Ale ved ja som myslel podvozky na standardny rozchod v reakcii na sickov prispevok #27067: "problem su podvozky za predpokladu ze sa budeme snazit pouzivat nadalej iba sucasne vozidla". Ja sa domnievam, ze to az taky problem nie je.
Dobre, akceptujem tvoj nazor, ze zmena rozchodu je zbytocnost. Akurat je moj pohlad trochu obmedzeny Ceskoslovenskom, kde maju Kosice, Brno, Ostrava, Olomouc, Praha, Most-Litvinov, Liberec a Plzen 1435 mm a Bratislava a Liberec-Jablonec (ten uz dlho nebude) 1000 mm. Bratislava tak zostane sama. Kedze v Cechach sa nikto nebude parat s vyrobou vozidla extra specialne pre Bratislavu, zostavaju vam uz len zapadni vyrobcovia, napriklad to Combino. Bolo by dobre nejak spocitat, CI sa oplati zmena rozchodu, a ak ano, za aku dlhu dobu sa investicie do zmeny rozchodu vratia. Ak sa vratia za menej ako 20 rokov, treba o tom uvazovat. Ale ak za 50 rokov alebo vobec nie, tak je to blbost.
Ja som reagoval najma na J-ovu vetu "západné mestá s 1000mm rozchodom". Ale mas pravdu -- to, ze Ostrava je na vychod od Bratislavy, ma nenapadlo. Ja ju beriem akoby bola na zapad -- velmi, velmi daleko na zapad. ?
Re #27067 si: Ved v Cechach je udajne kopec podvozkov na standardny rozchod. A urcite nebudu v horsom stave, nez vacsina nasich. ? Tym by sa malo dat oproti kupe novych podvozkov vyrazne usetrit...
Re #27076 fobust: Mozno je to tym, ze v tych mestach nechce elektricka plnit ulohu nosneho systemu? (Neviem, strielam od boku, prosim nekamenovat. ☺ )
Ja osobne by som za najvacsie negativum prechodu rozchodu videl to, ze ludi z Petrzalky by zatial bolo treba vyhodit na Safku. Ale to by pri neskorsom prechode bolo treba tak ci tak... ?
Inak zaujimalo by ma, aka siroka je ulicka v takom Combine pre 1000 mm rozchod (napriklad v Augsburgu). Neviem po nemecky, takze k fotkam interieru som sa nebol schopny preklikat...
A v Liberci si bol? Doporucujem usek Fugnerova - Rybnicek, kde su v zemi surovo tri kolaje. Najprv ho absolvuj uzkorozchodnou linkou 11 (pozor, premava tamadial iba pri zatahovani do vozovne) a potom normalnerozchodnou linkou 2. Tvoja prdel pociti ten rozdiel velmi vyrazne
A preco ked sa spomenie 1000 mm rozchod, tak kazdy kukne na Bratislavu, ale nie na tych X inych prevadzok, kde s metrovym rozchodom ziadne problemy nemaju a nesnivaju o jeho zmene.
Suhlas! Keby sa DPB dohodol s vyrobcom, ze napr. vo vyhlade 5 rokov kupi tolko a tolko vozidiel, tak by to podla mna nebol problem. Lenze dnes, v dobe kapitalizmu ta kazdy posle niekam ... s objednavkami typu 1ks 21Tr, 2ks Ik412 a pod....
Aj ked 1435, tak na kompletne novo vybudovanych usekoch. Rozmyslat o vymene podvozkov na tych starych plesnivych verkloch T3 je blbost, nakolko to nie je perspektivne vozidlo pre 21. storocie. Ked prechod na 1435 tak v takom zmysle, ze napr. trat do Petrzalky sa postavi na 1435 (aj s vozovnou) a v meste bude prestup na 1000ku na hrane. Keby vznikol takyto zaklad (pretoze vyriesenie nosneho systemu je prioritnejsie, ako nezmyselne hadky o rozchode), tak by sa dalo uvazovat o prestavbe jednotlivych radial so sucasnym zakupenim novych vozov. U mna osobne je prvy kandidat na totalnu rekonstrukciu Dubravka a druhy kandidat Ruzinov (kym sa nieco u nas rozhybe, tak tu bude vyzerat to BKV podobne, ako v tuneli)
A pre koho, prosim ta? Keby DPB urobil zmluvu o zmluve buducej, ze ich kupi 100, tak vam vyrobia aj s rozchodom dajme tomu 1137,8 mm, ak si to nadefinujete Akurat neviem, ci nie je nutna aj uprava skrine.
hehe, vypracovane bolo uz vselico, vysledok je zvycajne taky ako chce zadavatel
inac: velmi vela trati pyta kompletnu reko, pri ktorej je uplne jedno (financne) ci das kolajnice od seba vo vzdialenosti 1000 alebo 1435 mm. problem su podvozky za predpokladu ze sa budeme snazit pouzivat nadalej iba sucasne vozidla; ak by sa menili podvozky za nove, tak by sa dalo zaroven aj lepsie odpruzit vozidla a znizit hlucnost + zvysit pohodlie jazdy... Pri novych vozidlach by to znamenalo nizsiu cenu vozidla...
Hm, v tom clanku pisu, ze pri uzkych rozchodoch je limitovana rychlost jazdy do obluka. Tu sa ale pisalo, ze prave pri standardnom rozchode treba do oblukov jazdit pomalsie. Preco ten rozpor? Lebo my sa tu bavime o oblukoch s, na zeleznicne pomery, velmi malymi polomermi?
Inak, normalna otazka (neber to ako utok, namet na hadku alebo cokolvek ): Preco si vlastne tak ortodoxne kvoli prechodu na "normalny" rozchod? Lebo su to podla teba za sucasnej situacie vyhodene peniaze?
Bola uz vlastne vypracovana nejaka realna studia, co by zmena rozchodu stala a ci by jej prinosy vyvazili financnu narocnost?
galiyosha
Re #27067 si: Ved v Cechach je udajne kopec podvozkov na standardny rozchod. A urcite nebudu v horsom stave, nez vacsina nasich. ? Tym by sa malo dat oproti kupe novych podvozkov vyrazne usetrit...
Re #27076 fobust: Mozno je to tym, ze v tych mestach nechce elektricka plnit ulohu nosneho systemu? (Neviem, strielam od boku, prosim nekamenovat. ☺ )
Ja osobne by som za najvacsie negativum prechodu rozchodu videl to, ze ludi z Petrzalky by zatial bolo treba vyhodit na Safku. Ale to by pri neskorsom prechode bolo treba tak ci tak... ?
Inak zaujimalo by ma, aka siroka je ulicka v takom Combine pre 1000 mm rozchod (napriklad v Augsburgu). Neviem po nemecky, takze k fotkam interieru som sa nebol schopny preklikat...