Reakcia na: Ámos #214842:
OK, viaceré Bratislavské akoženosné a-bus linky so skvostným intervalom 20 minút sú samozrejme zastaraným prežitkom, to je jasné asi celej tu diskutujúcej komunite. Ale o tom sme sa teraz nebavili (i keď teda o tom by sa tiež mohla viesť diskusia plná šotonápadov na optimalizáciu linkového vedenia, najmä v oblasti Pražská-Šancová-Trnavská).Bavili sme sa o električkách, kde dnes naozaj nemáš podobné negatíva (pridlhý 15-20 min. interval, výskyt súbežných/takmer súbežných liniek, nerovnomerná naplnenosť spojov na trase...). Viedenský model síce nemáme, ale o ňom si nemusíme myslieť, že je zas najlepší na svete. Pri vhodne rozvetvenej sieti prosím, ale nakoľko má Bratislava len dve centrálne ulice v sieti (Špitálska-Obchodná), tak zavedením jednolinkového variantu by si donútil prestupovať "polovicu" cestujúcich v smere do/z tejto časti centra. Ak by sme mali rozvetvenú sieť a nebolo by možné spraviť linku z každej radiály do každej časti centra v rozumnom intervale (a 8 min. je ešte stále rozumným intervalom), tak OK, ale to neni prípad Bratislavy.
A áno, 7,5min. interval je zapamätateľnejší, než 8, a áno, lepšie sa potom pracuje s CP nadväzujúcich liniek s 15, či 30 min. intervalom. Ale jedna vec je baviť sa o možnosti zahustenia int. v celej sieti o pol minúty na 7,5, a druhá je hneď kvôli tomu presadzovať jednolinkový variant.
Max