Reakcia na: fobust #27056:
Isteže by som presadzoval zmenu rozchodu. Je dááávno vedecky dokázané, že ideálny rozchod pre železnicu bol 2 m, ktoré používal Great Western a bol vytlačený len a len lobbyzmom, rovnako ako bol technicky dokonalý systém Video 2000 vytlačený primitívnym VHS.Isteže môžem postaviť aj trať o rozchode 760 mm s rýchlosťou 160, ale ZA AKÚ CENU???
A musím Ti k Tvojmu smútku oznámiť, že snívam o kočkopsoch.
Len tak mimochodoom, kde na trati Zohor - Plavecký Mikuláš je rýchlosť 10 z iného dôvodu, než prejazdu s krížmi a zlým rozhľadom?
galiyosha
Re #27067 si: Ved v Cechach je udajne kopec podvozkov na standardny rozchod. A urcite nebudu v horsom stave, nez vacsina nasich. ? Tym by sa malo dat oproti kupe novych podvozkov vyrazne usetrit...
Re #27076 fobust: Mozno je to tym, ze v tych mestach nechce elektricka plnit ulohu nosneho systemu? (Neviem, strielam od boku, prosim nekamenovat. ☺ )
Ja osobne by som za najvacsie negativum prechodu rozchodu videl to, ze ludi z Petrzalky by zatial bolo treba vyhodit na Safku. Ale to by pri neskorsom prechode bolo treba tak ci tak... ?
Inak zaujimalo by ma, aka siroka je ulicka v takom Combine pre 1000 mm rozchod (napriklad v Augsburgu). Neviem po nemecky, takze k fotkam interieru som sa nebol schopny preklikat...