Ja by som len pripomenul, ze takato diskusia sa viedla pri kazdom zavadzani/rozsirovani zastavok na znamenie po celej republike, a nakoniec to po prinajhorsom pardnovych porodnych bolestiach funguje bez problemov.
Ja zopakujem svoj argument a doplním ho o body.
1. Dnes je zastávok na znamenie viac ako 3/4 z celkového počtu, takže si dovolím tvrdiť, že väčšina cestujúcich už dnes vystupuje alebo nastupuje na zastávke na znamenie a žiadne sťažnosti na to nie sú.
2. Ide väčšinou o menej frekventované zastávky, kde to znamenie "za teba nedá niekto iný" alebo šanca, že niekto na zastávke stojí, je minimálna.
3. Takto to funguje niekoľko rokov, a fungovalo to aj pri Karosách, kde to tlačidlo znamenia vodičovi bolo naozaj v user-hostile polohe.
4. Rozšírením zastávok na znamenie o všetky by sa nič nezmenilo, na tých frekventovaných by aj tak niekto stál vonku, navyše by sa zrušila zbytočná komplikácia (niektoré na znamenie, nietktoré nie),
5. Nočná doprava takto funguje už desiatky rokov.
Zavedenie zastávok na znamenie aj od zajtra, by nebol žiadny problém.
predpokladam ze cestujuci zo skupin pre ktore je problem pobehovat po buse sa budu nachadzat na sedadlach blizko dveri (ak je taky problem prebit sa k dveram a stlacit, tak rovnaky problem pre taku osobu bude asi aj prebit sa po nastupe od dveri, ci ?
1. Pre niektoré skupiny je pobehovanie po buse za jazdy naozaj problém. Plus busy sú niekedy plné a predieranie sa za jazdy, keď tí ľudia nemajú kam uhnúť, je nepríjemné.
2. Ponúkol som argument ako sa to dá - investovať do doplnenia tlačidiel.
Lebo prebiť sa k tlačidlu na každej druhej tyči je úplne neriešiteľná úloha, však?
Sedadlové tlačidlá majú podľa mňa zmysel iba v krajinách, kde jazdia busy s málo dverami a zároveň je zvykom zvoniť už pri rozbehu z predošlej zastávky. V našich podmienkach zvonenia za jazdy nie je problém načasovať svoje chystanie sa k dverám tak, aby si zavčasu mal poruke tlačidlo.
Prepáč, ale naozaj som nečakal zrovna od teba argumenty, ako sa niečo nedá.
Reakciou zo strany vodiča bolo, že je to môj problém a mám si kúpiť lístok inou formou. Keďže PP neuvádza, ako sa má vodič správne zachovať, písal som do IDS BK aj DPB. IDS sa vyjadril, že sa k výkladu PP nevie vyjadriť a mám kontaktovať dopravcu. Reakciu dopravcu som priložil, podľa nej teda vodič postupoval správne...
V PP povinnosť vystúpiť na ďalšej zastávke nevidím (body B.3.16 a B.3.29 hovoria iba o povinnosti informovať vodiča a revízora).
Ak sa budú držať toho, čo napísali v maili, tak výpadok aspoň jedného spôsobu kupovania/označovania lístkov vo vozidle by mal automaticky znamenať poslanie vozidla na poruchu do vozovne.
Nemilo ma prekvapilo, že v prípade nefunkčnosti KOCL vo vozidle pri službe Kartuj je nutné vystúpiť z vozidla. Píšem spätne, lebo som o tejto hlúposti nevedel a znamená to, že úplne musím prestať tapovať. Týka sa to teraz dokonca aj elektronickej peňaženky. V minulosti bolo možné pokračovať aspoň v takomto prípade bezplatne.
Tak som si spomenul, že v r. 1980 som vo Fínsku videl v niektorých autobusoch šnúru zavesenú pozdĺž okien. Potiahnutím za šnúru sa aktivoval spínač so signálom k vodičovi. Na tú šnúru sa dalo dočiahnuť z každého sedadla.
tak ja neviem no, ako urcity problem by to bol ak by boli tlacidla na znamenie na strope ako to mali karosy 7xx a ikarusy 28x, pripadne nad dverami (trolejbusy 14/15Tr), ze predsalen tam nie kazdy dociahne (ale ako deti sme si s tym poradit vedeli a ak sme potrebovali vystupovat na zastavke na znamenie (aj ked ich vtedy bolo v sieti radovo menej) tak sme bud poziadali nejakeho stojaceho dospeleho alebo sme sa predrali ku kabine a poziadali ustami rovno vodica); ale pokial su tlacidla na madlach vedla kazdych dveri...
Väčšina vozidiel DPB stále nemá stop tlačidlá dostupné z každého sedadla. Najprv treba doriešiť toto, potom možno uvažovať o zmene režimu zastavovania.
Kiež by sa to po príchode nových autobusov zmenilo a celá sieť DPB by sa stala kompletne na znamenie.
Výprava SU15, Tedomov a Citelisov sa čoskoro skončí a ostatné vozidlá už sú na používanie dopytu dostatočne užívateľsky pripravené (nočákové 14/15Tr nepočítam, tie sú svet vo svete)
V štandardoch sa s tým konceptom hrali, ale z pomerne pochopiteľných dôvodov to zdá sa umrelo.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
si