Reakcia na: Peon #214862:
To sú odchody smerom do Senca, potom hodina nič, a zase sa to opakuje, a potom zase a zase. Vždy boli a stále sú takéto odchody. Odkedy jazdia vlaky v takte, pridali sa aj vlaky do tej časovej polohy. Nielen mne sa už stalo, že SAD DS odišiel o 6-8 min. skôr, a nemal som šancu na nič iné ísť, pretože Slovak Lines tiež odišiel v tom čase a vlak tiež. Preto sú tie autobusy také ľudoprázdne...Zatiaľ sa nikto neorientuje podľa IDS-čísiel liniek, lebo je to novinka, dovtedy sa tiež orientovali nápismi Borinka či Jelka, aj keď to bol úplne nelogický cieľ. A keď už ide nejaký autobus v smere, kam ten neznalý chce ísť, teda čaká na tej zastávke v tom smere, snáď by sa opýtal vodiča, či nejde aj do Stupavy. ?
Regionálne linky ešte vôbec nie sú zakotvené v hlavách ľudí, lebo sa to ani nedá - viď chaotické linkové vedenia, takže zbytočné si robiť z toho ťažkú hlavu, čo ak si to niekto zmýli: všetci vieme, že SL busy chodia chaoticky a že neprebehla žiadna optimalizácia, takže aj tie čísla liniek sú chaotické, aj trasy, tak ako to bolo doteraz, max. sa pridali čísla, ale podľa nich sa zatiaľ neorientujú ľudia. Pripomienkovať sa to bude dať, ak už prebehne optimalizácia, zatiaľ je to zbytočné, veď všetko je po starom, ako to bolo doteraz už desiatky rokov. Veď aj v tých CP je to tak uvedené, že 108442/232 -630- veľkosťou písma 2,5. Taký neznalý si to ani nevšimne, že to je linka 630, takže bude sledovať cieľ, rolujúce nácestné zastávky.
Mali by ten spoj prečíslovať v Stupave na 219, tak ako aj náš spoj sa prečísluje v Senci na 659.
Žáržo
Značná časť cestujúcich bude na spojenie medzi Petržalkou a Karlovou Vsou voliť naďalej L83 (okolie Technopolu, Zrkadlového hája a Námestia hraničiarov, príp. možno aj Ovsišťania L84), nakoľko jeden prestup na Zochovej/Kapucínskej do električiek s intervalom 4 min., je určite pohodlnejší ako prestupovanie z L95 do električky na Farského a následne za mostom ďalšie prestupovanie. Navyše L95 na Šafku končila. Eliny budú pokračovať ďalej, a tak môžu cestujúci na smer Karlova Ves vystúpiť aj na Námestí SNP, kde je možnosť prestupu na L9.
Šafko stratí na význame ešte viac po vybudovaní zástavky Nám. SNP pod Manderlákom, ktorá má potenciál nahradiť všetky prestupné väzby Šafárikovho nám.
Po jej výstavbe sa bude musieť opäť prehodnotiť aj trasa L6. Tá totiž už na Jesenského (zrušená zastávka) nebude mať kde zastavovať a taktiež nemá ako obslúžiť nový terminál. Ideálne by bolo pristúpiť k jej zlúčeniu s L7, čím by zároveň vzniklo potrebné priame spojenie medzi Mostom SNP a Obchodnou a aj medzi CMO a Obchodnou. Nakoľko jej vedenie na Šafárikovo nám. už nebude mať taký efekt (na spojenie Karlovky s UK a Euroveou stačí L4), môže premávať obojsmerne cez Jesenského, vďaka čomu by vzniklo aj pohodlné spojenie Karlovej Vsi s CMO, ktoré je pri terajšom výlukovom stave veľmi využívané. Presmerovaním pôvodnej L7 z okruhu cez Špitálsku by sa posilnil úsek Mladá Garda – STU – (Obchodná), ktorý je vyťažený v rannej špičke.
Taktiež by sa stratil zmysel prevádzkovania L8 na úseku Obchodná – Nám. Ľ. Štúra. Tá by sa mohla následne presmerovať na Špitálsku, čím by sa jej trasa skrátila a naopak presmerovanie L9 na Obchodnú by výrazne posilnilo vyťažený úsek medzi Obchodnou a Karlovou Vsou. (Na úseku Špitálska – Karlova Ves úplne stačí L4 a z pod Manderláku by do Karlovky okrem L4 premávala aj L6/7.)
To však samozrejme len vtedy, ak by nebolo problémom zrušenie spojenia Špitálska – Nám. SNP – Kapucínska. Myslím však, že tam už v súčasnosti nie je žiaden dopyt. Keby aj, isté je, že po spustení električiek cez nový Starý Most, stratí aj toto spojenie na význame, nakoľko pri ceste do Petržalky už nebude potrebné cestovať na Kapucínsku/Zochovu, ale vo väčšine prípadov bude stačiť z týchto lokalít využiť električku na Farského a prestúpiť na L84/95/99. Pri ceste na Dvory je možné zo Špitálskej využiť trolejbusy na Hodžovo nám. a tam následne prestúpiť na L93. Zaniklo by tak iba spojenie Nám. SNP – Kapucínska pre cestujúcich, ktorí sa presúvajú vrámci CMO.