Reakcia na: DuPe #26955:
Heh, krasny stroj Skoda ze ma (ak to dobre z toho nakresu lustim) len 17750 mm Ale zaujimava koncepcia - strasne dlhy naves, a kedze aj tazky, tak s 2 napravami, zaujimalo by ma, ci sa natacala len jedna alebo obidve Inac, s nasimi 39-nami a rekordom 361 ludi sa mozeme schovat - pre azbuky a rustiny neznalych uvadzam priblizny preklad (moja rustina tiez nie je to co byvala, takze sorry za nedokonalosti):Trolejbusy Svarz-TS
Nazyvali ich "vysavacmi". Ked TS prichadzal k zastavke, kde cakal dav cestujucich, tak vsetkych "vcucol", nenechal tam nikoho. Raz, ked mieril do parku, TS vysadil cestujucich na zastavke "Hydroprojekt", spocitali, ze sa v nom viezlo 402 ludi, a pritom podla vyrobnej specifikacie mal TS kapacitu 224 ludi. "Krokodil", "Klobasa" - aj taketo prezyvky mali tieto stroje, prinasajuce novy hlas v stavbe trolejbusov v nasej vlasti.
Aspon uz vieme, kde vznikol vyraz klobasa - ti Rusi su vo vsetkom prvi ☺ Inac, ked pozeram na ten nakres, stale neviem prist na to, ako sa tam pri takom vnutornom usporiadani tych 402 ludi napchalo Ale zrejme sa im to nejak podarilo...:)
fobust
Co som sa v Kosicach vozil, tak som vobec nemal pocit ze by to bolo lepsie. OK, tak mozeme zmenit rozchod, ale vlkovitost (primarny zdroj hluku pri jazde elektricky, najma ak ma tie tzv. tiche kolesa) to vobec neovplyvni ani neodstrani. Pri pravidelnom podbijani ti tych 43,5 cm moze byt jedno. A na koniec si dam klasicku poznamku: metrovy rozchod ma dokazatelne nizsie opotrebovanie okolkov a kolajnic v obluku, ako aj nizsiu hlucnost = menej caste navarovanie profilu resp. vymena kolajnic. Pri kvalitnom spodku trate mozes aj podbijanie brat rovnocenne pre oba rozchody. Velmi dobre vies ako je Karldorf odflaknuty co sa spodku tyka. Vezmi si taku Spitalsku - kolko rokov ma ta trat? A co jej je? Nic, iba je vlnkovita, priserne vlnkovita. A dalej, vies si predstavit, keby sme mali rozchod 1435 a obluk pri Redute by nemal 996, ale 1430 mm, ako by to strasne piskalo a rachotilo? ? ?