novacik #17865:
Dnes to nestiham, inokedy ale pridem a odfotim, vdaka za info. Co sa foriem pre zvaranie termitom tyka, tak hadam sa v dnesnej dobe este stale nekladie 14 roznych typov kolajnic. Dopocul som sa, zevraj sa "unifikuje" iba typ S 49 a NT4, pripadne este jedna zliabkova, aka to je si uz nespomeniem. Takze aspon nove trate by sa mohli zvarat termitom, nie? A na mieste napojenia na staru kolajnicu nech teda ide elektroda...
novacik #17866:
Vsak to uz hadam je vymislene, ked to inde funguje? Naco vymyslat vymyslene? Osobne uplne suhlasim s otvorenym zvrskom, dal by som ho vsade, kde to ma zmysel - pred Polus jednoznacne. Zatravneny zvrsok by som pouzil iba ako alternativu k dlazobnym kockam, resp., ked uz musi byt zatvoreny zvrsok a nerata sa s premavkou inych vozidiel po trati, tak nevidim dovod, preco by to malo byt zadlazdene, popripade zaasfaltovane. Samozrejme, su vynimky, ako centrum, krizovatky a okolie zastavok.
A ako je DP zo strany Magoriatu tlaceny velmi dobre viem...
Igorko #17868:
Doma mam zapisnicu z Odbornej diskusie k Nosnemu systemu MHD, ktora sa konala v dnoch 12.3.2003 a 5.5.2003 (bol som tam). Ak mas zaujem, tak mozem to niekedy doniest, ked budes v BA (cislo na mna mas). Dobre sa da na tom zasmiat (aj zaplakat, kde chodia iste osoby na tie ich k...., to naozaj zasnem)
J #17877:
S tou karierou v DPB to zatial naozaj nemyslim vazne, vzdelanie mam ukoncene tak akurat stredoskolske, stojnicke. Vobec nemam ambicie triast panovi Rafajovi alebo komukolvek inemu (hm..., nasli by sa aj taki, ale ja sa s nimi natahovat nebudem) so stolickou (na to su ini adepti... ). Btw., si si isty, ze bude 24 novych SORov? Nie si nahodou privelky optimista? Jedine co bude budu draciky, a to tiez v neznamom mnozstve.
J #17879:
A ten "podstivy tender" vypisat tak, aby ho vopred vyhral Solaris, ze?
Potom, čo som na prelome júna a júla vzhliadol MHD v Brne, musím jednoznačne zakričať ZA redukciu počtu liniek a skrátenie intervalov.
V Brne sa človek tou jednou linkou, čo mu na zastávke pred domom stojí takmer nikde priamo nedostane, ale na druhej strane superkrátky interval zaručuje, že spoj ide vždy. A keď vie, kde má prestúpiť na druhú linku a za predpokladu, že aj tá má superkrátky interval, tak logicky trávi pri prestupovaní minimum času.
Napadlo ma úplne šialené linkové vedenie električiek v Bratislave len s tromi linkami:
- linka č. 1: Hlavná stanica - Obchodná - Nám. SNP - Špitálska - Trnavské mýto - Ružinov
- linka č. 2: Karlova Ves - nábrežie - Šafárikovo nám. (späť Jesenského) - Špitálska - Vajnorská - Zlaté piesky (polovica spojov vyznačených v CP končí pri ŽST Nové Mesto)
- linka č. 3: Dúbravka - Karlova Ves - nábrežie - tunel - Obchodná - Račianska - Rača (polovica spojov vyznačených v CP končí pri ŽST Vinohrady)
Interval na všetkých navrhnutých linkách by mohol byť 2 min. v špičke a 3 min. v ostatnom dennom čase v pracovných dňoch a napr. 6 min. v soboty, nedele a sviatky.
Za jediné negatíva považujem, že po Jesenského sa jazdí len smerom z mesta a neexistuje nejaké spojenie Šafárikovho nám. s Karlovou Vsou a Dúbravkou.
Bol som na stránke solarisu a bol som prekvapený, že je aj Solaris Urbino 10. Takže namiesto Sorov sa môže kúpiť tento
Ale teraz vážne. Solaris má najlešpiu ponuku busov (10m, 12m, 15m, 18m) a trolejbusov (12m, 15m, 18m). Čo to znamená? No jediné, plná unifikácia čiže najlacnejšie dodávky, čím viac zobereš od jednej firmy tým väčšiu veľkoodberaťeľskú zľavu dostaneš a pri objednávaní ND to isté. Zmluva so Škodou Ostrov by sa mala vypovedať (resp. počkať kým neskrachujú) a spraviť nový avšak tentoraz PODSTIVÝ tender.
Andy> no nurmius je moj velmi dobry kamos. A chodi do 1.A to mas recht. A ked si pozries moj mail tak ti je jasne co s tou strankou mam spolocne. Btw som tam admin. 1 z 2. Druhy je nurmius.
Turbo: Je škoda, že nechceš robiť pre DPB myslím si, že by si pomohol. A na také, či máš školu alebo nie, to nehrá rolu.
si, vladimír, tr3mp: Ja nie som proti prepojení radiál, ja som proti systému, že linky chodia odvšadial všade, ale rýchlodrážne elinu podobnú tkonštrukciou trás metru. Podľa mňa by do Karlovky a Dúbravky už teraz mala chodiť len jedna linka. Napríklad súčasná L5. Bola by 5A Pri kríži - Komisárky a 5B KV - ŽST Vinohrady. Mala by svoj patričný interval. Teraz ľudia čakajú na to svoje a čakajú dlho.
Takže prepojenia používať, len pri výlukách či nepredvídaných situáciách. A pochybujem, že mesto dá 2mld, na vybudovanie prepojení, ktoré sa budú využívať raz ročne. To je priveľký luxus.
nováčik: nevyjadril si sa k fréze, prečo sa neporobilo toho viac?
Spôsob ochrany upevnenia koľajníc? Tak sorry ale aby som niečo také vymyslel, mi stačí pár minút. Ak by to malo byť len posraté U-čko s plechu. Ak si dobre predstavujem čo pod tým pojmom myslíš.
A vôbec budme radi, že dotácie budú a mesto môže začať plniť ten sľub občanom bratislavy o obnove vozového parku. Som zvedavý čo kúpia. Dúfam, že to nebude ďalších 24 SORov
toto sa netyka mhd..
frenky: Zas som objavil nejaku triednu stranku z GJH gjh.nurminet.com :):) Kto je ten nurmius? Co s nim mas spolocne? Lebo par ludi z ex. 1.A poznam
máš pravdu, videl som tú štúdiu, ale asi to tak berú že 2-3 km od hranice po križovatku to ako keby nebolo nič, to sa berie vlastne ako napojenie dialničného hraničného prechodu na dialničný systém SR.
Som len zvedavý ako utlmia hluk z tej estakády, ktorá bude pretínať "Jarovecké rameno" kedže má ísť o zonu kludu a oddychu v prírode, možno urobia niečo na spôsob Mierová Senecká - plexisklo
Ale nech len pekne konečne niečo robia
Áno, ale v článku sa písalo niečo v tom zmysle, že nultý okruh ešte nestojí.
Ešte raz dopĺňam link na štúdiu Jarovecké rameno - má priamu súvislosť, je tam tiež nultý okruh.
Takže niekoľko bodov:
1) Spôsob ochrany upevňovadiel je dávno vyriešený, netreba znova vymýšľať už vymyslené.
2) Keď je zvršok zaasfaltovaný, tak je to jednoduchšie? Keby ste na takých úsekoch ako je Vajnorská použili monolitickú betónovú dosku, môžete to zaasfaltovať a na najbližšiu údržbu pomyslieť o desať rokov.
3) Prešo mesto tlačí DPB aby sa nepoužíval otvorený zvršok? Odpoveď má dve časti:
a) Pretože mu nikto z DPB, strediska s. ing. Trabantíka nedokázal vysvetliť výhody otvoreného zvrsku - tichosť, kratšie výluky, dlhšia trvanlivosť S49 atď.
b) Pretože existujúce úseky s otvoreným zvrškom vyzerajú odporne. Ono treba opbčas aj vyčistiť z koľajiska bordel, vytrhať burinu atď.
4) S Vajnorskou si trocha mimo. Triangel pred vozovňou bol hotový dávno a ďalej sú použité BKV panely, ktoré boli vtedy pokladané za najpokrokovejšiu koncepciu v stavbe tratí. A tie neodkryješ ani keby si ako chcel.
I.
Čo vravíte, Kefalín? Transverzála? A čo si predstavujete pod takým slovkom? Veľa dobre vravíte, Kefalín. Ale v Bratislaue sa to tak nedá, lebo sa to tak nikdy nerobilo.
I.
K tomu zváraniu termitom: Áno, PVVV, BEÚS, DOZÁB boli pokrokové firmy, stavali si vozu v ÚD, zvárali termitom... Dnes máme nové ÚD a vozy rekonštruujeme v Šumperku, v Krnove, vo Zvolene, proste v akejkoľvek riti leny aby sa to nerobilo v Bratislave, ÚD nie sú schopné bez závad urobiŤ ani SP, nie to ešte 7783/84 či slávnu 7085. Vieš si predstaviť ako by vyrábali nový voz? A vieš si predstaviť Agregátika ako zvára termitom? Však to sa nedá, to nejde, nikdy sa to tak nerobilo, nosný systém to vyrieši... Vraj nie sú prachy na pružné upevnenie. By ma ku..a zaujímalo, koľko stojí jedno pevné upevňovadlo a koľko stojí jeden Vossloh Skl 14, ktorým môžu tie pevné upevňovadlá na celej Račianskej, Karloveskej a vôbec všade, kde sú rebrové podkladnice, bez akéhokoľvek ďalšieho zásahu nahradiť.
A čo to povedala súdružka Langmaierová? Metroprojekt Praha? To je materská spoločnosť Metro a.s., či kde také hovädá berú? To ich klonujú?
I.
Lebo mu istý Trabantík nakukal, že zadláždený zvršok na VÚIS paneloch s pružným upevnením a tlmiacimi bokovnicami bude najtichší na svete. Pritom zatrávnený by mal ešte o kus tichší. Okrem toho pre..banie kopy peňazí na zadláždenie tramwayovej trate pri Poluse a pritom ponechanie zastávok POLUS a Zátišie v pôvodnej polohe a podobe mi mimoriadne pije krv.
I.
ad Zatravneny zvrsok : Nie je to az take jednoduche. Treba vyriesit sposob ochrany upevnenia kolajnic. Mam na mysli zvierky a vrtule. Suvisi s tym zvysena pracnost pri udrzbe a opravach. Mozes namietat, ze zamkova dlazba, alebo panely je obdobny pripad. Suhlasim, ale DP je magistratom tlaceny do toho, aby sa otvoreny zvrsok pouzival iba v najnevyhnutnejsich pripadoch. Zober si napriklad taku Vajnorsku od Jurajovho Dvora smerom na Zlate piesky. Naco je tam zakryty zvrsok? A takychto pripadov je viac.... DP, resp. "trabustom" (ako sme tu nazvani), je ovela lepsie, ak sa robi udrzba, ci oprava na otvorenom zvrsku, ako na zakrytom.
Ak mas zaujem, tak dnes v noci sa este podbija usek od Palmy ku Gastanovemu hajiku.
ad Termitove zvaranie: Potrebovalo by sa vela foriem z dovodu mnozstva pouzivanych kolajnic. Na zelezniciach sa pouziva aj elektrokontaktne zvaranie (zname PRSM1, ci PRSM3), zaverne zvary dlhych kolajnicovych pasov sa robia termitom - to je moj znamy stav z cias, ked som pracoval u zeleznic. Mozno je to v sucasnosti inak.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Igorko
I.