Takže niekoľko bodov:
1) Spôsob ochrany upevňovadiel je dávno vyriešený, netreba znova vymýšľať už vymyslené.
2) Keď je zvršok zaasfaltovaný, tak je to jednoduchšie? Keby ste na takých úsekoch ako je Vajnorská použili monolitickú betónovú dosku, môžete to zaasfaltovať a na najbližšiu údržbu pomyslieť o desať rokov.
3) Prešo mesto tlačí DPB aby sa nepoužíval otvorený zvršok? Odpoveď má dve časti:
a) Pretože mu nikto z DPB, strediska s. ing. Trabantíka nedokázal vysvetliť výhody otvoreného zvrsku - tichosť, kratšie výluky, dlhšia trvanlivosť S49 atď.
b) Pretože existujúce úseky s otvoreným zvrškom vyzerajú odporne. Ono treba opbčas aj vyčistiť z koľajiska bordel, vytrhať burinu atď.
4) S Vajnorskou si trocha mimo. Triangel pred vozovňou bol hotový dávno a ďalej sú použité BKV panely, ktoré boli vtedy pokladané za najpokrokovejšiu koncepciu v stavbe tratí. A tie neodkryješ ani keby si ako chcel.
I.
Čo vravíte, Kefalín? Transverzála? A čo si predstavujete pod takým slovkom? Veľa dobre vravíte, Kefalín. Ale v Bratislaue sa to tak nedá, lebo sa to tak nikdy nerobilo.
I.
K tomu zváraniu termitom: Áno, PVVV, BEÚS, DOZÁB boli pokrokové firmy, stavali si vozu v ÚD, zvárali termitom... Dnes máme nové ÚD a vozy rekonštruujeme v Šumperku, v Krnove, vo Zvolene, proste v akejkoľvek riti leny aby sa to nerobilo v Bratislave, ÚD nie sú schopné bez závad urobiŤ ani SP, nie to ešte 7783/84 či slávnu 7085. Vieš si predstaviť ako by vyrábali nový voz? A vieš si predstaviť Agregátika ako zvára termitom? Však to sa nedá, to nejde, nikdy sa to tak nerobilo, nosný systém to vyrieši... Vraj nie sú prachy na pružné upevnenie. By ma ku..a zaujímalo, koľko stojí jedno pevné upevňovadlo a koľko stojí jeden Vossloh Skl 14, ktorým môžu tie pevné upevňovadlá na celej Račianskej, Karloveskej a vôbec všade, kde sú rebrové podkladnice, bez akéhokoľvek ďalšieho zásahu nahradiť.
A čo to povedala súdružka Langmaierová? Metroprojekt Praha? To je materská spoločnosť Metro a.s., či kde také hovädá berú? To ich klonujú?
I.
Lebo mu istý Trabantík nakukal, že zadláždený zvršok na VÚIS paneloch s pružným upevnením a tlmiacimi bokovnicami bude najtichší na svete. Pritom zatrávnený by mal ešte o kus tichší. Okrem toho pre..banie kopy peňazí na zadláždenie tramwayovej trate pri Poluse a pritom ponechanie zastávok POLUS a Zátišie v pôvodnej polohe a podobe mi mimoriadne pije krv.
I.
ad Zatravneny zvrsok : Nie je to az take jednoduche. Treba vyriesit sposob ochrany upevnenia kolajnic. Mam na mysli zvierky a vrtule. Suvisi s tym zvysena pracnost pri udrzbe a opravach. Mozes namietat, ze zamkova dlazba, alebo panely je obdobny pripad. Suhlasim, ale DP je magistratom tlaceny do toho, aby sa otvoreny zvrsok pouzival iba v najnevyhnutnejsich pripadoch. Zober si napriklad taku Vajnorsku od Jurajovho Dvora smerom na Zlate piesky. Naco je tam zakryty zvrsok? A takychto pripadov je viac.... DP, resp. "trabustom" (ako sme tu nazvani), je ovela lepsie, ak sa robi udrzba, ci oprava na otvorenom zvrsku, ako na zakrytom.
Ak mas zaujem, tak dnes v noci sa este podbija usek od Palmy ku Gastanovemu hajiku.
ad Termitove zvaranie: Potrebovalo by sa vela foriem z dovodu mnozstva pouzivanych kolajnic. Na zelezniciach sa pouziva aj elektrokontaktne zvaranie (zname PRSM1, ci PRSM3), zaverne zvary dlhych kolajnicovych pasov sa robia termitom - to je moj znamy stav z cias, ked som pracoval u zeleznic. Mozno je to v sucasnosti inak.
"Čím viac prepojení radiál, tým menšie riziko, tým menšie náklady, lepšia operatívnosť, vyšší štandard služieb." Presne tak. Podobne by sa zišlo prepojenie Račianska (od Mladej Gardy) - Vajnorská - ŽST Nové Mesto - Tomášikova - Ružinovská. Toto prepojenie by bolo využiteľné aj pre riadne linky (náhrada 50ky), nielen pre výluky.
Mimochodom, tuším v Bratislavských novinách som čítal, že sa plánuje rozšíriť Tomášikova na štvorprúdovú (zrejme v úseku Gagarinova - Ružinovská).
Nesúhlasím. V prípade, že máš medzi radiálami spojku, tak môžeš časť vlakov presmerovať a náhradná autobusová doprava je hneď pre DPB jednoduchšia. Vráťme sa k myšlienka vykoľajenia súpravy v Karlovej Vsi. Ak prepojenie Dúbravky s Patrónkou nemáš, musíš nájsť v momente autobusy pre úsek Dúbravka - Karlova Ves - nábrežie - min. po tunel. Ak toto spojenie máš, môžeš poslať vlaky z Dúbravky do centra cez Patrónku a Hlavnú stanicu a autobusmi už nahradzuješ iba úsek Damborského - Karlova Ves - nábrežie - min. po tunel. Ak však postavíš ešte druhé prepojenie radiál, napr. cez Mlynskú dolinu, tak električky z Dúbravky môžeš poslať odklonom cez Patrónku a Mlynskou dolinou od Lafranconi po vlastnej trase. Autobusy Ti v tomto prípade stačia len na úsek Damborského - Karlova Ves - Lafranconi.
A čím je kratšia vylúčená trasa, tým je menší počet potrebných autobusov. A čím je menší počet potrebných autobusov, tým je ľahšie i zohnať. A čím je ľahšie ich zohnať, tým rýchlejšie a operatívnejšie DP zabezpečí náhradnú dopravu. A čím rýchlejšie a operatívnejšie DP zabezpečí náhradnú dopravu, tým je väčšia spokojnosť cestujúcich. A o tú nám ide, no nie?
Záver: Čím viac prepojení radiál, tým menšie riziko, tým menšie náklady, lepšia operatívnosť, vyšší štandard služieb.
Vcera na 7951 odchod mala asi z Race okolo 19 30:Ked som cakal na 5 na Nam.Biely kriz smerom do mesta tak sa zo zakruty vyrojila T6 , som sa potesil ze sa odveziem na tejto novsej. Zrazu asi 100 metrov pred zastavkou prudko zabrzdila hoci nebol dovod, dokonca jej este blikala aj smerovka stale. Po chvili sa rozbehla a prifrcala. Rozjazdy na nej boli divne a pri Blumentaly vodic zvonil ako sialeny ze mu v ceste stoja auta hoci on mal cervenu a auta odbocovali do lava k Blumentalu resp na americke a co ja viem kde. Na zastavke Segnerova privrel jednu pani a to tak ze len co otvoril dvere tak stlacil zvoncek a zatvaranie dveri , potom ich znova otvoril. Moja radost tak bola sklamanim. Cesta bola divna alebo ze by vodic? Neviem vodic vyzeral dost divne akoby nevedel kde je Sever alebo co , snad len nemal v sebe nejaky ten pohar ci poharik...
Vcera som videl pravdepodobne nejaky dojazd eliny neviem cislo ani linku. Linku preto ze nemala na cele tu plechovu ci umelu tabulu. Za sklom mala na tabuly napis (bol na papieri vytlacenom na pocitaci ) Len po Trnavske Myto. Zarazilo ma to , lebo voz asi isiel aj tak az do vozovne v JD , tak mohol brat ludi aspon k Polusu alebo na Odborarsku , ved je to len par zastaviek na viac Inac ako to riesia pri dojazde vodici elektriciek ked maju supravu , v ktorej nieje vnutorny BUSE transparent s oznamovanim zastavok, vyjdu a povedia ludom v jednom aj druhom vozni? Lebo sa urcite najdu aj taky co si nevsimnu ten napis a nasadnu....
Rano v spravach o 6.00 na radiu Expres uviedli, ze vlada NEBUDE v najblizsom obdobi rusit dotacie na MHD!!! :o) V roku 2004 sa spominali akesi 3%-ta, ale neviem podrobnosti. Skusim vypatrat pocas dna nejake clanky v tlaci, ak bude chwilka casu-ak sa mi to podari, napisem.
J #17816:
Len aby sme sa rozumeli, ja som nikde nepisal, ze ja som ten najmudrejsi a aby ma vsetci posluchali. Ani som nespomenul, ze chcem o tom rozhodovat. Ja iba poukazujem na stav, aky tu je a na to, aby o MHD rozhodovali ludia, ktori naozaj chcu, aby sa zlepsila a maju skutocnu volu nieco spravit. Par takych ludi aj je, bohuzial nie na spravnych miestach, resp. zo svojej pozicie toho vela nenarobia. Ale nepisal som, ze chcem o tom rozhodovat ja. Vobec nemam ambicie sediet miesto pana Rafaja, karieru v DPB som nikdy nevyhladaval. Mozno taky Miso Milata, ten by sa tam hodil (aj sa tam tlaci), ale mne je to fuk. Lebo za 1. Nemam na to skolu ani papier, ze som v obore Dorpava hocijako vzdelany (treraz odhliadnuc od tych vysokoskolskych knih co som precital) a za 2. Mam vazne obavy, ci by ma tam chceli. Totiz ako prve by som vyrazil 3/4 dielenskych pracovnikov, potom by prisli na radu rozne odrody tu nazyvanych -bustov... Mna by nemali radi, asi tak ako nemaju radi Rybnicka v STV. Navyse to nie je dzob pre mna, ja sa mozem vyjadrit tak akurat k MHD s pohladu cestujuceho - tam som totiz zorientovany. A mam ake take tachnicke zazemie, viem co je co a co to robi a ked vidim ako sa niektore veci robia a ked najma pocujem tie odovodnenia z ust kompetentnych, tak sa iba cudujem a cudujem. Uplna perlicka je napriklad vyjadrenie pani Ing. Langmaierovej (Metroprojekt Praha), ktora povedala citujem "Najvacsi problem je zrejme v spojeni Petrzalky s centrom mesta. Ak by sme chceli predlzit elektricku popod Dunajom do Petrzalky, museli by sme zmanit rozchod na 1435 mm. To je vazny problem. ..." Komentovat to nebudem. Iba jedno poviem: Asi dotycna pani nevedela, ze tomu tunelu je uplne jedno, ci v nom ide vozidlo na rozchode 1000 mm alebo 1435 mm, zabezpecovacke je to tiez uplne jedno a cestujuceho je to ta posledna vec, co ho trapi...
Papyr #17817:
Ja hadam nieco chcem? Hmm. Ach, ano, kupit si auto a budem sa v nom vozit, parkovat na chodnikoch, v parkoch, pesej zone a co ja viem kde vsade, vsak v BA novinach mam dost prikladov. A momentalne by som nevahal zaparkovat na kolajniciach na Kamennom namesti smerom k SND, aj tak tam nic nejazdi, je vyluka. Btw., komunizmus v istych smeroch preziva dodnes, staci si pozriet istu nemenovanu mestsku akciovu spolocnost.
novacik #17824:
Bohuzial, penazi je malo. Prave preto treba robit vsetko preto, aby sa s nimi hospodarilo co najefektivnejsie. Mam informacie od uplne nezavislej tretej osoby ohladom dodavania transparentov BUSE a ako sa tam co robilo. Ked som to pocuval, tak som sa - priznavam - ani velmi nedivil. Nebol to ziaden zamestnanec DPB, nebudem tu ani pisat kto to bol. Kazdopadne ho priliz nepoznam, preto to beriem s rezervou, zasa nevidim dovod, preco by si vymyslal...
Iba jedna vec by ma zaujimala, ked si uz od fachu, preco sa kolajnice v Bratislave zvaraju elektrodami a nie termitom? Toto mi totiz nejde do hlavy. "Oficialna" odpoved znie: Lebo mame 14 typov kolajiva." To je sice pravda, a vobec to nie je prospesne, ale vobec to nevysvetluje, preco sa nezvara termitom. Pricom BA bolo prvym mestom na uzemi byvaleho Ceskoslovenska, v ktorom sa v roku 1927 po prvy krat pouzil progresivny sposob zvarania kolajnic - elektrotermit. A ak sa nemylim, tak sa pouzival az do doby priblizne pred 10 rokmi. Preco sa od tejto technologie ustupilo, vsak vsetci ju pouzivaju dodnbes (vratane zeleznic), nic lepsie neexistuje.
Ked sme uz pri kolajovych tratiach, tak mi do usi dosli take veci, ze ked na Predstanicom nam. vznikol pozdlzny lom kolajnice, tak prvi, ktorych tam poslali, boli vyhybkari. Teraz ma napada taka otazka, ze co uz ten vyhybkar s tym lomom ma spravit? Ma to vycistit, naolejovat, popripade napruzit jazyk, skontrolovat prestavnik??? Takze hold vnutropodnikova komunikacia v DPB.......
Papyr #17827:
Elektrickova trat do DNV by mala pozostavat z dvoch samostatnych vetiev, ktore sa rozdelia tesne pred sidliskom. Prva pojde priamo po byvalej trase linky 92 do Volkswagenu (so zastavkami Pri stadione, ZST DNV [sucasna Kremencova], Volkswagen - 1 [povodna vratnica], Ubytovna VW, Volkswagen - 2 [sucansy vchod]. Druha trasa by odbocila do sidliska a prakticky by kopirovala trasu autobusov az k radnici, kde by sa pred Postou mohlo postavat obratisko a konecna zastavka DNV - Novoveska (alebo DNV - Radnica). Aj ked sa tam prednedavnom vysadili stromy, nuz vytali by sa a mas tam miesto na dvojkolajne obratisko. V DNV by sa zriadila doplnkova autobusova linka, ktora by premavala po trase Opletalova - Kremencova - Mlynska - Novoveska - Na Hriadkach. Na zvazenie by bolo aj zachadzanie k sidlisku, aby mali Devinskonovovestania moznost dostat sa priamo do supermarketu Terno. Inac by sa to dalo riesit aj tym, ze by autobus pri cintorine odbocil smerom k lokalite Na grbe, kde by po novovybudovanej komunikacii medzi cintorinom a sidliskom (kratucky usek) presiel okolo supermarketu a napojil by sa na trasu elektricky (samozrejme priamy prestup) a po kratkom spolocnom useku by odbocil na obratisko Na hriadkach.
Variant je vela, treba si vsetky rozobrat, analyzovat a vybrat tu navhodnejsiu. Tato ti obsluzi takmer vsetky zastavky linky 21 v DNV elektrickou (s vynimkou jednej - Mlynska). Cestujuci z Volkswagenu sa nebudu vozit po celej dedine. Devinskonovovestania sa dostanu v ramci dediny kamkolvek, ostava vsak preprava z VW do dediny, aj otazka, co by premavalo na konecnu linky 27, kde je ten policajny zbor ci co. Z mojich skusenosti tam premava autobus iba s vodicom, preto by som to skor riesil zachadzanim niektorych liniek miestnej autobusovej linky ako samostatnou linkou.
Igorko #17829:
Presne tak. Jeden inzinier z DPB mal uplnu pravdu ked povedal, ze ta rekonstrukcia tych vozov na TV 8 bola prakticky o nicom, lebo cestujucemu nic nepriniesla. Sam povedal, ze je skoda, ze sa pri modernizacii vyzbroje nekupili aj nove sedacky, ze sa nevymenila podlaha a take veci - co si vsimne aj cestujuci. A posledny pripad s pantografmi Lekov iba potvrdil, ako sa veci maju. Tie peniaze mali radsej dat na vycistenie tych vozov. Ja radsej nastupim do cistej kachny, ako do pocarbanej a rozkopanej T6 tretej generacie. Informacne panely akceptujem, to je dobra investicia, smeruje k zlepseniu informovanosti cestujucich, ale akosi si to protireci, vsak DPB sa cestujucich chce zbavit... Teda aspon tak to casto vyzera.
A ked sme uz pri hrackach. Zaiste vies, preco sa tvrdi, ze nie je bruska, ze? No preto, aby sa mohlo podojit mesto (aby naskrabalo peniaze) iba preto, aby sme mali dalsiu hracku na tom uzkolkolajnom modelovom pieskovisku... A ked nas prestane bavit, odstavime ju na tretej stojanke na JD a nechame ju zhnit. Potom budeme chciet novu. Ja viem, prehanam to az do ad absurdum, ale niekedy mam taky pocit, ze to tak je, ja viem som cvok. Pricom som nespravne napisal "tretej stojanke", lebo to co je na JD nie je stojanka, ale tri uzkorozchodne zeleznicne stanice, este k tomu elektrifikovane 600 Voltov jednosmernych, o com by sa tiez dalo polemizovat.
Btw., s tymi "Rabami" sa mi to velmi pacilo...
Igorko #17830:
Prosim? Prevysenie rozchodu? Rozsirenie? Co co co???? Take veci u nas nepoznaju. Pricom tie vzorce na vypocet tychto hodnot su take jednoduche, ze to to dokaze vyratat aj 5 rocne decko s kalkulackou. A ano, vozy si to vyjazdia, ale ako to ovplyvni komfort jazdy nikoho nezaujima, dalej okolky a cele podvozky tiez trpia, kolajnice sa nadmieru opotrebovavaju, prejazd oblukmy o mensich polomeroch je sprevadzany skripanim a piskanim....
Mimochodom (len pre pobavenie), dnes som s Andym a Spectrem dosiel na to, preco mame vsade umiestnene take krasne pevne svorky a najma preco tak choticky. Princip je to uplne jednoduchy. Mame makku siet, preto musi byt aspon pevne zavesena. Keby sme mali lepsich menibustov, tak by sme mali tvrdsiu siet, takze stacilo by zavesit ju pruzne... Ja viem, to je myslenie a la Beus.
d3k0 #17832:
Vsak na cestujuceho sa u nas mysli - v tom zmysle, ako sa ho zbavit .
si #17833:
Ako by si riesil dopravu ludi z Kramarov do podzemnej stanice niekde hlboko v skale? Pater noster? A vies, co to stoji, razit skalu?
J #17847:
K linke U6 vo Viedni:
Jazdia tam obojsmerne "kachny", su verzie so stanovistiami a aj bez. Oznacenie E6 - so stanovistiami vodica na oboch koncoch a c6 - aktivne vlecnaky, ako to ja lubim nazyvat, vyrobca Bombardier-Rotax-Wien. Okrem toho tam behaju aj nove vozy, typ "T", tiez od Bombardieru, su vsak nizkopodlazne s asynchronnym pohonom. Unikatne je, ze supravy sa tvoria aj systemom E6 - c6 - T - c6 - E6 (popri T - T - T - T). Stare odporove stykacove serble maju sirku 2.39 m, nove nizkopodlazne 2.65 m. Unikatne to vyzera, tie stare maju pri dverach take elegantne balkoniky z dosiek, aby ludia nepadali do kolajiska, este zaujmavejsie je to s jazdnymi vlastnostami. Vezmi si, ze vodic ovlada jednou pakou stare serble s jednosmernymi seriovymi motrmi s odporovou vyzbrojou a aj novy tyristorovy voz s asynchronnym pohonom. Pri rozjazde to sice lubi narazat a mykat, ale povazujem za zazrak, ze to vobec jazdi. V bratislave mame problemy dat dokopy zrychlovacovu supravu T3 + T3, nie to este take extremy, ktore mozes prirovnat k spajaniu starej kachny so 7304kou. Uz aj viem, preco mame v Bratislave trvalo radene supravy. Lebo operativne spajanie by u nas nebolo mozne. Bratislava ma vzdy nieco extra. V prahe donedavna premavala suprava, kde bol vekovy rozdiel medzi prvym a druhym vozom 28 rokov! A jazdilo to. Igorko ma moze doplnit, cisla si bohuzial nespomeniem, iba viem, ze teraz to islo na T3P, ci co. A aj najstarsia premavajuca T3, s ktorou sa uvazovalo ako historicakom, isla na T3P.
Zatravneny zvrsok:
A nemali sme taky nahodou pred polusom? Spomedzi tych panelov uz kvitlo vselico, okrem dolamanych kolajnic, tie boli skor prepadnute, co naznacovali aj skrkance od prevodoviek a magnetiek na paneloch... najma od vozov v sportovej uprave - s ojazdenymi obrucami...
d3k0 #17850:
Tie dlazobne kocky su tam uplne super, aspon mozu ludia od Polusu pohodlne behat po trati na zastavku, ktora je umiestnena vieme ako a kde...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
tr3mp