Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: S499.1023 #27091:
Keď ešte jazdili 810ky na trati zo Zohoru, v úseku Plavecké Podhradie - Plavecký Mikuláš sa jazdilo veľmi pomaly (asi tých 10 km/h) a to všade, nielen na prejazdoch.
"potrbujeme k tomu dve dvojmesačné výluky a 1435 mm podvozky" a koľko by to (približne) stálo. Nerýpem, len sa pýtam 😉
Reply on: fobust #27076:
Tak sa pozri na tých X prevádzok (ktorá ELEKTRIČKOVÁ prevádzka má pri rozchode 1000 mm 2,5 m široké vozidlá?), koľko ich stojí údržba.
Reply on: Spectre #27070:
Lenže na to, aby sa dal nosný systém vyriešiť zodpovedne, tak sa najprv musia vyriešiť hádky o rozchode ? .
I.
Reply on: fobust #27059:
No a mse tam, kde sme boli. Ja som NIKDY netvrdil, že trať o rozchode 1000 mm nemôže byť kvalitná. Ja som len hovoril, že jej údržba pre udržanie rovnakého jazdného komfortu bude o 50% drahšia. Nehovoriuac už vôbec o tom, že prakticky neumožňuje stavbu 100% NP vozidla s otočnými podvozkami.
Všetko, úplne všetko sa dá, ale prečo sa škriabať ľavou rukou za pravým uchom, keď máme 75% mesta pripravených na normálny rozchod a potrbujeme k tomu dve dvojmesačné výluky a 1435 mm podvozky.
Skús sa ísť spýtať do Stuttgartu, prečo ten svoj S-Bahn nepostavili na metrovom rozchode, keď to tam má takú tradíciu.
Nič a noč viac, než tradicionalizmus, lipnutie na obľúbenej hračke, veľa dobra by si sa uplatnil v menežmente DPB.
I.
Reply on: fobust #27056:
Isteže by som presadzoval zmenu rozchodu. Je dááávno vedecky dokázané, že ideálny rozchod pre železnicu bol 2 m, ktoré používal Great Western a bol vytlačený len a len lobbyzmom, rovnako ako bol technicky dokonalý systém Video 2000 vytlačený primitívnym VHS.
Isteže môžem postaviť aj trať o rozchode 760 mm s rýchlosťou 160, ale ZA AKÚ CENU???
A musím Ti k Tvojmu smútku oznámiť, že snívam o kočkopsoch.
Len tak mimochodoom, kde na trati Zohor - Plavecký Mikuláš je rýchlosť 10 z iného dôvodu, než prejazdu s krížmi a zlým rozhľadom?
Reply on: Sarko #27087:
Zato ja som si zajazdil z pozicie cestujuceho a spominam si velmi dobre 🙂
Reply on: galiyosha #27085:
Kockopes? S tym sa vazne uvazuje? Tak to zbohom 1000 mm 🙂

Mimochodom, mnohi z vas iste vedia, ze spanielske rychlovlaky Talgo su skonstruovane tak, ze na nich prebieha zmena rozchodu zo spanielskeho na anglicky za jazdy, v rychlosti cca 15 km/h. Neviem sice blizsie detaily, ale necheli by ste nieco take do BA na elektricky? Zeby menili rozchod z metroveho na anglicky napriklad na tej Filialke za jazdy s cestujucimi? 🙂
Papyr: Ja som si v Liberci zajazdil z pozície vodiča na oboch rozchodoch, ale nespomínam si na žiaden rozdiel v jazdných vlastnostiach. Tie možno vyplývajú zo subjektívnych pocitov, keď si poviem, že táto električka má 1000mm a detailnejšie sa zameriavam na každý pohyb karosérie. Čo sa týka rýchlosti, paradoxne sme najvyššie rýchlosti dosahovali na 1000mm trati do Jablonca (dokonca s 2xT2R), ale to hlavne z dôvodu, že dlhý a pomerne rovný úsek je vedený v extraviláne.

V súvislosti po šírkou vozidlovej karosérie som si spomenul na električkovú prevádzku Trenčianska Teplá-Trenčianske Teplice. Pri rozchode 760mm je šírka vozidiel, ak sa nemýlim, 2,5m.
re rozchod: pekna debata sa tu rozvinula... no, ak by nestacili argumenty, tak bezte do hypernovy, je tam akcia na sady kuchynskych nozov od tescomy, to su dobre vykostovaky... 🙂 ale paci sa mi to, vela paci...
Reply on: Nodes #27084:
Konkretnu stranku neviem, ja som vzdy len vygooglil zopar stranok s fotkami, ale vzdy sa jednalo len o fotky exterieru, nie interieru. ?

Pred nedavnom som pisal na magistrat ohladne Filialky. Moj povodny text najdete na http://jungle.sk/filialka.txt (pisal som to den pred tym listom v Bratislavskych novinach, podobnost cisto nahodna 🙂 ), vyjadrenie magistratu na http://jungle.sk/filialka-vyjadrenie.doc. Resume: Filialku rusit nehodlaju, ale planuju z nej priebeznu zastavku mackopsa.
Reply on: galiyosha #27080:
Skuste mi napisat link na to augsburske Combino. Kuknem, ci daco vylustim.
Reply on: Papyr #27079:
Ale ved ja som myslel podvozky na standardny rozchod v reakcii na sickov prispevok #27067: "problem su podvozky za predpokladu ze sa budeme snazit pouzivat nadalej iba sucasne vozidla". Ja sa domnievam, ze to az taky problem nie je.
Reply on: galiyosha #27080:
Prave som vypisal ceske tramvajove prevadzky. Kdeze to maju "plno" podvozkov na 1000? V stotisicovom Liberci?
Reply on: fobust #27076:
Dobre, akceptujem tvoj nazor, ze zmena rozchodu je zbytocnost. Akurat je moj pohlad trochu obmedzeny Ceskoslovenskom, kde maju Kosice, Brno, Ostrava, Olomouc, Praha, Most-Litvinov, Liberec a Plzen 1435 mm a Bratislava a Liberec-Jablonec (ten uz dlho nebude) 1000 mm. Bratislava tak zostane sama. Kedze v Cechach sa nikto nebude parat s vyrobou vozidla extra specialne pre Bratislavu, zostavaju vam uz len zapadni vyrobcovia, napriklad to Combino. Bolo by dobre nejak spocitat, CI sa oplati zmena rozchodu, a ak ano, za aku dlhu dobu sa investicie do zmeny rozchodu vratia. Ak sa vratia za menej ako 20 rokov, treba o tom uvazovat. Ale ak za 50 rokov alebo vobec nie, tak je to blbost.
Reply on: Papyr #27069:
Ja som reagoval najma na J-ovu vetu "západné mestá s 1000mm rozchodom". Ale mas pravdu -- to, ze Ostrava je na vychod od Bratislavy, ma nenapadlo. Ja ju beriem akoby bola na zapad -- velmi, velmi daleko na zapad. ?

Re #27067 si: Ved v Cechach je udajne kopec podvozkov na standardny rozchod. A urcite nebudu v horsom stave, nez vacsina nasich. ? Tym by sa malo dat oproti kupe novych podvozkov vyrazne usetrit...

Re #27076 fobust: Mozno je to tym, ze v tych mestach nechce elektricka plnit ulohu nosneho systemu? (Neviem, strielam od boku, prosim nekamenovat. ☺ )

Ja osobne by som za najvacsie negativum prechodu rozchodu videl to, ze ludi z Petrzalky by zatial bolo treba vyhodit na Safku. Ale to by pri neskorsom prechode bolo treba tak ci tak... ?

Inak zaujimalo by ma, aka siroka je ulicka v takom Combine pre 1000 mm rozchod (napriklad v Augsburgu). Neviem po nemecky, takze k fotkam interieru som sa nebol schopny preklikat...
Reply on: fobust #27076:
Ono ked sa spomenie 1000 mm, mna napadnu hned po Bratislave Tatry. A tam tie jazdne vlastnosti su tiez dost fuj.
Reply on: fobust #27076:
A v Liberci si bol? Doporucujem usek Fugnerova - Rybnicek, kde su v zemi surovo tri kolaje. Najprv ho absolvuj uzkorozchodnou linkou 11 (pozor, premava tamadial iba pri zatahovani do vozovne) a potom normalnerozchodnou linkou 2. Tvoja prdel pociti ten rozdiel velmi vyrazne 🙂
Reply on: fobust #27076:
To je ono! Trefa do cierneho!!! ?
Reply on: Papyr #27072:

Lebo v Kosiciach som bol a v Ostrave este nie.

A preco ked sa spomenie 1000 mm rozchod, tak kazdy kukne na Bratislavu, ale nie na tych X inych prevadzok, kde s metrovym rozchodom ziadne problemy nemaju a nesnivaju o jeho zmene.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.