Reakcia na: J #17851:
Nesúhlasím. V prípade, že máš medzi radiálami spojku, tak môžeš časť vlakov presmerovať a náhradná autobusová doprava je hneď pre DPB jednoduchšia. Vráťme sa k myšlienka vykoľajenia súpravy v Karlovej Vsi. Ak prepojenie Dúbravky s Patrónkou nemáš, musíš nájsť v momente autobusy pre úsek Dúbravka - Karlova Ves - nábrežie - min. po tunel. Ak toto spojenie máš, môžeš poslať vlaky z Dúbravky do centra cez Patrónku a Hlavnú stanicu a autobusmi už nahradzuješ iba úsek Damborského - Karlova Ves - nábrežie - min. po tunel. Ak však postavíš ešte druhé prepojenie radiál, napr. cez Mlynskú dolinu, tak električky z Dúbravky môžeš poslať odklonom cez Patrónku a Mlynskou dolinou od Lafranconi po vlastnej trase. Autobusy Ti v tomto prípade stačia len na úsek Damborského - Karlova Ves - Lafranconi.A čím je kratšia vylúčená trasa, tým je menší počet potrebných autobusov. A čím je menší počet potrebných autobusov, tým je ľahšie i zohnať. A čím je ľahšie ich zohnať, tým rýchlejšie a operatívnejšie DP zabezpečí náhradnú dopravu. A čím rýchlejšie a operatívnejšie DP zabezpečí náhradnú dopravu, tým je väčšia spokojnosť cestujúcich. A o tú nám ide, no nie?
Záver: Čím viac prepojení radiál, tým menšie riziko, tým menšie náklady, lepšia operatívnosť, vyšší štandard služieb.
tr3mp