Reply on: Žáržo #214850:
Mimochodom ak by bola linka 8 v trase: Ružinov - Blumentál - Obchodná - Tunel - Most SNP - Jesenského - Obchodná - Ružinov tak by uzol "Most SNP" okrem celodenného spojenia z Obchodnou získal aj priame spojenie s Ružinovom. A chodilo by niečo aj po Jesenského smerom na nám. SNP. Tým pádom by spojenie špičkových liniek 6+7 do krkolomnej trasy cez Obchodnú stratilo akýkoľvek význam.Inak najrýchlejšie spojenie z Obchodnej pod Most SNP je pešo (vlastná skúsenosť). Pre tých ktorí majú funkčné a plne výkonné nohy - plne doporučujem.
Žáržo
Značná časť cestujúcich bude na spojenie medzi Petržalkou a Karlovou Vsou voliť naďalej L83 (okolie Technopolu, Zrkadlového hája a Námestia hraničiarov, príp. možno aj Ovsišťania L84), nakoľko jeden prestup na Zochovej/Kapucínskej do električiek s intervalom 4 min., je určite pohodlnejší ako prestupovanie z L95 do električky na Farského a následne za mostom ďalšie prestupovanie. Navyše L95 na Šafku končila. Eliny budú pokračovať ďalej, a tak môžu cestujúci na smer Karlova Ves vystúpiť aj na Námestí SNP, kde je možnosť prestupu na L9.
Šafko stratí na význame ešte viac po vybudovaní zástavky Nám. SNP pod Manderlákom, ktorá má potenciál nahradiť všetky prestupné väzby Šafárikovho nám.
Po jej výstavbe sa bude musieť opäť prehodnotiť aj trasa L6. Tá totiž už na Jesenského (zrušená zastávka) nebude mať kde zastavovať a taktiež nemá ako obslúžiť nový terminál. Ideálne by bolo pristúpiť k jej zlúčeniu s L7, čím by zároveň vzniklo potrebné priame spojenie medzi Mostom SNP a Obchodnou a aj medzi CMO a Obchodnou. Nakoľko jej vedenie na Šafárikovo nám. už nebude mať taký efekt (na spojenie Karlovky s UK a Euroveou stačí L4), môže premávať obojsmerne cez Jesenského, vďaka čomu by vzniklo aj pohodlné spojenie Karlovej Vsi s CMO, ktoré je pri terajšom výlukovom stave veľmi využívané. Presmerovaním pôvodnej L7 z okruhu cez Špitálsku by sa posilnil úsek Mladá Garda – STU – (Obchodná), ktorý je vyťažený v rannej špičke.
Taktiež by sa stratil zmysel prevádzkovania L8 na úseku Obchodná – Nám. Ľ. Štúra. Tá by sa mohla následne presmerovať na Špitálsku, čím by sa jej trasa skrátila a naopak presmerovanie L9 na Obchodnú by výrazne posilnilo vyťažený úsek medzi Obchodnou a Karlovou Vsou. (Na úseku Špitálska – Karlova Ves úplne stačí L4 a z pod Manderláku by do Karlovky okrem L4 premávala aj L6/7.)
To však samozrejme len vtedy, ak by nebolo problémom zrušenie spojenia Špitálska – Nám. SNP – Kapucínska. Myslím však, že tam už v súčasnosti nie je žiaden dopyt. Keby aj, isté je, že po spustení električiek cez nový Starý Most, stratí aj toto spojenie na význame, nakoľko pri ceste do Petržalky už nebude potrebné cestovať na Kapucínsku/Zochovu, ale vo väčšine prípadov bude stačiť z týchto lokalít využiť električku na Farského a prestúpiť na L84/95/99. Pri ceste na Dvory je možné zo Špitálskej využiť trolejbusy na Hodžovo nám. a tam následne prestúpiť na L93. Zaniklo by tak iba spojenie Nám. SNP – Kapucínska pre cestujúcich, ktorí sa presúvajú vrámci CMO.