Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: galiyosha #26960:
V Petrzalke sa objavia nase hyperexkluzivne K2S a kvoli vacsej kapacite nez autobusy budu mat v rannej spicke interval 20 minut! ?
Reakcia na: COLOR #26959:
Mna hreje pri sdrci, ze mas pravdu (aj ked je to skor smutne), ale je otazne, co sa na trati v Petrzalke objavi (ak sa skutocne niekedy postavi...) a kolko to vydrzi v prevadzkyschopnom stave...
Reakcia na: galiyosha #26958:
Mna hreje pri srdci ze nemam tvoje starosti lebo viem, ze nieco ako CityRunner sa tu este dllllllllllllllllllllllho neobjavi ?
Reakcia na: J #26953:
V tvojom prispevku je podstatne spojenie "západné mestá". Zapadne mesta maju jednu vec, ktoru Bratislava v ziadnom pripade nema: zvrsok takmer zeleznicnej kvality. Na takom zvrsku nemas problem prevadzkovat 100% NP Cityrunner ci Combino hoc na 1000 mm s takymi podvozkami, ake maju. Celkom by som sa uz ale bal toho, ako by sa tieto elektricky spravali v Bratislave. (O tom, kolko by tu vydrzali ani nehovorim.)

Nechcem tu rozputat nejaky zbytocny flamewar, ale postupne sa priklanam k nazoru, ze zmena rozchodu by v Bratislave by bola jednoznacne zmenou pozitivnou, ktorej zapory by boli prinosmi bohate vynahradene.

Re #26951 fobust: Som laik, odpust mi, prosim, ak budem trepat sprostosti, ale ako potom hlucnost oblukov s malym polomerom riesia v "normalnych" elektrickovych prevadzkach? Mazanim kolajnice?
Reakcia na: Spectre #26956:
Ako velmi si sa hral s tymi fotkami? Okrem toho ze boli fotene za tmy nevyzeraju az tak zle... ?
Tuto su fotky z nasej navstevy Brna. Velmi zla digitalna kvalita.. iba na ukazku 🙂

http://www.imhd.sk/~spectre/fotky/2004-03-11%20Brno/page_01.htm

Su tam dve fotky K3RN (velmi zaujimave vozidlo) a zbytok fotiek famozneho modelu 15TrM ☺
Fobust:

A co hovoris na tento trolejbusik. Teda hlavne ta horna fotka s hromadou chromovych srandiciek ?

http://trolley.ruz.net/trollcars/svarz-ts/
Reakcia na: J #26953:
tak ci tak su dopravne podniky (aj tie zapadne) malymi odberatelmi co sa kolajovych technologii tyka oproti klasickym zelezniciam...
Ajeje a je to tu: ďalšia debata o rozchode ? ? ? ale veď aspoň sa dočítame hádam niečo nové.

si: Stále sú tu západné mestá s 1000mm rozchodom a tie budú najbližších 25 až 50 rokov zadávať akú chcú tramway. Bratislava si len prispôsobí niektoré svoje špecifiká (drevené sedadlá a obloženie ? ) , ale to by musela aj pri 1435.
Reakcia na: fobust #26951:
z okamziteho hladiska je jednoduchsie a pohodlnejsie nechat to co tu je, sak to neak funguje... z dlhodobeho hladiska je ale pre prevadzku rozumne ist cestou zmeny rozchodu na 1435... unifikovane diely na 1435 ktora je v kolajovej doprave v EU najrozsirenejsia budu najlacnejsie, jasne ze ti vyrobia veci hoc aj pre monoraily, akurat ze si to budes musiet aj zaplatit...
Ak by som mal moznost vratit sa a zmenit nieco v historii DPB, tak urcite by to bola prave volba rozchodu pred takmer 110 rokmi, tento rozchod bol nie velmi stastna volba, povedal by som ze priam nestastna, keby sme mali 1435, tak (myslim) ze dnes by nam tu premavali aj ine vozidla (aj ked nie zrovna najmodernejsie ale o nieco novsie ako huf T3jok) ako napriklat KT8 a pod...
Reakcia na: S499.1023 #26949:

Co som sa v Kosicach vozil, tak som vobec nemal pocit ze by to bolo lepsie. OK, tak mozeme zmenit rozchod, ale vlkovitost (primarny zdroj hluku pri jazde elektricky, najma ak ma tie tzv. tiche kolesa) to vobec neovplyvni ani neodstrani. Pri pravidelnom podbijani ti tych 43,5 cm moze byt jedno. A na koniec si dam klasicku poznamku: metrovy rozchod ma dokazatelne nizsie opotrebovanie okolkov a kolajnic v obluku, ako aj nizsiu hlucnost = menej caste navarovanie profilu resp. vymena kolajnic. Pri kvalitnom spodku trate mozes aj podbijanie brat rovnocenne pre oba rozchody. Velmi dobre vies ako je Karldorf odflaknuty co sa spodku tyka. Vezmi si taku Spitalsku - kolko rokov ma ta trat? A co jej je? Nic, iba je vlnkovita, priserne vlnkovita. A dalej, vies si predstavit, keby sme mali rozchod 1435 a obluk pri Redute by nemal 996, ale 1430 mm, ako by to strasne piskalo a rachotilo? ? ?
Vsak za to,ze tie Krcace su spravene tak ako su,by si aj niekto pekne zasluzil po papuli.Pred reko sa dalo z Karlsdorfu k Nabozenskemu symbolu ist 109 km/h,dnes mozno 70.To je zlepsenie jak swina:).
aNTI:Rozdiel v chodovych vlastnostiach je samozrejmy,porovnaj trebars Malucha s normalnym autom:).Keby bol uzky rozchod vyhodny,tak by aj antabusy mali kolesa zaryte meter za obrysom:).Inak-nie,ze sa kolaje menej opotrebovavaju ale neudrzba sa menej prejavuje-idealne pre BA:(.Podrobnejsiu argumentaciu doda ing.Viliam Sestina,byvaly technicky nam.predchodcu DP-ED a otec pripravy na norm.rozchod.Keby ho neboli z DP vystvali,tak je dnes uz minimalne jedna vozovna normalnerozchodna.Pre porovnanie chodovych vlastnosti oboch rozchodou v tom istom tratovom useku doporucujem navstevu Liberca-je to jednoznacne.I.
re: S499.1023 no, viem aj o useku, ktory je po rekonstrukcii a nie je usposobeny na zmenu rozchodu na 1435mm. Take Krcace... na druhej strane to vobec nevylucuje Tvoju poznamku o nutnosti reko, vzhladom na to, ako to trabusti odflakli, hlavne smer do dubravky. nie je mi totiz jasne, ako sa mohli netrafit do polomeru, ked smerom do karlsdorfu sa po dokladnom podrievkovani uz trafili do r=mensieho ako je ten netrafeny...
Reakcia na: S499.1023 #26946:
takze vyhodnost 1435mm rozchodu mam vidiet v lacnejsej udrzbe pretoze sa kolaje menej optrebovavaju? a su tam aj dake jazdne vyhody?

mne osobne sa zatial zmena rozchodu nepozdava, ale mozno ma igorko presvedci ?
fobust:Tych 43,5 cm je skoro 50%.A o tolko bude aj drahsia udrzba zvrsku s metrovym rozchodom oproti normalnemu na udrzanie rovnakych parametrov.75% trati je pripravenych na zmenu rozchodu.A tie,co nie su,su aj tak zrele na rekonstrukciu.
Reakcia na: tr3mp #26942:

Mesto si uz viackrat protirecilo... ?
Reakcia na: S499.1023 #26936:

Naco menit rozchod? Keby sme mali tolko penazi, tak mozeme rovno stavat metro. A dufam ze nesnivas o kockopsoch, vozidlach tramvaj-vlak... Nasim tratiam chyba udrzba, nie tych smiesnych 43,4 cm na sirke. A to velmi dobre vies, iba chces do mna rypat... ?
Reakcia na: Juro #26934:

Rozumny clovek. Pozdrav ho odo mna. ?
Tak ako je to s tým nesúhlasom mesta s využitím Filiálky pre prímestskú vlakovú dopravu? Na http://www.bratislava.sk/diskusia/detail.asp?z=4025&r=1002&k=1002&m=0 píše pán Milan Vajda (pre neznalých hovorca primátora) "Taktiez sa rata - presne v duchu Vasej spravnej pripomienky - s vyuzitim primestskej zeleznicnej dopravy a zapojenim trate z Devinskej Novej Vsi cez Lamac na hlavnu stanicu, prip. stanicu Filialka - toto rozhodnutie je tiez na Zeleznicnej spolocnosti a.s. ".

Pritom v článku z novomestského hlásnika, ktorý tu bol pred asi dvoma týždňami sa píše: "Železnice SR predložili Ministerstvu životného prostredia zámer na stavbu "Železničná stanica Bratislava-Filiálka", v lokalite od Trnavského mýta po Jarošovu umiestnenie hlavovej železničnej stanice, s ktorým nesúhlasí ani hlavné mesto Bratislava, ani mestská časť Nové Mesto."
A mesto je predsa reprezentované primátorom. Prečo teda hovorca primátora vraví, že s využitím Filiálky na prímestskú vlakovú dopravu sa ráta? Ako môže mesto rátať s Filiálkou, keď (podľa článku) nie je ani za jedno z predložených umiestnení stanice? Kde je teda pravda? Vysvetlí mi to niekto?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.