂 ), vyjadrenie magistratu na http://jungle.sk/filialka-vyjadrenie.doc. Resume: Filialku rusit nehodlaju, ale planuju z nej priebeznu zastavku mackopsa.
Reakcia na: galiyosha #27080:
Skuste mi napisat link na to augsburske Combino. Kuknem, ci daco vylustim.
Reakcia na: Papyr #27079:
Ale ved ja som myslel podvozky na standardny rozchod v reakcii na sickov prispevok #27067: "problem su podvozky za predpokladu ze sa budeme snazit pouzivat nadalej iba sucasne vozidla". Ja sa domnievam, ze to az taky problem nie je.
Reakcia na: galiyosha #27080:
Prave som vypisal ceske tramvajove prevadzky. Kdeze to maju "plno" podvozkov na 1000? V stotisicovom Liberci?
Reakcia na: fobust #27076:
Dobre, akceptujem tvoj nazor, ze zmena rozchodu je zbytocnost. Akurat je moj pohlad trochu obmedzeny Ceskoslovenskom, kde maju Kosice, Brno, Ostrava, Olomouc, Praha, Most-Litvinov, Liberec a Plzen 1435 mm a Bratislava a Liberec-Jablonec (ten uz dlho nebude) 1000 mm. Bratislava tak zostane sama. Kedze v Cechach sa nikto nebude parat s vyrobou vozidla extra specialne pre Bratislavu, zostavaju vam uz len zapadni vyrobcovia, napriklad to Combino. Bolo by dobre nejak spocitat, CI sa oplati zmena rozchodu, a ak ano, za aku dlhu dobu sa investicie do zmeny rozchodu vratia. Ak sa vratia za menej ako 20 rokov, treba o tom uvazovat. Ale ak za 50 rokov alebo vobec nie, tak je to blbost.
Reakcia na: Papyr #27069:
Ja som reagoval najma na J-ovu vetu "západné mestá s 1000mm rozchodom". Ale mas pravdu -- to, ze Ostrava je na vychod od Bratislavy, ma nenapadlo. Ja ju beriem akoby bola na zapad -- velmi, velmi daleko na zapad. ?

Re #27067 si: Ved v Cechach je udajne kopec podvozkov na standardny rozchod. A urcite nebudu v horsom stave, nez vacsina nasich. ? Tym by sa malo dat oproti kupe novych podvozkov vyrazne usetrit...

Re #27076 fobust: Mozno je to tym, ze v tych mestach nechce elektricka plnit ulohu nosneho systemu? (Neviem, strielam od boku, prosim nekamenovat. ☺ )

Ja osobne by som za najvacsie negativum prechodu rozchodu videl to, ze ludi z Petrzalky by zatial bolo treba vyhodit na Safku. Ale to by pri neskorsom prechode bolo treba tak ci tak... ?

Inak zaujimalo by ma, aka siroka je ulicka v takom Combine pre 1000 mm rozchod (napriklad v Augsburgu). Neviem po nemecky, takze k fotkam interieru som sa nebol schopny preklikat...
Reakcia na: fobust #27076:
Ono ked sa spomenie 1000 mm, mna napadnu hned po Bratislave Tatry. A tam tie jazdne vlastnosti su tiez dost fuj.
Reakcia na: fobust #27076:
A v Liberci si bol? Doporucujem usek Fugnerova - Rybnicek, kde su v zemi surovo tri kolaje. Najprv ho absolvuj uzkorozchodnou linkou 11 (pozor, premava tamadial iba pri zatahovani do vozovne) a potom normalnerozchodnou linkou 2. Tvoja prdel pociti ten rozdiel velmi vyrazne 🙂
Reakcia na: fobust #27076:
To je ono! Trefa do cierneho!!! ?
Reakcia na: Papyr #27072:

Lebo v Kosiciach som bol a v Ostrave este nie.

A preco ked sa spomenie 1000 mm rozchod, tak kazdy kukne na Bratislavu, ale nie na tych X inych prevadzok, kde s metrovym rozchodom ziadne problemy nemaju a nesnivaju o jeho zmene.
Reakcia na: galiyosha #27066:

Presne tak, vyhodene peniaze, zbytocnost, neopodstatnenost.
Minule som videl ako elektricka jednemu pri***ala so spetakom do hlavy. Nemal tolko cumet do telefonu. Ale kopnut do nej stihol.
Reakcia na: Papyr #27068:
Suhlas! Keby sa DPB dohodol s vyrobcom, ze napr. vo vyhlade 5 rokov kupi tolko a tolko vozidiel, tak by to podla mna nebol problem. Lenze dnes, v dobe kapitalizmu ta kazdy posle niekam ... 🙂 s objednavkami typu 1ks 21Tr, 2ks Ik412 a pod....
Reakcia na: fobust #26951:
Preco vzdy, ked sa povie 1435, ta napadnu Kosice? 🙂 Preco nie napr. Ostrava?
Reakcia na: DuPe #26955:
Ten trolejbus mam uz dva tyzdne ako obrazok na ploche 🙂

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.