Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Andy: 201, 202 a 212 je v súčasnosti dohromady 28 poradí a kĺbatých trolíkov je 37. Tak prečo nedajú na tú 201 a 202 8 min interval? Veď vozy na to majú. Či to by bolo veľa vozokilometrov 😞

Keď si to myslel oboma smermi, tak ja mám potom interval 42 sekúnd 😃 ak tiež rátam oba smery.

Ale už tu toľko nebuntošte a bežte spať!!! 😃
Spectre: Nemáš žlčové problémy, keď sa tak hned nadrapuješ. Nestačilo by napísať: "208 býva naplnená, takže 15m voz by sa veľmi hodil" Ale vieš čo máš pravdu, tento týždeň síce nemám čas, ale budúci sa pôjdem odviezť a potom úplne mimo témy napíšem názor. Spýtať sa iného, kto tade jazdí pravidelne nemá zmysel, ono totižto artikulovaná reč sa u Homo sapiens sapiens nevyvinula preto aby sme sa rozprávali, ale preto aby sme doseba mohli štekať. 😕
Reakcia na: J #17812:
Obidvoma smermi, pretoze nie vzdy cestujem smerom do centra 🙂 A navyse taka linka 96 je na 50% pouzitelna do Petrzky a na 50% na Nove Mesto a tazko urcit, ze co je do centra 🙂
Reakcia na: J #17810:

- 96 by asi stacil 15m, este k tomu na 96 by som prijal aj premavku v sedle(aspon 30-min. interval)
- 208, tam by bol idealny tiez 15m cez pracovne dni, cez vikend 12m, zachovany interval.
- S tymi 201 a 202, tam by bolo dobre dat celodenne(nielen spicka) 8 minut, cez vikend 10 min.
Reakcia na: Turbo #17811:
Ked to tak citam, pripadam si ako pri sledovani dokumentarneho serialu, kde stredna a starsia generacia popisuje komunizmus a ako sa v nom zilo... ze clovek, ktory aj nieco chcel, nakoniec ohol chrbat 🙂
Turbo: Asi každý máme také nálady, keď nás všetko na tejto našej "MHD" naserie. Ja len dúfam, že ťa to prejde a raz budeš sedieť namiesto pána Rafaja a v elinách bude poriadok 🙂 Ja budem na magistráte počúvať tvoje prosby a snažiť sa pomôcť, čo povieš?

Čo sa týka 3614 máš pravdu. Aby nenašli trochu farby?! Už aj keby to natreli štetcom bolo by to lepšie ako hento.

A začo malo byť akože to trestné oznámenie? A možno by to k niečomu bolo.
Reakcia na: Turbo #17811:
Ja som to nevymyslel 🙂 Mne to tu niekto z tu diskutujucich hovoril, ale uz neviem kto, je mozne, ze aj viaceri 🙂
Aby som este doplnil:
Papyr #17184:
A havne ze nie su peniaze na cistenie interieru. Ale na tie Lekovy, ci Secherony, ktore sa masovo nakupili a teraz sa valaju v Krasnanoch peniaze boli... Plno polpantografov, povodne urcenych na T3G vozy a teraz tam moknu a hrdzaveju... A tiez iba preto, lebo niekomu sa nepaci, ako to vyzera na Te trojke, ale neviem komu... A je mi to jedno! Nech tam tie pantografy pre mna za mna aj korene zapustia, do toho povrchu nasiaknuteho olejom od nedalekej udrzby gumokolov, masnakov. Ja sa nad tym uz iba zasmejem a poviem si: No co, aspon mozeme povadat, ze mame tolko polpantografov so super charakteristikou pritlaku, ze sa nam uz valaju po vozovni... 😃
Reakcia na: frenky #17806:
Preboha, to, ze Citybus netaha nie je otazkou zvrhlosti jeho konstrukcie. V Prahe maju CB, ktore tahaju. Ale ajtak je to serbel. Podla tychto veci sa jednoducho voz neposudzuje.

Re #17810 J: Ver tomu, ze 208ka narvata byva. V najvacsej spicke by to bolo kludne aj na klbak, takze si najprv zisti a odvez sa tym, a potom si bud, resp. nebud isty o potrebnosti resp. nepotrebnosti daneho vozu na danu linku.
Andy: tých 54 spojov máš obidvoma smermi alebo len jedným do centra? Bo ja som myslel jedným a to smer centrum. Inak mám spojov od domu 86 oboma smermi. Ani sa mi nemôžete čudovať,že s MHD nie som až tak nespokojný ako vy:-p
Spectre #17763:
To necham na Igorka, popripade Bigmaca, mne Parovody zily netrhaju... 😉

Andy #17772:
Aka nizkopodlaznost? Nech stare babky nastupuju, ked vedeli pred 20 rokmi nastupovat, budu aj dnes. Aj tak sa tlacia v case spicky neviem kam... Ja by som im ihned zatrhol vsetky zlavy, platili by full price listok, aspon v case spicky, v sedle nech maju tu zlavu...

Btw., akosi som sa dopocul, ze niekto o mne siri, zevraj som podal trestne oznamenie na sudruha Trabantika... Kto tu tliacha take kreposti? Ja sa nebudem so sefTrabustom natahovat a zabijat svoj cas takymi chobotinami. Andy?

Igorko #17781:
Nezabudol si pri slovicku rychloprejazdna pouzit uvodzovky? 🙂 Ono tie vyhybky su v bratislave tak akurat "rychloprejazdne", v praxi sa tam vsetci suchcu 15 km/h... 😞 Btw., aj Bigmac?

Papyr #17184:
Velmi pekne si to napisal... U nas sa vsak cestujuci povazuje za nepriatela, ktoreho sa treba zbavit... 😞 A vsetko negativne sa zvaluje na cestujuceho. Napriklad, ked sa povie o spinavych interieroch, tak ihned je to vizitka cestujucich. Hmm, ja ako cestujuci to povazujem za urazku. To ma byt akoze moja vizitka? To ja som tam ten prach vysypal? Ja som tam pocarbal nejake *****iny na plafon? Je mi jasne, ze dielensky to neboli, ale zvalit to na cestujucich ako celok nie je spravne. Urobili to dementi, ktori nemaju nic lepsie na praci. A hadam sa nemam pri nastupovani do vozidla prezuvat do papuc? Holt niekto to raz za cas umyt musi, nie? Ale zeby to niekto vycistil? Nie... Staci si pozriet voz c. 7840. Odkedy som napisal ten moj velmi kriticky clanok, za ktory ma na Magistrate a v DBP nemaju radi (je mi to luto, ale bohuzial, pravda je bolestiva a mnoho ludi ju nechce vidiet), ten voz stale vyzera tak, ako je odfoteny v prilohe pri tom clanku. Zvonka je stale posprejovany, o interieri ani nemusim hovorit. Ano, nie su peniaze, ale niekedy by stacilo trochu vole. A uplne inou perlickou su petrzalske autobusy... Minule som isiel v Ik435 zo 4. kolony a na oknach bolo tolko prachu, ze to hadam ani nebolo mozne. A sama spina, olejove flaky, v kutoch a pri kolesach doslova prachovo - smetovo - cojaviemco humusne chumace bordelu. Ale ten autobus ich tam nemal, ked prisiel a vodici to tam tiez nedavaju, za to mozu ti hnusi, skaredi cestujuci, ktori sa opovazia nastupit a potom este pindat, ze to chodi plne, ze sa v tom neda dychat a pod. Hroza... Spina a spina. A kto za to moze? Cestujuci... Ano, cestujuci. Dakujem. A s tou nocnou dopravou si to napisal presne tak, ako to je. Nemam co doplnit.

Papyr #17785:
Ja som DNV uz zabalil. Dnes som tam mal ist, ale mal som vyhovorku: Nechce sa mi tlacit v autobuse... Neverim v zlepsenie MHD v Bratislave, aspon v dohladnej dobe nie. Mozno mam niekedy take mamenia, ze zacinam mat nadej, ze sa to zlepsi, ale velmi rychlo sa z toho preberiem a vratim sa do reality. Teraz nech to nikto neberie ako osobnu kritiku alebo nieco, je to iba moj pocit. A je mi uplne fuk co s nasou MHD bude. Nikto ma za nic neplati, tak preco by som mal svoju energiu, cas a peniaze venovat tomu? Urcite bude vela ludi stastnych, ze som uz zavrel hubu. A vsetko co som mal rozpisane skonci na smetisku... A vies co? Je mi to uplne jedno, mam lepsie veci na praci. Sem tam nieco odfotim, spravim pre deka a tak. Ale uz nic nikomu hovorit nemusim, lebo som zistil, ze to netreba. Ved naco? Ti ludia co tam su maju na to skolu a robia to, zaiste o tom vedia viacej ako ja, aspon tak sa tvaria. Drzim im palce a prajem vsetko dobre do buducnosti... Cest praci! S Magistratom a DPB na vecne casy a nikdy inak! Amen! 😉 😞

novacik:
Dakujem velmi pekne. Hadam sa mi to podari vyfotit, aby som definitivne uzavrel moju fotograficku zbierku o MHD v Bratislave, totiz podbijacka mi este chyba.
Inac, nebude sa pod Lafranconi davat zliabkova kolajnica? Sice to nie su az take male polomery, ale aby sa tam neopotrebovala hlava tak rychlo, nebolo by lepsie dat tam zliabkovu kolaj?
Osobne povazujem za obrovsku skodu, ze sa trat na priecestiach za Rackom pri tej prilezitosti aj nepodbila. Teraz je to totiz rovne, iba na prejazdoch to skace. Skoda. A vobec, aj tam mali dat gumokov, ja by som to daval vsade, je to najlepsi sposob... Aj ked drahy... Viem, nie su bubaciky, skoda 😞.

Spectre #17791:
Objedna najshitnejsiu a najlacnesiu vybavu preto, lebo nema peniaze a preto, lebo nejake High-end produkdy by podaktori nasi dielensky nevedeli nepokazit. Nech to nikto neberie ako utok na svoju osobu. Dakujem...

Jo, a k tomu urcite kupi DPB najmensie vetraky, a aj to na kazdom druhom okne, este k tomu vyklopne, lebo cestujuci nema v autobusoch co hladat. Ked sa mu nepaci, tak nech ide autom, to ze sa tam dusi je iba a iba jeho chyba. Ked sa v tom autobuse drzi smrad a horko, tak nema ani nastupit... Nech ide radsej pesi! A basta!... 😞

Papyr #17792:
Formulacia Pre Bratislavu je vhodny tak aurat... nie je spravna. Spravne by to malo zniet: Pre Bratislavskeho cestujuceho je ... . A mozes si doplnit co chces, lebo ked ti Bratislavsky cestujucu nastupi to takeho poyebaneho, zhniteho, plesniveho, rozpadavajuveho sa, co mu odpadavaju okna, dvere a schody autobusu, ako napr. 1067, 1131 a pod. (mozem vymenovat dalsich 58 Karos B 732 plus 200 dalsich busov, ktore ked uvideli ludia z Prazskeho DP, tak iba cumeli a otvarali huby), tak ti nastupia do cohokolvek co pride, ani tabulu to nemusi mat. A ak tam nahodou je pokazeny digitalny transparent, tak staci ak tam bude nejaka handra a vozidlo vyjde oznacenie niecim, co je 10-krat prelepene lepiacov paskov a pripomina to linkovu tabulu (videne na vypravni Jurajov dvor).. 😞 A ked tam aj napises "Nenastupovat, chodte pesi! Kam sa tlacite?!", tak ludia, pardon, Bratislavsky cestujuci sa ti tam budu tlacit...

Inac, videli ste uz 3614? Aky krasny hyperexkluzivny hrdzavy plech mu nanitovali vzadu vlavo? Elegantne to ladi s dracikom, ktori je nedaleho toho. A ten krasny cerveno - hrdzavy naraznik ukradli z akeho autobusu? Toto mali vypravit Durkovskemu, nech vidi, ako tie autobusy zacinaju vyzerat po chvilke prevadzky. A viete co je na tom najlepsie? Ze za to moze cestujuci! Ano, v Bratislave je nova moda, ze vsetko moze cestujuci! Predstavte si, aku super tutti frutti MHD by sme mali, keby nebolo cestujucich! Ziadne staznosti na preplnene linky, nikto by necmaral, vozy by netrebalo povysavat a umyvat, ani linkove tabule by netrebalo, vsak konieckoncom ani linky. Ani autobusy, ani elektricky, ani naftu a elektrinu. Jeej, to by mesto usetrilo....

Igorko #17793:
Nemam co dodat...

si #17800:
Mi nemusis hovorit... My ked sme mali koncert, tak jasne sa vedelo, ze uz ide nocnik, lebo polka klubu vstala a pobrala sa na zastavku. Samozrejme, hralo sa dalej, ale uz to bolo o nicom. Holt MHD. Resp. MHP (Mestska Hromadna Poprava). A po druhom nocaku uz v podniku ostalo naozaj iba par vyvolenych...

Igorko #17801:
Co dodat? 😞
Andy: A čo takéto riešenie.
96: 15m súčasný interval
201: 18m interval 8min.
202: 18m interval 8min.
208: 15m súčasný interval. Nie som istý, či by bol 15m voz využitý?!
Papyr: Jo jo, máš 100% pravdu. To je na elinu, ale všetci poznáme dôvody prečo nie je.

frenky: #17806 môžem zo všetkým súhlasiť, až na tú regionálku. Ak by sa spravil dobrý projket, nemuselo by to byť zlé. Veď keď elinu, tak rýchlodrážnu, čiže nejak veľa zastávok by nehrozilo. Lamač a DNV sú dosť ďaleko od seba a tak je skôr pravdepodobnejšie, že by sa dali ukecať na financovanie rogionálky po účasnom železničnom telese, ako budovať úplne novú elinovú trať, ktorá pôjde porpi tej železničnej a v dĺžke viac ako 4km bez zastávok. Veď ak by to mala byť rýchlodrážna elina tak v Lamači by bola maxi dve zastávky a v DNV maxi tri. To môžme vybudovať aj na existujúcej železničnej trati. Neskôr by mohla zísť na Lamačskú a ísť na patronku a ďalej.

A takisto nie je pravda, že by sa nedal urobiť prestup na jednej hrane. Stačilo by niečo ako železničné priecestie, ale trať by cesta nekrižovla, ale išla popri železnici na rovnakej úrovni, po ktorej by bus prišiel do stanice, kde by ľudia vystúpili, peši prešli dva metre a nastúpili do motoráčika. 🙂 Prebudovať stanice v Lamači a DNV + v DNV pridať ešte jednu niekde pri ulici Novoveská.
Netreba všetko hneď zavrhnúť, najprv sa pokúsme nad tým porozmýšlať a vymyslieť ako by sa to dalo. Ak dôjdeme k názoru, že by sa to nedalo, tak potom to zavrhnime.

#17807 : 🙂 smola. Možno by stálo za uváženie expres s príplatkom. Vtedy by tí lakomejší chodili 21 a tí "rozšafnejší" 121. Tá cena by mala byť taká, aby dôchodcovia, ktorý majú fúru času išli 21 a ľudia, ktorý sa skutočne ponáhľajú boli ochotný investovať do cestovného aby boli skorej v meste.

si: akej farby by si chcel vlastne ten interiér, aby nebola vidieť špina?
Ja(zast. Hranicna 96, 201, 202, 208) mam od 7:00 do 8:00 cez skolsky rok prac. den spojov 54, z toho 40 klbovych, ale aj tak sa tam sardinkujem vacsinou. Interval mam vlastne 1,1 minuty 🙂 A to ked chodili kratke 201, tak som mal ten interval asi minutu. A co sa tyka riesenia, tak myslim, ze by bolo lepsie pouzit radsej dlhe vozy ako su teraz a pripadne este trochu ten interval zlepsit.
Kiezby som si aj ja takto mohol rypnut. Ja tam mam rano od 6:00 do 7:00 20 spojov z toho 12 klbatych a je to naprd.
Volakedy som tam mal 25 spojov a z toho 15klbatych a bolo to tiez naprd.
Jedine, ze by bol na 21 3min.interval a na 20 a 22 12min. interval. to uz by som tam mal 30spojov z toho 20klbatych a to uz by nemuselo byt naprd. 😉
Ked by vas nahodou zaujimal moj skromny nazor.
J> ja som bol v tom istom CityBuse na tej istej linke a dokonca aj s tebou. Som zasol, ked na vyjazde na Pristavny most predbiehala narvata 86 voz 18xx (cize ik435). Takze ja jednoznacne KLBATE Citybusy odmietam. Co sa tyka toho kratkeho, ten bol na tom trocha lepsie aj vcelku dobry tah mal.

Si> no ja neviem, ty vravis, ze sa v ik4x5 nezmestis medzi dve sedacky. Dovolim si povedat jedno> videl som ta, tvrdim, ze mame skoro podobnu telesnu konstrukciu a ja ten problem nemam. to je zaujimave, ze?
Jedine kam som sa nezmestil bol klbaty CityBus, pretoze tam bolo dost debilne rozmiestnenie sedaciek.
A este mam problem v T6 myslim 3, alebo 4 sedacka od konca nalavo je dost blizko tej pred nou.

Co sa tyka tych interierov. Podla mna maju 4x5 vcelku dobre vyrieseny interier. A absolutne mi nevadia tie oranzove tyce. Vzdy lepsie ako madla z 280, alebo 283, ved to vyzera ako pohrebak.
A co sa tyka toho oblozenia. Oblozenie budes mat spinave v hociakom voze, pokial sa o tom niekto nebude starat. A je jedno ci to bude CityBus, Citaro,Solaris, alebo Ikarus.

d3k0> tak tak do DNV jedine elektricku. 🙂 Len preboha nie na baze regionalky, lebo to je dost krepe. A tiez si myslim, ze absolutna magorina by bola predlzovat zasa zapadnu radialu. Trebalo by postavit druhu cez Lamac a Patronku. Ved tunel sa uz zacal stavat, takze vsetko to pojde cezen a Lamacska cesta bude volna pre elektricky. Samozrejme treba nechat daco aj gumokolom.
Reakcia na: J #17802:
Tak ja si rypnem naspat: 43 klbovych autobusov (!) za hodinu je zataz tak velka, ze to je bez debaty na elektrickovu trat 🙂
si: no ja chodím 94 veľmi často a to preto, že sa stala mojou obľúbenou linkou, lebo tam je málo ľudí. Jazdím s ňou vo všeliakch časoch, skrz nerovnomerný rozvrh na VŠ. Možno, že si išiel keď sa interval začína veľmi zrieďovať a to po 18:00. Vtedy býva 94 naplnená. Tu by stačilo to len potiahnuť o pol hodinu dlhšie. Dôležité je, že existuje preklad medzi 94 a 93 a to smerom do mesta (prvá spoločná zastávka Budatínska), ale aj smerom z mesta (prvá spoločná zastávka Zochova).
Ja som trochu vyšší ako ty a kolená si netlačím. Nehovorím, že sa mi neopierajú, ale oprti tomu čo má 18m Citybus je to LUXUS. Avšak poznám, tvoj odmietavý postoj k Ik4X5 a kladný ku Karosám. Berem to ako tvoj názor, na ktorý máš plné právo.

Komfort cestujúcich a ja neviem čím sa ešte oháňate?! Solaris 15m by nijak neznížil komfort cestovania. Skôr by ho zvýšil vďaka NP. Avšak ušetrím na pohonných hmotách a údržbe kĺbu a obstarávacej cene. Myslím na vymenovaných linkách. Ak som to dobre rátal, tak by to robilo denne viac ako 75 špičkových poradí. A to som rátal len linky, v ktorých som sa viezol a viem, že by sa tam 15m bus pohodlne zmestil. A nerátal L50 s 13 poradiami.

Teraz som normálne rád, že vo vedení DPB sú taký ľudia aký sú a že chcú 15m busy.

d3k0: Pre ľudí je v MHD dôležité: interval (aby nemuseli dlho čakať), aby im nebolo v lete teplo a zime zima a aby neboli ako sardinky.
Také veci ako hlásenie zastávok, NP je dôležité len pre časť obyvateľov, ale aj tých treba mať na zreteli, myslím telesne postihnutých, či ľudí starých a mamičky s kočármi. Bežnú populáciu, také veci netrápia.
Takisto ich netrápi nejaká špina, pokiaľ sa úplne nezaserú. Bol som svedkom toho, ako sa v Ik280 jeden chalan chytil tej čiernej skrinky nad dverami a strašne sa za..bal. Jeho kamaráti, sa z neho smiali, že je sprostý, že je jané, že tam bude špina. Ja som sa len v duchu rozčuloval, že to malo byť čisté.
Keď sa s mojimi kamarátmi bavím na tému MHD, situáciu vidia oveľa ružovšie ako my a keď hovorím o nepovysávaných kamienkoch či prachu sa zase smejú zomňa, že som puntičkár. Ke´d som povedal, že by vodič mohol raz za službu prejsť s prachovku po voze, namňa pozerali, že odkiaľ som prišiel.

Verím v to, že keby sme mali MHD na úrovni ako je v Prahe, tak stále budeme na niečo nadávať. Lebo ľudia sú stále nespokojný.

A ešte by Bratislavčania chceli aby MHD bola zadarmo. 😃 Takisto im ležia v žalúdku Ik28X.
Reakcia na: J #17802:
to ze ty chodis v 94ke tak ze si sadnes neznamena ze sa tam ten klbak nevyuzije... Nie raz som siel popoludni danou linkou tak ze som bol rad ze som sa zmestil... Ten autobus takto vykona mozno jedno kolo, ale radsej poskytnem mimo tohto casu vyssi komfort pre cestujucich ako ich rvat do 15m potvory...

a co sa tyka ik435, je v nich len 7 miest na ktore si mozem sadnut bez toho aby som si otlacil kolena...
Papyr: Tak ja si rypnem tiež. Mne nechodí len 93 a 94 ale aj 59, 198, 90, 97. To je dohromady medzi 7:00 a 8:00 43 spojov a všetky kĺbové. ;-p Ten interval mám 1,5 minúty.

No môžem ti dať dve mestá. Luxembourg, neviem koľko má obv, ale celý štát má 400.000 obv. , Kodaň: okolo 700.000. Avšak za týmito mestami určite zaostávame. Neviem presnú, produkciu HDP jednotlivých regiónov, ale ak by si moc chcel pôjdem na veľvyslanectvo EU a spýtam sa či nemajú nejaké materialy.

Spectre: Si typick predstaviteľ odporcov 15m busov s podobným zmýšľaním ako vo veľa veciach v DPB: Nikdy sa to tak nerobilo. Proste odmietate vec, že sú tú linky ako 94, 59, 90, 96, 85, 86, 198 etc. kde by sa 15m voz krásne uživil pri súčasnom intervale. Niečo také či sa ti 15m voz lúbi alebo nie nehrá rolu. Do školy chodievam ráno 94. Na tejto linke v ranej špičke sú všetky sedadlá zaplnené a najviac ľudí čo stálo som narátal 15. Anomálie skrz vypadnutia jedného spoja, sú raritou skrz takmer totožnú trasu 93.
Ik435: úplná krása. Takže ten voz je podľa teba zlý, lebo je nevkusný. Mne s v Ik435 sedí dobre a veľmi sa mi lúbia oranžové tyče aj obklady. A to myslím vážne.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
advertisement