ja osobne by som tahal elektricku zo stanice tunelom popod kramare (kde by bola podzemna zastavka) a vyliezol az kus pred patronkou, prekrizoval cestu z kramarov (mimourovnovo, ponad)...
je to vsak iba neaky moj napad, ktory ma vela pre a proti... Ako hlavne pozitivum by som povazoval obsluzenie nemocnic na kramaroch, ako negativum cenu - dlzka razeneho tunela by bola takmer 2 km !!!
Plne segregovana elektrickova trat do DNV - najlepsie by bolo asi z hlavnej stanice (po prebudovani predstanicneho priestoru) viest trat tunelom popod povodnu hlavovu ZST a dalej popod Prazsku hlbenym tunelom (to by ale znacne komplikovalo povrchovu dopravu pocas stavby). V dalsom useku Prazskej a celou Brnianskou by trat mohla viest v rozsirenom deliacom stredovom pase (su tu dva bus pruhy, ktore by po dobudovani elin boli zbytocne). Pred Patronkou by trat zisla do hlbeneho tunelu a zabocila pod lavu stranu cesty a vysla by pred sucasnym J&T (starym Lignoprojektom). Tym by ani nevadila uvazovanemu podjazdu pod Patronkou (v smere Brnianska - Lamacska). Zastavka by mohla byt na Hrobonovej alebo az na Patronke. Dalej by mohla ist po Dubravskej - paralelne s Lamacskou (pripadne po estakade nad nou). Tu su mozne variacie, mne sa najviac paci moznost prejst doprava ponad Lamacsku a zeleznicu k nedostavanej byvalej nemocnici Razsochy (zastavka) a cez zatial nezastaveny kopec prejst do Lamaca na Podhaj (tymto smerom sa planuje aj cesta). Dalej z Lamaca popri zeleznici a ceste, alebo aj mierne dalej (teda osou pripadnej buducej zastavby) do DNV.
Ono by to chcelo nevyhadzovať peniaze na nezmysly, nedláždiť koľajnice farebnou zámkovou dlažbou, nepreberať od dodávateľov evidentne odflákané veci - viď v dávnejšej dobe celá trať od tunela až do Karlovky, v oblúkoch zvarené rovné konce , prechodnica slovo neznámeako sa to vterdy volalo "Odovzdali sme dielo vysokej technickej úrovne". A keď som sa Weigla pýtel, prečo to prevzal, keď im to mal o..bať o hlavu a nechať ich to spraviť znova, tak povedal, že to aj tak nemá cenu a Váš šéf povedal, že však si tio električky vyjazdia. Taktiež pravdepodobnew nikto u DPB netuší, že v oblúku sa má zriaďovať prevýšenie, rozšírenie rozchodu atď. atď.
I.
K tým pantografom a polpantografom: Kedysi dávno som konštatoval, a toto mi to žiaľ potvrdzuje, že najistejšou cestou k záhube MHD v tom-ktorom meste je pustiť k tomu "fandov", ktorí obdivujú odporové trombelusy, Ráby, T3 výhradne v pôvodnom laku, K2 s vlnitým plechom atď.. Absolútne sa nedokážu vžiť do kože obyčajného cestujúceho, ktorému je to jedno a chce sa odviezť odniekiaľ niekam. Už samotný fakt, že sa na T3G nakúpili pantografy a nie trebárs Vogel sedačky, jasne dokladuje to, pre koho sa ot robí - ešte raz opakujem - celá MHD v Bratislave je hračky, model 1:1 pre pár členov managemnetu a jediné, čo im chýba k jeho dokonmalosti, sú tí otravní vlci...
I.
Slintyhnus je sice odporný shit ale kedy si konečne dáte vysvetliť, že ten kus, ktorý ste mali v Bratislave bol vadný a že normálny kĺbový Slinťák ide ako z reťaze odtrhnutý?
I.
Tak to ma v Presove iba Trojica, najvytazenejsia zastavka v centre Tam ide za 1 hodinu rannej spicky 60 spojov v jednom smere, z toho nieco vyse 30 klbovych... (ale vzhladom k tomu, ze to su spoje na 26 linkach do mnozstva roznych cielov, je jasne, preco by sa v PO neuzivila elina ) Ale na tu Petrzalku by sa aj dve-tri tramvajove vetvy hodili, ked tak pozeram... a nielen tam...
A vobec - iste ste uz niekto z vas Blavakov uvazovali o najjednoduchsej konstrukcii elinovej trate do DNV. Kde a ako by ste riesili vedenie trate?
Premavka cez tyzden-skolsky rok:
96-kove poradia su cestujucimi vyuzivane nerovnomerne - v smere Holicska-Nove mesto pri rannom dieli ma napriklad (1) poradie s odchodom z Holicskej 6:17 v podstate az po zastavku Pristavny most takmer plne vozidlo, po zastavku Maximiliana Hella je uz bus obsadeny tak do polovice, maximalne do dvoch tretin. Ale poradie (2) iduce za (1), s odchodom z Holicskej 6:25 ma vozidlo plne tak do dvoch tretin po Pristavny most - sedadla obsadene vsetky a stoji asi 15-20 ludi:cize-udrzi sa aky taky "komfort cestovania". V smere do Petrzalky v rannom dieli su vsetky poradia vytazene tak do polovice az dvoch tretin kapacity klboveho busu-malokedy sa stane, ze je voz vyslovene "narvaty". V popoludnajsom dieli sa ale situacia meni- v smere na Nove mesto sa v 8 z 10 poradi vozi 10 a pol cloveka + wzduch a v smere do Petrzalky sa bus zaplni tak do dvoch tretin kapacity od zastavky Gagarinova, pripadne az od Pristavneho mosta.
Nasadenie 15m vozidla pri zachovani sucasneho intervalu ma PRE i PROTI: PRE-ekonomickejsie vyuzitie kapacity 15m busu pri vyssie spominanych skutocnostiach.PROTI-ako som uz uviedla, niektore poradia byvaju "vytazenejsie" aspon v jednom z dvoch dennych prepravnych dielov-a ked je velkokapacitny klbovy bus trebars na (1) poradi vytazeny do 2 tretin, v 15m by si uz cestujuci sliapali po nohach a narusil by sa aj ten posledny zvysok "komfortu" pri cestovani 96-kou.
J, Andy, Papyr: Tak som si zratal frekvenciu spojov. Mne odchadza za hodinu zo zastavky Lachova v spicke pracovneho dna 2*44 spojov oboma smermi (vsetky klbove). Oboma smermi je to interval 41 sekund. Z blizkej zastavky Hrobakova je to dokonca 2*53 spojov, interval 34 sekund
Mas pravdu! Vsetko je to o peniazoch. Ak nie su, tak potom sa tazko robi nieco nove, ci lepsie. V danych pomeroch robime maximum, co sa da (aspon z mojho pohladu). Aj my by sme radi zriadovali pruzne upevnenia kolajnic vsade tam, kde je to mozne, aj my by sme radi davali gumokov do kazdeho priecestia, aj my by sme radi podbijali kolaj v pravidelnych a castejsich intervaloch, aj my by sme radi zriadovali zatravneny zvrsok.....Aj my by sme radi....atd.....Ale len chciet nestaci, treba k tomu peniaze. A tych nie je vela. Ostava mi len povedat, ze vsetky peniaze urcene na kolaj sa cerpaju az do posledneho haliera...ziadne nevycerpane prostriedky nie su. A to nas vsetkych moze asi tesit. Ale to je asi tak vsetko.....bohuzial....:-(
j aviem, ze to nieje otazkou zvhrlosti. Ja som len podotkol, ze ten, co tu nebol netahal. To je vsetko. A velakrat sa tu uz pisalo, ze v Prahe maju take co tahaju. Ja viem.
A inak neboj sa ja mam taky isty nazor na Karosy ako ty.
Andy: 201, 202 a 212 je v súčasnosti dohromady 28 poradí a kĺbatých trolíkov je 37. Tak prečo nedajú na tú 201 a 202 8 min interval? Veď vozy na to majú. Či to by bolo veľa vozokilometrov
Keď si to myslel oboma smermi, tak ja mám potom interval 42 sekúnd ak tiež rátam oba smery.
Spectre: Nemáš žlčové problémy, keď sa tak hned nadrapuješ. Nestačilo by napísať: "208 býva naplnená, takže 15m voz by sa veľmi hodil" Ale vieš čo máš pravdu, tento týždeň síce nemám čas, ale budúci sa pôjdem odviezť a potom úplne mimo témy napíšem názor. Spýtať sa iného, kto tade jazdí pravidelne nemá zmysel, ono totižto artikulovaná reč sa u Homo sapiens sapiens nevyvinula preto aby sme sa rozprávali, ale preto aby sme doseba mohli štekať.
Obidvoma smermi, pretoze nie vzdy cestujem smerom do centra A navyse taka linka 96 je na 50% pouzitelna do Petrzky a na 50% na Nove Mesto a tazko urcit, ze co je do centra
- 96 by asi stacil 15m, este k tomu na 96 by som prijal aj premavku v sedle(aspon 30-min. interval)
- 208, tam by bol idealny tiez 15m cez pracovne dni, cez vikend 12m, zachovany interval.
- S tymi 201 a 202, tam by bolo dobre dat celodenne(nielen spicka) 8 minut, cez vikend 10 min.
Ked to tak citam, pripadam si ako pri sledovani dokumentarneho serialu, kde stredna a starsia generacia popisuje komunizmus a ako sa v nom zilo... ze clovek, ktory aj nieco chcel, nakoniec ohol chrbat
Turbo: Asi každý máme také nálady, keď nás všetko na tejto našej "MHD" naserie. Ja len dúfam, že ťa to prejde a raz budeš sedieť namiesto pána Rafaja a v elinách bude poriadok Ja budem na magistráte počúvať tvoje prosby a snažiť sa pomôcť, čo povieš?
Čo sa týka 3614 máš pravdu. Aby nenašli trochu farby?! Už aj keby to natreli štetcom bolo by to lepšie ako hento.
A začo malo byť akože to trestné oznámenie? A možno by to k niečomu bolo.
Aby som este doplnil:
Papyr #17184:
A havne ze nie su peniaze na cistenie interieru. Ale na tie Lekovy, ci Secherony, ktore sa masovo nakupili a teraz sa valaju v Krasnanoch peniaze boli... Plno polpantografov, povodne urcenych na T3G vozy a teraz tam moknu a hrdzaveju... A tiez iba preto, lebo niekomu sa nepaci, ako to vyzera na Te trojke, ale neviem komu... A je mi to jedno! Nech tam tie pantografy pre mna za mna aj korene zapustia, do toho povrchu nasiaknuteho olejom od nedalekej udrzby gumokolov, masnakov. Ja sa nad tym uz iba zasmejem a poviem si: No co, aspon mozeme povadat, ze mame tolko polpantografov so super charakteristikou pritlaku, ze sa nam uz valaju po vozovni...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
si
je to vsak iba neaky moj napad, ktory ma vela pre a proti... Ako hlavne pozitivum by som povazoval obsluzenie nemocnic na kramaroch, ako negativum cenu - dlzka razeneho tunela by bola takmer 2 km !!!