Kockopes? S tym sa vazne uvazuje? Tak to zbohom 1000 mm
Mimochodom, mnohi z vas iste vedia, ze spanielske rychlovlaky Talgo su skonstruovane tak, ze na nich prebieha zmena rozchodu zo spanielskeho na anglicky za jazdy, v rychlosti cca 15 km/h. Neviem sice blizsie detaily, ale necheli by ste nieco take do BA na elektricky? Zeby menili rozchod z metroveho na anglicky napriklad na tej Filialke za jazdy s cestujucimi?
Papyr: Ja som si v Liberci zajazdil z pozície vodiča na oboch rozchodoch, ale nespomínam si na žiaden rozdiel v jazdných vlastnostiach. Tie možno vyplývajú zo subjektívnych pocitov, keď si poviem, že táto električka má 1000mm a detailnejšie sa zameriavam na každý pohyb karosérie. Čo sa týka rýchlosti, paradoxne sme najvyššie rýchlosti dosahovali na 1000mm trati do Jablonca (dokonca s 2xT2R), ale to hlavne z dôvodu, že dlhý a pomerne rovný úsek je vedený v extraviláne.
V súvislosti po šírkou vozidlovej karosérie som si spomenul na električkovú prevádzku Trenčianska Teplá-Trenčianske Teplice. Pri rozchode 760mm je šírka vozidiel, ak sa nemýlim, 2,5m.
re rozchod: pekna debata sa tu rozvinula... no, ak by nestacili argumenty, tak bezte do hypernovy, je tam akcia na sady kuchynskych nozov od tescomy, to su dobre vykostovaky... ale paci sa mi to, vela paci...
Konkretnu stranku neviem, ja som vzdy len vygooglil zopar stranok s fotkami, ale vzdy sa jednalo len o fotky exterieru, nie interieru. ?
Pred nedavnom som pisal na magistrat ohladne Filialky. Moj povodny text najdete na http://jungle.sk/filialka.txt (pisal som to den pred tym listom v Bratislavskych novinach, podobnost cisto nahodna ), vyjadrenie magistratu na http://jungle.sk/filialka-vyjadrenie.doc. Resume: Filialku rusit nehodlaju, ale planuju z nej priebeznu zastavku mackopsa.
Ale ved ja som myslel podvozky na standardny rozchod v reakcii na sickov prispevok #27067: "problem su podvozky za predpokladu ze sa budeme snazit pouzivat nadalej iba sucasne vozidla". Ja sa domnievam, ze to az taky problem nie je.
Dobre, akceptujem tvoj nazor, ze zmena rozchodu je zbytocnost. Akurat je moj pohlad trochu obmedzeny Ceskoslovenskom, kde maju Kosice, Brno, Ostrava, Olomouc, Praha, Most-Litvinov, Liberec a Plzen 1435 mm a Bratislava a Liberec-Jablonec (ten uz dlho nebude) 1000 mm. Bratislava tak zostane sama. Kedze v Cechach sa nikto nebude parat s vyrobou vozidla extra specialne pre Bratislavu, zostavaju vam uz len zapadni vyrobcovia, napriklad to Combino. Bolo by dobre nejak spocitat, CI sa oplati zmena rozchodu, a ak ano, za aku dlhu dobu sa investicie do zmeny rozchodu vratia. Ak sa vratia za menej ako 20 rokov, treba o tom uvazovat. Ale ak za 50 rokov alebo vobec nie, tak je to blbost.
Ja som reagoval najma na J-ovu vetu "západné mestá s 1000mm rozchodom". Ale mas pravdu -- to, ze Ostrava je na vychod od Bratislavy, ma nenapadlo. Ja ju beriem akoby bola na zapad -- velmi, velmi daleko na zapad. ?
Re #27067 si: Ved v Cechach je udajne kopec podvozkov na standardny rozchod. A urcite nebudu v horsom stave, nez vacsina nasich. ? Tym by sa malo dat oproti kupe novych podvozkov vyrazne usetrit...
Re #27076 fobust: Mozno je to tym, ze v tych mestach nechce elektricka plnit ulohu nosneho systemu? (Neviem, strielam od boku, prosim nekamenovat. ☺ )
Ja osobne by som za najvacsie negativum prechodu rozchodu videl to, ze ludi z Petrzalky by zatial bolo treba vyhodit na Safku. Ale to by pri neskorsom prechode bolo treba tak ci tak... ?
Inak zaujimalo by ma, aka siroka je ulicka v takom Combine pre 1000 mm rozchod (napriklad v Augsburgu). Neviem po nemecky, takze k fotkam interieru som sa nebol schopny preklikat...
A v Liberci si bol? Doporucujem usek Fugnerova - Rybnicek, kde su v zemi surovo tri kolaje. Najprv ho absolvuj uzkorozchodnou linkou 11 (pozor, premava tamadial iba pri zatahovani do vozovne) a potom normalnerozchodnou linkou 2. Tvoja prdel pociti ten rozdiel velmi vyrazne
A preco ked sa spomenie 1000 mm rozchod, tak kazdy kukne na Bratislavu, ale nie na tych X inych prevadzok, kde s metrovym rozchodom ziadne problemy nemaju a nesnivaju o jeho zmene.
Suhlas! Keby sa DPB dohodol s vyrobcom, ze napr. vo vyhlade 5 rokov kupi tolko a tolko vozidiel, tak by to podla mna nebol problem. Lenze dnes, v dobe kapitalizmu ta kazdy posle niekam ... s objednavkami typu 1ks 21Tr, 2ks Ik412 a pod....
Ten trolejbus mam uz dva tyzdne ako obrazok na ploche
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
fobust
Lebo v Kosiciach som bol a v Ostrave este nie.
A preco ked sa spomenie 1000 mm rozchod, tak kazdy kukne na Bratislavu, ale nie na tych X inych prevadzok, kde s metrovym rozchodom ziadne problemy nemaju a nesnivaju o jeho zmene.