Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
J #17816:
Len aby sme sa rozumeli, ja som nikde nepisal, ze ja som ten najmudrejsi a aby ma vsetci posluchali. Ani som nespomenul, ze chcem o tom rozhodovat. Ja iba poukazujem na stav, aky tu je a na to, aby o MHD rozhodovali ludia, ktori naozaj chcu, aby sa zlepsila a maju skutocnu volu nieco spravit. Par takych ludi aj je, bohuzial nie na spravnych miestach, resp. zo svojej pozicie toho vela nenarobia. Ale nepisal som, ze chcem o tom rozhodovat ja. Vobec nemam ambicie sediet miesto pana Rafaja, karieru v DPB som nikdy nevyhladaval. Mozno taky Miso Milata, ten by sa tam hodil (aj sa tam tlaci), ale mne je to fuk. Lebo za 1. Nemam na to skolu ani papier, ze som v obore Dorpava hocijako vzdelany (treraz odhliadnuc od tych vysokoskolskych knih co som precital) a za 2. Mam vazne obavy, ci by ma tam chceli. Totiz ako prve by som vyrazil 3/4 dielenskych pracovnikov, potom by prisli na radu rozne odrody tu nazyvanych -bustov... Mna by nemali radi, asi tak ako nemaju radi Rybnicka v STV. Navyse to nie je dzob pre mna, ja sa mozem vyjadrit tak akurat k MHD s pohladu cestujuceho - tam som totiz zorientovany. A mam ake take tachnicke zazemie, viem co je co a co to robi a ked vidim ako sa niektore veci robia a ked najma pocujem tie odovodnenia z ust kompetentnych, tak sa iba cudujem a cudujem. Uplna perlicka je napriklad vyjadrenie pani Ing. Langmaierovej (Metroprojekt Praha), ktora povedala citujem "Najvacsi problem je zrejme v spojeni Petrzalky s centrom mesta. Ak by sme chceli predlzit elektricku popod Dunajom do Petrzalky, museli by sme zmanit rozchod na 1435 mm. To je vazny problem. ..." Komentovat to nebudem. Iba jedno poviem: Asi dotycna pani nevedela, ze tomu tunelu je uplne jedno, ci v nom ide vozidlo na rozchode 1000 mm alebo 1435 mm, zabezpecovacke je to tiez uplne jedno a cestujuceho je to ta posledna vec, co ho trapi...

Papyr #17817:
Ja hadam nieco chcem? Hmm. Ach, ano, kupit si auto a budem sa v nom vozit, parkovat na chodnikoch, v parkoch, pesej zone a co ja viem kde vsade, vsak v BA novinach mam dost prikladov. A momentalne by som nevahal zaparkovat na kolajniciach na Kamennom namesti smerom k SND, aj tak tam nic nejazdi, je vyluka. Btw., komunizmus v istych smeroch preziva dodnes, staci si pozriet istu nemenovanu mestsku akciovu spolocnost.

novacik #17824:
Bohuzial, penazi je malo. Prave preto treba robit vsetko preto, aby sa s nimi hospodarilo co najefektivnejsie. Mam informacie od uplne nezavislej tretej osoby ohladom dodavania transparentov BUSE a ako sa tam co robilo. Ked som to pocuval, tak som sa - priznavam - ani velmi nedivil. Nebol to ziaden zamestnanec DPB, nebudem tu ani pisat kto to bol. Kazdopadne ho priliz nepoznam, preto to beriem s rezervou, zasa nevidim dovod, preco by si vymyslal...

Iba jedna vec by ma zaujimala, ked si uz od fachu, preco sa kolajnice v Bratislave zvaraju elektrodami a nie termitom? Toto mi totiz nejde do hlavy. "Oficialna" odpoved znie: Lebo mame 14 typov kolajiva." To je sice pravda, a vobec to nie je prospesne, ale vobec to nevysvetluje, preco sa nezvara termitom. Pricom BA bolo prvym mestom na uzemi byvaleho Ceskoslovenska, v ktorom sa v roku 1927 po prvy krat pouzil progresivny sposob zvarania kolajnic - elektrotermit. A ak sa nemylim, tak sa pouzival az do doby priblizne pred 10 rokmi. Preco sa od tejto technologie ustupilo, vsak vsetci ju pouzivaju dodnbes (vratane zeleznic), nic lepsie neexistuje.

Ked sme uz pri kolajovych tratiach, tak mi do usi dosli take veci, ze ked na Predstanicom nam. vznikol pozdlzny lom kolajnice, tak prvi, ktorych tam poslali, boli vyhybkari. Teraz ma napada taka otazka, ze co uz ten vyhybkar s tym lomom ma spravit? Ma to vycistit, naolejovat, popripade napruzit jazyk, skontrolovat prestavnik??? Takze hold vnutropodnikova komunikacia v DPB.......

Papyr #17827:
Elektrickova trat do DNV by mala pozostavat z dvoch samostatnych vetiev, ktore sa rozdelia tesne pred sidliskom. Prva pojde priamo po byvalej trase linky 92 do Volkswagenu (so zastavkami Pri stadione, ZST DNV [sucasna Kremencova], Volkswagen - 1 [povodna vratnica], Ubytovna VW, Volkswagen - 2 [sucansy vchod]. Druha trasa by odbocila do sidliska a prakticky by kopirovala trasu autobusov az k radnici, kde by sa pred Postou mohlo postavat obratisko a konecna zastavka DNV - Novoveska (alebo DNV - Radnica). Aj ked sa tam prednedavnom vysadili stromy, nuz vytali by sa a mas tam miesto na dvojkolajne obratisko. V DNV by sa zriadila doplnkova autobusova linka, ktora by premavala po trase Opletalova - Kremencova - Mlynska - Novoveska - Na Hriadkach. Na zvazenie by bolo aj zachadzanie k sidlisku, aby mali Devinskonovovestania moznost dostat sa priamo do supermarketu Terno. Inac by sa to dalo riesit aj tym, ze by autobus pri cintorine odbocil smerom k lokalite Na grbe, kde by po novovybudovanej komunikacii medzi cintorinom a sidliskom (kratucky usek) presiel okolo supermarketu a napojil by sa na trasu elektricky (samozrejme priamy prestup) a po kratkom spolocnom useku by odbocil na obratisko Na hriadkach.
Variant je vela, treba si vsetky rozobrat, analyzovat a vybrat tu navhodnejsiu. Tato ti obsluzi takmer vsetky zastavky linky 21 v DNV elektrickou (s vynimkou jednej - Mlynska). Cestujuci z Volkswagenu sa nebudu vozit po celej dedine. Devinskonovovestania sa dostanu v ramci dediny kamkolvek, ostava vsak preprava z VW do dediny, aj otazka, co by premavalo na konecnu linky 27, kde je ten policajny zbor ci co. Z mojich skusenosti tam premava autobus iba s vodicom, preto by som to skor riesil zachadzanim niektorych liniek miestnej autobusovej linky ako samostatnou linkou.

Igorko #17829:
Presne tak. Jeden inzinier z DPB mal uplnu pravdu ked povedal, ze ta rekonstrukcia tych vozov na TV 8 bola prakticky o nicom, lebo cestujucemu nic nepriniesla. Sam povedal, ze je skoda, ze sa pri modernizacii vyzbroje nekupili aj nove sedacky, ze sa nevymenila podlaha a take veci - co si vsimne aj cestujuci. A posledny pripad s pantografmi Lekov iba potvrdil, ako sa veci maju. Tie peniaze mali radsej dat na vycistenie tych vozov. Ja radsej nastupim do cistej kachny, ako do pocarbanej a rozkopanej T6 tretej generacie. Informacne panely akceptujem, to je dobra investicia, smeruje k zlepseniu informovanosti cestujucich, ale akosi si to protireci, vsak DPB sa cestujucich chce zbavit... Teda aspon tak to casto vyzera.

A ked sme uz pri hrackach. Zaiste vies, preco sa tvrdi, ze nie je bruska, ze? No preto, aby sa mohlo podojit mesto (aby naskrabalo peniaze) iba preto, aby sme mali dalsiu hracku na tom uzkolkolajnom modelovom pieskovisku... A ked nas prestane bavit, odstavime ju na tretej stojanke na JD a nechame ju zhnit. Potom budeme chciet novu. Ja viem, prehanam to az do ad absurdum, ale niekedy mam taky pocit, ze to tak je, ja viem som cvok. 🙂 Pricom som nespravne napisal "tretej stojanke", lebo to co je na JD nie je stojanka, ale tri uzkorozchodne zeleznicne stanice, este k tomu elektrifikovane 600 Voltov jednosmernych, o com by sa tiez dalo polemizovat. 😞

Btw., s tymi "Rabami" sa mi to velmi pacilo... 🙂

Igorko #17830:
Prosim? Prevysenie rozchodu? Rozsirenie? Co co co???? Take veci u nas nepoznaju. Pricom tie vzorce na vypocet tychto hodnot su take jednoduche, ze to to dokaze vyratat aj 5 rocne decko s kalkulackou. 😞 A ano, vozy si to vyjazdia, ale ako to ovplyvni komfort jazdy nikoho nezaujima, dalej okolky a cele podvozky tiez trpia, kolajnice sa nadmieru opotrebovavaju, prejazd oblukmy o mensich polomeroch je sprevadzany skripanim a piskanim....

Mimochodom (len pre pobavenie), dnes som s Andym a Spectrem dosiel na to, preco mame vsade umiestnene take krasne pevne svorky a najma preco tak choticky. Princip je to uplne jednoduchy. Mame makku siet, preto musi byt aspon pevne zavesena. Keby sme mali lepsich menibustov, tak by sme mali tvrdsiu siet, takze stacilo by zavesit ju pruzne... 😃 Ja viem, to je myslenie a la Beus. 🙂 😞

d3k0 #17832:
Vsak na cestujuceho sa u nas mysli - v tom zmysle, ako sa ho zbavit 😞.

si #17833:
Ako by si riesil dopravu ludi z Kramarov do podzemnej stanice niekde hlboko v skale? Pater noster? A vies, co to stoji, razit skalu?

J #17847:
K linke U6 vo Viedni:
Jazdia tam obojsmerne "kachny", su verzie so stanovistiami a aj bez. Oznacenie E6 - so stanovistiami vodica na oboch koncoch a c6 - aktivne vlecnaky, ako to ja lubim nazyvat, vyrobca Bombardier-Rotax-Wien. Okrem toho tam behaju aj nove vozy, typ "T", tiez od Bombardieru, su vsak nizkopodlazne s asynchronnym pohonom. Unikatne je, ze supravy sa tvoria aj systemom E6 - c6 - T - c6 - E6 (popri T - T - T - T). Stare odporove stykacove serble maju sirku 2.39 m, nove nizkopodlazne 2.65 m. Unikatne to vyzera, tie stare maju pri dverach take elegantne balkoniky z dosiek, aby ludia nepadali do kolajiska, este zaujmavejsie je to s jazdnymi vlastnostami. Vezmi si, ze vodic ovlada jednou pakou stare serble s jednosmernymi seriovymi motrmi s odporovou vyzbrojou a aj novy tyristorovy voz s asynchronnym pohonom. Pri rozjazde to sice lubi narazat a mykat, ale povazujem za zazrak, ze to vobec jazdi. V bratislave mame problemy dat dokopy zrychlovacovu supravu T3 + T3, nie to este take extremy, ktore mozes prirovnat k spajaniu starej kachny so 7304kou. Uz aj viem, preco mame v Bratislave trvalo radene supravy. Lebo operativne spajanie by u nas nebolo mozne. Bratislava ma vzdy nieco extra. V prahe donedavna premavala suprava, kde bol vekovy rozdiel medzi prvym a druhym vozom 28 rokov! A jazdilo to. Igorko ma moze doplnit, cisla si bohuzial nespomeniem, iba viem, ze teraz to islo na T3P, ci co. A aj najstarsia premavajuca T3, s ktorou sa uvazovalo ako historicakom, isla na T3P.

Zatravneny zvrsok:
A nemali sme taky nahodou pred polusom? Spomedzi tych panelov uz kvitlo vselico, okrem dolamanych kolajnic, tie boli skor prepadnute, co naznacovali aj skrkance od prevodoviek a magnetiek na paneloch... najma od vozov v sportovej uprave - s ojazdenymi obrucami...

d3k0 #17850:
Tie dlazobne kocky su tam uplne super, aspon mozu ludia od Polusu pohodlne behat po trati na zastavku, ktora je umiestnena vieme ako a kde... 😞
si: No áno, ale ja si ten náš systém predstavujem ako úplne segregovaný systém, do ktorého trasy sa gumokol proste nedostane. Mimoúrovňové križovanie a kde bude na úrovni terénu so zvodidlami, či betónovými zábranami. A také veci ako vykolaj v KV, proste musí byť trať v 100% poriadku. Vždy sa stane vykolaj, avšak ľudia pochopia, ak sa im objavý na staniciach na elektronických tabulaich: "pre mimoriadnu situáciu premávka zastavená, náhradnú dopravu zabezpečujú autobusy s označením X", ktoré prídu maxi do 20min. z vozovne. Ľudia nie sú úplne nechápavý, naserú sa, len keď nevedia prečo to nejde.

d3k0: ja som počul, že magistrát bol proti, teda 4. sekcia, že to je mestský okruh či čo, že tam neôže byť tráva. Ono vôbec nemá do toho čo Frimel kecať. NM sa môže rozhodnúť, že niečo bude financovať, ale dávať ultimáta. Ale v našom meste je všetko možné 😞

Vladimír: múdro si to napísal.
Reakcia na: J #17847:
Pan Frimmel je tak nakloneny zeleni, ze trval na zadlazdeni elektrickovej trate pred jeho uradovnou (pri Poluse). Pritom aj tam mohla byt aspon z casti trava...
Reakcia na: J #17846:
ale nejedna sa o tyzdnovu planovanu vyluku ale o to, ze ked sa nieco stane, tak aby bolo mozne operativne odklonit dopravu a hradit len postihnutu cast trasy - priklad: vykolaj na obratisku v KV - bolo to podvecer, trat do dubravky je prejazdna (dominantny smer dopravy), elektricky vozia ludi... opacny smer - trat je neprejazdna, dispecer operativne po nahlaseni presmeruvava dopravu na spojku pred krcacami na druhu zapadnu radialu a odtial cez mlynsku dolinu nazad. Zdrzanie v smere do mesta 4 minuty, potrebujem jednosmerne nahradit dopravu medzi krcacami a lafranconi (pripadne moze iba dispecer dat letaky ze treba sa zviest do dupravky a odtial nazad...)
Tych nepredvidanych udalosti co sa mozu na trati stat je vela a mnoho z nich nie je ako ovplyvnit a v pripade podzemnej dopravy (metro) sa s nimi ani nemozes stretnut... (gumokol v kolajisku a pod)
Reakcia na: Z #17826:
Ak sú niektoré spoje L96 vyťažené viac ako je priemer, je tu stále možnosť vykonať ich kapacitnejším vozidlom ako je 15m, napríklad prejazdom z inej linky.
Bol som na stránke viedenského dopravného podniku www.vor.at a je tam galéria s veľmi peknými fotkami. Medzi inými aj napríklad tá ich stará elina, tuším Düwag, na U6. Alej aj nádherné ULF 😛 Avšak čo ma zarazilo je, že tam majú na autobusových linkách rôznych dopravcov. Ako julkin bus (L341 alebo 241 nie je dobre vidieť), jr richard (L228), post bus(L149), Kolda (L439), Blaguss (L80A, L37A, 147). Neviete niekto ako im to tam funguje?

Mali aj MB Citaro O530 😃

Re #17824 novačík: Ešte niečo. Zatrávnený zvršok: Aj sa DPB pokúsil rokovať s mestkou časťou Rača, či Novým Mestom o financovaní zatrávnenia Račianskej radiály. Možno aj cez projekt zelené mesto? Pochybujem. A to pritom pán Frimel, je veľmi naklonený k zeleni v meste, takže som si istý, že by sa našla spoločná reč a hlavne aj riešenie. Nemusí sa tam položiť koberec, stačí zem a tráva vyrastie aj sama. Dôležité je potom jej kosenie a aj to by NM určite zafinancovalo. Zeme sa pri súčasnom stavebnom ruchu v meste nájde habadej.
Vlastimil: m@rtin je na ceste po časti strednej európy a vráti sa do Prahy, čiže aj na net 19. júla (července)

Re #17829 Igorko: tí zbožňovači všetkého starého a zástanci zakonzervovania starých vozov sú aj tu na tejto diskusii a prejavilo sa to hlavne, keď sa hovorilo, že 7053 pôjde do Parsu na K2S. Keďže je to posledná K2 s koženkou okolo okien rozhorčovali sa, ako je to možné. Ja som bol za, lebo 7053 som sa viezol len raz a už nikdy viac (dúfam) a nie pre jej technický stav, ale tá koženka vomne evokovala bordel a cigánsku osadu. DPB si musí vytvoriť imidž, ktorý nemá. A to od tých najzákladnejších potrieb až po úplne blbosti ako farebné CP. V podstate by DPB ani nemalo mať služobné autá na prevoz vedenia. Ak by išlo na služobku, tak by požičali od mesta.

Re #17824 nováčik: môžem sa spýtať? Keď tú bola fréza z Rakúska, koľko km trate sa sfrézovalo. Bola vonku každý deň, či vlastne noc. Bola nejaká týždenná výluka, aby sa robilo bez prestávky napr. na Karlovke a Dúbravke? Ako to, že sa nepravila trať v samom centre na Vajanského nábreží.

Andy: To je fakt. No uvidíme ako to dopadne s tými 22Tr. Rdšej by som však bral 18m Trollino.

Riko #17843 : možno by to bolo na niečo dobré. Lepšia kontrola toho, čo vodiči robia.

si #17835 : Ja si nemyslím, že je vhodné vyhodiť milióny kvôli tomu aby sa raz za 3 roky na týždeň spravila nejaká výluka. Metro je nejako pospájané? Nie a mi chceme nosný systém podobný metru avšak na báze eliny.
Reakcia na: Vlastimil #17844:
Link výše, jenom link Tě spasí.
Dobrý den, mám na M@rtina nebo někoho jiného dva dotazy kolik a e.č. rekonstruovaných souprav Metra je v Praze? Kolik T3P je
v Praze? Neznáte někdo technické parametry busu MERCEDES Conecto, co jezdí v Praze u firmy HOTLINER?
Dík
Reakcia na: Igorko #17842:

hehehe to by vyzeralo, keby sa s meškaním dorútil na nejaké rokovanie s ospravedlnením že mu 3 min pred plánovaným odchodom ušiel autobus, nasledujúci nešiel a tretí meškal 10 minút oproti grafikonu 🙂 🙂 🙂
Reakcia na: d3k0 #17832:
Veď oni ju majú radi - lenže takým "iným" spôsobom - ako hračku. Absolútne sa nedokážu vžiť do potrieb cestujúceho. Nakoniec o mnohom svedčí to, že väčšina z nich sa v osobnom živote premiestňuje takmer výhradne IGK. Malo by byť vecou cti manager pracujúceho v DPB používať v max. možnej miere MHD.
I.
Pocital som frekvenciu spojov na Trnavskom a Racianskom myte pred prazdninami a Racianske vyhralo o tri spoje za hodinu 🙂 TM - 189x, RM - 192x, co znamena, ze kazdych 18-19 sekund nieco ide. 🙂
Reakcia na: J #17821:
Preto nedaju 8 minut, lebo nemaju tych vozov zas az tak vela. Vzdy je ich zopar odstavenych. Vezmi si, ze za prevadzky sa ich za den zopar pokazi, niektore su odstavene kvoli vaznejsim porucham, niektore su na roznych prehliadkach na Trnavke. A ta rezerva 8 vozov sa rychlo minie. Keby mali viac vozov, tak by hned bol interval 8 minut. Aspon to tak tvrdia ludia v DPB. Takze si budeme musiet pockat aspon do buduceho roka na tie 3 22Tr-ky 🙂 Ak vobec budu a nie je to nejaky vyplod fatazie...
Reakcia na: si #17835:
okolo vozovne mas zas Horsky park (intrak) a ludi zo zapadnej strany hradneho kopca moze tiez zaujimat zviest sa par zastavok trolikom dolu a sup ho na rychloelektricku - lepsie ako sa drbkat cez celu Hrobonovu.
Reakcia na: si #17837:
ako vravim, keby to nebolo znacne navysenie ceny, tak som aj za tvoju alternativu. Navyse, pomerne hlboko umiestnena stanica predlzuje dobu cestovania a takisto nie je mozne, aby chodila doprava zo vsadial vsade. Urcite bude cestujuci radsej, ked mu bude chodit po radiale elina na 1-2 linkach kazdu chvilu a po prestupe na doplnkovu dopravu bude vediet, ze mu (najneskor) do par minut dojde spoj (pricom sa daju zladit prestupy).
Reakcia na: tr3mp #17836:
trolejbusy tam v kazdom pripade ostat musia ako doplnkova doprava, ale nemuselo by tadial chodit tak vela liniek a tak dlhych 🙂 prestup je (aspon pri dnesnej situacii) pre cestujuceho neatraktivny...
Reakcia na: si #17833:
jasne, tunel popod kramare by bol pekny, ale proti su najma:
- cena
- nie som si isty, ci by nebola potrebna aj podzemna razena stanica Kramare a eskalatory do nej (je to pomerne hlboko), dalsia cena navrch
- konkurencia trolejbusom. tie musia tak ci tak zachadzat az hore k SUSCH a obsluhovat aj dalsie zastavky na Kramaroch (ale nebyt toho dlheho tunela, tak som za)

Skor by bol vhodny prestup pri ceste z mesta na zastavke Hlavna stanica / Sokolska (prestupny uzol), pri ceste z DNV, Lamaca, Dubravky na Patronke.
Reakcia na: martiner #17834:
ale ja nevravim aby ta trat nesla do lamaca a devinskej (inac treba potom prepajat paralelne radialy spolu kvoli pripadnym vylukam), iba vravim ze trasa cez kramare je z hladiska poctu ludi zaujimavejsia ako trasa okolo vozovne...
Reakcia na: si #17833:
Bolo by to fajn, ale myslim ze Kramare vpohode obsluzis aj klbatymi trolejbusmi... - a navyse je tam relativne rovnomerne rozdelenie ludi pocas celeho dna a do centra je to par minut.
Devinska a Lamac maju aj viac ludi aj su od centra dalej.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.