Reakcia na: Žáržo #214850:
Mimochodom ak by bola linka 8 v trase: Ružinov - Blumentál - Obchodná - Tunel - Most SNP - Jesenského - Obchodná - Ružinov tak by uzol "Most SNP" okrem celodenného spojenia z Obchodnou získal aj priame spojenie s Ružinovom. A chodilo by niečo aj po Jesenského smerom na nám. SNP. Tým pádom by spojenie špičkových liniek 6+7 do krkolomnej trasy cez Obchodnú stratilo akýkoľvek význam.Inak najrýchlejšie spojenie z Obchodnej pod Most SNP je pešo (vlastná skúsenosť). Pre tých ktorí majú funkčné a plne výkonné nohy - plne doporučujem.
Ámos
Co je vsak vyhoda pri 4 minutovom intervale. Ze uz zapamatatelnost neriesis a ako zakaznik proste ides.
Je to viac mentalna bariera ako skutocna, lebo ano, logicky 4 minuty ti v dennom casovom plane nic neriesia. Ale ludia neuvazuju logicky... Je to asi na dlhsiu a rozumnejsiu debatu.
Celkovo si vsak myslim, ze ak chceme aby ludia prestupovali a nemali s tym problem, malo by sa pristupovat ku skracovaniu intervalov, zlucovaniu liniek, etc. etc. Najjednoduchsi system bude castokrat najefektivnejsi a najlepsi.
Napriklad ak by sa dopravny terminal MHD na HLST vybudoval tak, ako bol naprojektovany, tak podla mna idealnym pripadom na zlucenie je L61 a L63 s hustejsim intervalom (mozno ukoncenim casti spojov na zastavke Tesco Lamac). Idealne, keby sa potiahla stopa z Bulharskej k Avionu, ale nie nevyhnutne.
Nasledne by sa mohla skratit L39 a zlucit s L31 po Trnavske Myto, resp po Zimny stadion. Lebo mat nosnu linku obsluhovanu klbovymi autobusmi s intervalom 20 minut, ktora 50% trasy vozi vzduch...
(Popripade L39 po Zimny stadion a L31 na Kollarko/Vazku; cim by sa dalo z L94 spravit spickova a zlepsit sedlo L93)
Staci sa pozriet do susednej Viedne, kde sa im fakt dari presuvat ludi z aut do MHD. Najst ulicu kde idu subezne dve linky, je problem. A to je Vieden o malo vacsia od BA rozlohou, s ovela vacsou hustotou osidlenia. Chod sa pozriet rano do centra ako to tam vyzera. Hustotou IAD som mal pocit na Schwarzenbergplatz a okoli, ze je nedelne rano...