Nezmysel tkvie v tom, ze pokial ty davas auta na chodnik z dovodu ochrany pred rovnnocenymi vozidlami, ja vymedzujem priestor pre cyklistov prave z dovodu, ze sa jedna nie o rovnocennych, ale znacne zranitelnejsich ucastnikov premavky.
Doplnim este, ze napriklad vo Francuzsku maju cykloinfra, napriek tomu na vacsine ulic s cyklocestami a pruhmi sa nachadza znacka "odporucana cesticka pre cyklistov", teda jej pouzitie nie je povinne, aj ked by si to mohli dovolit. Porozmyslaj preco.
Najma si to ziada trocha viac tolerancie a ohladuplnosti medzi cyklistami, chodcami a vodicmi.
S priechodmi je to osemetne, pretoze v Bratislave sa nachadza iba jeden jediny ak neratam tie na Trencianskej a katastrofu na kraji Vrakune. Bolo ich viac, ale boli zamerne porusene.
Zaujimavy je priechod cez Tomasikovu - je tam sice len zebra, zvisle znacky su tam vsak obe - teda priechod pre cyklistov aj pre chodcov. Celkom v pohode to funguje a nevidim dovod, aby to tak nebolo aj inde, kde to ma zmysel a 99% ludi tam tak vzdy aj jazdilo.
Tak potom škoda že to tam nenapísali, nemusel som sa trepať do predajne DPB.. A vlastne musel, lebo kartu treba raz za rok fyzicky aktivovať v DPB, aby na ňu bola možná kúpa električenky...
No ja jazdím dosť veľa aj po ceste (tam kde to po chodníkoch je komplikované), a vodorovné značenie (šrafovanie a pod.) vedome nedodržujem, pretože tým vytváram priestor pre plynulý prejazd áut v jazdých pruhoch. Aj semafory na niektorých miestach radšej poruším (idem skôr než je zelená, alebo obídem červenú cez chodník a pod.), pretože potom je rozjazd z križovatky bezpečnejší aj pre mňa aj pre autá, ktoré neobmedzujem. Keby som všetko dodržoval, tak by vznikalo viac nebezpečných situácií...
No lenže v podmienkach je uvedené, že aby si dostal zľavu 10%, musíš priamo s BMK vykonať platbu. Takže ak by si zaplatil inak než priamo BMK, nedostal by si zľavu.
Ja si osobne myslím, že by to bolo proti logike celej BMK, ak by sa dalo platiť aj niečim iným. Banky tú kartu zrejme vydali preto, aby zarobili, a zarobia práve tak, že ľudia, ktorí si niečo zľavnené chcú kúpiť, si na ich účet musia vopred previesť peniaze. Ak by bola možná platba z inej banky, tak by to pre banku, ktorá vydala BMK nemalo zmysel, lebo by si nikto do ich banky tie peniaze kvôli kúpe električenky a pod. neprevádzal.
Sorry, ale začiatkom roka, keď som sa tu pýtal na to, či je možné kúpiť ePCL cez internet na BMK a ak áno, tak ktorými platobnými metódami, nikto mi nevedel odpísať na základe reálnej skúsenosti. Pozri posledný odstavec príspevku od Valca #159689
Platbu cez internet som mal možnosť vyskúšať až včera, keďže predtým som na BMK kupoval PCL v predajni DPB.
V mojom včerajšom príspevku poukazujem na (podľa mňa) paradox, že aspoň pri kúpe PCL na BMK cez internet, na rozdiel od predajní DPB, je naozaj možné využiť rôzne platobné metódy, čo ma potešilo. ?
Možno, keby Maestro BMK umožňovala aj platby cez internet, tak predpokladám, že by to bola jediná povolená platobná metóda pri kúpe ePCL na BMK...
Na úvod len toľko, že podporujem vaše aktivity v rámci Cyklokoalície.
Do školy chodím aj autom, aj na bicykli (v závislosti od podmienok, počasia a pod.) a viem, že vodičov IAD treba ešte veľmi vycvičiť, aby človek na bicykli nemal priesvitný plášť.
Na druhej strane treba vycvičiť aj cyklistov, pretože niektorí sú mimoriadne nedisciplinovaní. Neviem aký úsek má dopravák na mysli, ale tento problém je dosť aktuálny aj na trase Devín-Devínska Nová Ves, kde je vedľa cesty široký cyklochodník, napriek tomu mnohí využívajú vozovku.
Ten cyklochodník nie je zrovna v najlepšom stave (hoci som ho absolvoval už aj na korčuliach), ale rozhodne sa dá využívať.
Druhá vec je taká, že mnoho cyklistov sa klasifikuje do cestnej premávky na úroveň automobilu (čo plne beriem), ale dopravné vodorovné, či zvislé značenie nerešpektuje (dokonca ani semafory). Mne samému sa stalo, že na zelenej pre chodcov ma skoro cyklista zrazil a ešte mi aj verbálne nadával.
Každopádne, chce to viac cyklochodníkov, lebo keď idem na bicykli, tak sa po ceste bojím ísť - tak chodím po chodníku, kde však naštastie nechodia ľudia (Mlynská dolina) a cez prechody pre chodcov, kde zosadávam a bicykel cez prechod tlačím...
Bavíme sa o akom úseku, kde je "krásny cyklochodník"? Jazda v BUS pruhu alebo niekedy aj jazda v strede pruhu môže byť pre cyklistu aj ostatných bezpečnejšia ako jazda po rozbitej krajnici. Avšak povedz konkrétne, aby sa dalo baviť vecne.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Andy