To ja som sa minule k tlačidlu aj dostal, ale kým som sa stihol predrať k dverám cez ľudí v plnom autobuse, tak vodič stihol zastaviť, usúdiť, že zastavil zbytočne, zavrieť, a aj so mnou odísť na ďalšiu zastávku...
Pretože sú ľudia ktorí majú problém sa potácať za jazdy po autobuse (nie je to len o veku, môže ísť aj o rôzne pohybové problémy). Plus teda v špičke je niekedy boj ísť po autobuse aj na zastávke kde sú otvorené dvere a ľudia ti môžu uhnúť, nie to ešte za jazdy v plnom vozidle. Zrovna pár týždňov dozadu som mal presne tento problém na nejakej zastávke na znamenie, proste sa nedalo dostať k tlačidlu.
Argument 3/4 zastávok na znamenie v debate so mnou nie je príliš platný pretože ja za problém považujem už aj ten prebujnelý počet zastávok na znamenie.
Podporujem aby sa všade zastavovalo podľa potreby, ale DPB by mal najprv investovať do pridania tlačidiel tak aby boli dostupné z každého sedadlá.
S tymto sa plne stotoznujem za sboj cestovny zivot som sa nestretol s dochodcom ktory by nevedel ako postupovat pri zadtavke na znamenie. Dokonca ludia s obmedzenou mobilitou vedia ze aby stihali vystupit sa zvyknu pripravovat na vystup hned po odchode z predoslej zastavky.
Priznám sa, že nerozumiem, ako súvisí vek s používaním zastávok na znamenie, keď prakticky už nežije nikto, kto by si pamätal stav, kedy žiadne zastávky na znamenie neboli. Moji rodičia na dôchodku vo veku 63 a 68 rokov naposledy cestovali MHD včera a čuduj sa svete, vystúpiť na zastávke na znamenie zvládli. Moja babka do 82 rokov cestovala autobusom a tiež vystupovala na zastávke na znamenie.
A čo sa týka mobility, tak sa len odvolám na bod 1, že viac ako 3/4 zastávok dnes už na znamenie je - nezavádza sa nič nové a teda množina pravidelných cestujúcich MHD, ktorí sa ešte so zastávkou na znamenie nestretli, konverguje k nule.
Zavedenie zastávok všetkých zastávok na znamenie je na to, aby bol jednoznačný systém pre cestujúcich - navyše s kombináciou s dopytom je to prirodzené kombo. Za mňa buď všetky, alebo ani jedna.
Je to neporovnateľné s vysokopodlažnými nočákmi, ktoré sú vzhľadom na to, že NP vozidlá spinkajú sladkým spánkom v depe, výsmechom.
"Načo to potom chceš zavádzať?" - tak už len napríklad na to, aby sme ľudí nemuseli ešte celé ďalšie desaťročie stresovať lotériou, kedy sa zavedie ďalšia náhodná várka zastávok, na ktorých sa má správať inak než obvykle?
1. Ja som súčasný systém nezavádzal, ani ho neobhajujem.
2. Bavíme sa o rozšírení systému na všetky zastávky.
3. Viď bod 1.
4. Načo to potom chceš zavádzať? Tento argument popiera samotnú podstatu opatrenia.
5. Viem. Viď bod 1, navyše tu žiaľ stále žije presvedčenie že kto nemá 20 rokov a 100% mobilitu má po večerníčku spať, alebo aspoň držať hubu.
Sorry, ale tieto úvahy sú typický DPB. Preberieme nejaký koncept zo zahraničia bez toho aby sme za zamysleli prečo tam môže fungovať, a hlavne si predstavujeme že môžeme mať benefity nejakého prevádzkového riešenia bez toho aby sme investovali do veci ktoré ho v prvom rade umožňujú realizovať.
Ja by som len pripomenul, ze takato diskusia sa viedla pri kazdom zavadzani/rozsirovani zastavok na znamenie po celej republike, a nakoniec to po prinajhorsom pardnovych porodnych bolestiach funguje bez problemov.
Ja zopakujem svoj argument a doplním ho o body.
1. Dnes je zastávok na znamenie viac ako 3/4 z celkového počtu, takže si dovolím tvrdiť, že väčšina cestujúcich už dnes vystupuje alebo nastupuje na zastávke na znamenie a žiadne sťažnosti na to nie sú.
2. Ide väčšinou o menej frekventované zastávky, kde to znamenie "za teba nedá niekto iný" alebo šanca, že niekto na zastávke stojí, je minimálna.
3. Takto to funguje niekoľko rokov, a fungovalo to aj pri Karosách, kde to tlačidlo znamenia vodičovi bolo naozaj v user-hostile polohe.
4. Rozšírením zastávok na znamenie o všetky by sa nič nezmenilo, na tých frekventovaných by aj tak niekto stál vonku, navyše by sa zrušila zbytočná komplikácia (niektoré na znamenie, nietktoré nie),
5. Nočná doprava takto funguje už desiatky rokov.
Zavedenie zastávok na znamenie aj od zajtra, by nebol žiadny problém.
predpokladam ze cestujuci zo skupin pre ktore je problem pobehovat po buse sa budu nachadzat na sedadlach blizko dveri (ak je taky problem prebit sa k dveram a stlacit, tak rovnaky problem pre taku osobu bude asi aj prebit sa po nastupe od dveri, ci ?
1. Pre niektoré skupiny je pobehovanie po buse za jazdy naozaj problém. Plus busy sú niekedy plné a predieranie sa za jazdy, keď tí ľudia nemajú kam uhnúť, je nepríjemné.
2. Ponúkol som argument ako sa to dá - investovať do doplnenia tlačidiel.
Lebo prebiť sa k tlačidlu na každej druhej tyči je úplne neriešiteľná úloha, však?
Sedadlové tlačidlá majú podľa mňa zmysel iba v krajinách, kde jazdia busy s málo dverami a zároveň je zvykom zvoniť už pri rozbehu z predošlej zastávky. V našich podmienkach zvonenia za jazdy nie je problém načasovať svoje chystanie sa k dverám tak, aby si zavčasu mal poruke tlačidlo.
Prepáč, ale naozaj som nečakal zrovna od teba argumenty, ako sa niečo nedá.
Reakciou zo strany vodiča bolo, že je to môj problém a mám si kúpiť lístok inou formou. Keďže PP neuvádza, ako sa má vodič správne zachovať, písal som do IDS BK aj DPB. IDS sa vyjadril, že sa k výkladu PP nevie vyjadriť a mám kontaktovať dopravcu. Reakciu dopravcu som priložil, podľa nej teda vodič postupoval správne...
V PP povinnosť vystúpiť na ďalšej zastávke nevidím (body B.3.16 a B.3.29 hovoria iba o povinnosti informovať vodiča a revízora).
Ak sa budú držať toho, čo napísali v maili, tak výpadok aspoň jedného spôsobu kupovania/označovania lístkov vo vozidle by mal automaticky znamenať poslanie vozidla na poruchu do vozovne.
Nemilo ma prekvapilo, že v prípade nefunkčnosti KOCL vo vozidle pri službe Kartuj je nutné vystúpiť z vozidla. Píšem spätne, lebo som o tejto hlúposti nevedel a znamená to, že úplne musím prestať tapovať. Týka sa to teraz dokonca aj elektronickej peňaženky. V minulosti bolo možné pokračovať aspoň v takomto prípade bezplatne.
Tak som si spomenul, že v r. 1980 som vo Fínsku videl v niektorých autobusoch šnúru zavesenú pozdĺž okien. Potiahnutím za šnúru sa aktivoval spínač so signálom k vodičovi. Na tú šnúru sa dalo dočiahnuť z každého sedadla.
tak ja neviem no, ako urcity problem by to bol ak by boli tlacidla na znamenie na strope ako to mali karosy 7xx a ikarusy 28x, pripadne nad dverami (trolejbusy 14/15Tr), ze predsalen tam nie kazdy dociahne (ale ako deti sme si s tym poradit vedeli a ak sme potrebovali vystupovat na zastavke na znamenie (aj ked ich vtedy bolo v sieti radovo menej) tak sme bud poziadali nejakeho stojaceho dospeleho alebo sme sa predrali ku kabine a poziadali ustami rovno vodica); ale pokial su tlacidla na madlach vedla kazdych dveri...
Väčšina vozidiel DPB stále nemá stop tlačidlá dostupné z každého sedadla. Najprv treba doriešiť toto, potom možno uvažovať o zmene režimu zastavovania.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Ike
1. Dnes je zastávok na znamenie viac ako 3/4 z celkového počtu, takže si dovolím tvrdiť, že väčšina cestujúcich už dnes vystupuje alebo nastupuje na zastávke na znamenie a žiadne sťažnosti na to nie sú.
2. Ide väčšinou o menej frekventované zastávky, kde to znamenie "za teba nedá niekto iný" alebo šanca, že niekto na zastávke stojí, je minimálna.
3. Takto to funguje niekoľko rokov, a fungovalo to aj pri Karosách, kde to tlačidlo znamenia vodičovi bolo naozaj v user-hostile polohe.
4. Rozšírením zastávok na znamenie o všetky by sa nič nezmenilo, na tých frekventovaných by aj tak niekto stál vonku, navyše by sa zrušila zbytočná komplikácia (niektoré na znamenie, nietktoré nie),
5. Nočná doprava takto funguje už desiatky rokov.
Zavedenie zastávok na znamenie aj od zajtra, by nebol žiadny problém.