Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: no.ev.di. #165050:
Čo sa týka toho návrhu, môže to byť hlúposť, nemám nijaké prieskumy, len som mal pocit, že by bolo dobré mať jednotné a cez víkend hustejšie intervali, prčom nie je nutné aby jazdili prázdne linky na koniec Petržalky. Podotýkam, iba POCIT.
Zaujímal by ma ale názor na tú zmenu L83 a zrušenie L34 a L84. Tu by sa vytvorila nosná linka a vzkm by sa reálne ušetrili. Niečo podobné si navrhoval aj ty, ja som tomu len dal presné kontúry, hlavne čo sa týka trasovania v Petržalke.
Reálne šetriť sa dá inde, napríklad skrátením L78 a mnohé iné prípady. L89 by som riešil ale iba minibusom cez pracovné dni, nič iné, za prvé, kým to spraví otočku cez Černyševského a Farského, tak to môže ísť rovno aj k Aréne, vyjde to podobne. Za druhé, tá doprava tam nie je nutná len na predstavenia, ty si pozreš program a vidíš, že sa hrá len pár dní do mesiaca, ale to neznamená, že inak tam nikto nie je. V divadle Aréna prebiehajú rôzne akcie, nie len večer, pracujem v médiach a ako partner som bol na podujatí, ktoré bolo pre deti popoludní, vtedy šlo o program Európskej komisie, na vlastné oči som videl preplnenú L82. Netreba zabudnúť, že čo chvíľa sa otvorí T-COM pláž, zo zástavky Aupark je to ďaleko. Iná situácia je v rannej špičke, ina popoludní a cez leto. Ani minibus tam stačiť nebude.
Reakcia na: no.ev.di. #165069:
s tými zastávkami máš pravdu, na takej Konvalinkovej, alebo Internáty B som videl vystupovať/ nastupovať max. 1 osobu aj to nie z každého spoja. Na Sitine a na Vretenovej nastupujú hlavne dôchodcovia. Na zast. Nad internátmi nastupujú/vystupujú hlavne/ iba študáci, je to dosť využívaná zastávka.
Link je využívaná hlavne ráno od: 6:30 do 8:00 a od 13:30 do večera. Hlavne do obeda to chodí prázdne.
Reakcia na: Ruslan #165067:
na tej L139 ale dosť blbo pôsobí ten stav, že na celom tom kopci rozosrali 6 zastávok cca každých 200m ? , pokojne mohli premýšľať trochu dopredu a pokryli by to 4 zastávkami, príp. spraviť zastávky iba dve, ktoré by vymedzovali zónu "hail & ride". už si spomínam na ten text, čo si sem dal ale dík, zabudol som naň.
Reakcia na: no.ev.di. #165066:
sorry, už to tu bolo, ale dám to sem pre istotu špeciálne pre teba ešte raz:

Medzi Cintorínom Slávičie
údolie a Molecovou ulicou premáva
od jesene 2009 autobusová linka
č. 139. Je jednou z tých, ktoré by
Dopravný podnik Bratislava mohol
v rámci plánovaného šetrenia zrušiť.
,,Je to jediné spojenie na Starých
gruntoch,“ konštatoval poslanec Ján
Chabada (SMER-SD), ktorého v tej
súvislosti oslovili rozhorčení obyvatelia.
Ľudia bez áut z tých končín
by podľa neho boli bez spomínanej
linky stratení. ,,Povedali doslova, že
by to bolo ,,o držku“,“ informoval
kolegov. Koniec koncov, jej zriadenie
iniciovali pred vyše rokom a pol
práve občania.
,,Existuje návrh na zrušenie
niektorých liniek, aj tejto,“ ozval sa
Branislav Záhradník (bez politickej
príslušnosti), ktorý má informácie
o tom, že je využívaná. ,,Dávam
to do pozornosti mestským poslancom
za Karlovu Ves.“
Tí karlovoveskí vzápätí zaviazali
starostku Ivetu Hanulíkovú
(SMER-SD), aby o nezrušenie linky
č. 139 požiadala vedenie magistrátu....
Reakcia na: no.ev.di. #165066:
by si sa čudoval, že si tam lístky cvakajú. Linku využívajú ráno a poobede aj pracovníci v tlačiarniach UK, ktoré sú na Gruntoch. Brigádoval som tam v lete a preto viem, že si aj v tejto linke ľudia cvakajú lístky.(konkrétne preto bola zriadená zastávka Grunty.) Okrem toho ju využívajú aj obyvatelia z ulíc Na Sitine a okolie. Väčšina študákov má aj tak električenky...
L31, 39 a 131 neslúži ako "študentský taxík"?
Reakcia na: Marek1978 #165062:
mimochodom pindy sú na L139, že načo mesto vyhadzuje peniaze na linku, ktorá slúži ako "študentský taxík" pre cezpoľných. Pravdou je, že keby tú linku využívali iba ľudia čo bývajú hore nad internátmi, tak by tam možno bol aj minibus veľa. Takto aspoň študáci robia akú takú klientelu tej linke, aj keď viera v to, že na tej linke dakto cvaká lístok fakt nie je na mieste.
Reakcia na: Marek1978 #165062:
tú slávnu L66 som dnes videl v poobednej špičke so 8-11 ľuďmi na Landererovej v smere na trhovisko ? na Prístavnej sa určite o ňu nebudú rvať a z Duláku a Košickej to L50 a 68 dajú v pohode. Keby sa L78 dala k Eurovee alebo na Šafko, nemusela by tam už premávať L66.

Re #165063 Hug0: zrušiť úsek Jaskový rad - Siemens a tiež zachádzanie na L. Dérera, kde čo som bol na 20 spojoch, tak tam vystúpili "až" 2 ľudia a 1 vystúpil. Určite mi povie dakto toto :"však na zast. Siemens nastupujú ľudia a idú na Jaskový rad." alebo "videl som na tom úseku 5-10 ľudí". To, že tam tých ľudí dakto videl ešte neznamená, že aj idú na Jaskový rad. Sám som nechcel veriť tomu, že tí ľudia si sadli do L44 na Siemens, previezli sa cez celý Jaskový rad a šli hore na Bárdošovu, Júlovú, Júnovú a Na Revíne. Na Jaskovom rade za tých 20 spojov bola situácia taká, že 5-7 ľudí vystúpilo a nastúpili 3-4. tTež mám vyriešenú dilemu ako točiť L44 na Siemens a síce nasledovne : L44 odbočí pri ceste z Koliby po Bárdošovej ul. doprava (ako keby šla k NOÚ), zastaví na zast. Siemens, potom odbočí doľava na Jakubíkovu a cez Uhrovu sa vráti na Bárdošovu ul. a pôjde na Kolibu. Tie tzv. "kostolné" spoje L44 nemám omrknuté, nebol čas, ale aj na tie sa pozriem či sú poctivo využívané, či to nie je rovnaký blud ako "potrebná" linka k divadlu Aréna. ?
Reakcia na: Hug0 #165063:
Asi myslel, aby nechodila k NOU.
Reakcia na: no.ev.di. #165061:
Kde chceš skracovať 44-ku ?
Reakcia na: no.ev.di. #165061:
no to ano. Hlavne L27 a L89. To bez debaty zrusit. L78 po Safko, pripadne Euroveu. L51 tiez vikend a L151 tiez vozi vzduch. L44 a L66 by som nechal. No ale ved je koniec aprila, a coskoro by sa malo vediet ako to bude. Ved sa mal predlozit navrh setrenia na dopravnu komisiu.
Reakcia na: Marek1978 #165058:
šetriť by sa dalo na zrušení L27, skrátení L44 a 66, presmerovaní L78, zrušení L89 alebo nasadzovaní minibusov, posunutím 6min intervalu na L50 so začiatkom o 13:00 a zrušením víkendovej premávky L51, či zachádzky L56 na Záhumenice. Dokopy s tými zmenami v KV čo sa vykonali by toto všetko dalo úsporu cca 690 000 vzkm ročne. Plus ešte je v hre zdraženie cestovného ako ďalšia možnosť vykrytia výpadku v dotácií od mesta a tiež rôzne iné veci kde DPB vyhadzuje peniaze, len nie je to tak na očiach ako predvolebné linky, či cena za pohonné látky.
nejaké moje nápady, kde by sa dalo ušetriť, cestuje hlavne vo východnej časti BA:
linka 58: väčšinou vozí vzduch, sem tam pár ľudí, viem si predstaviť trasu Voz. Jurajov dvor - Magnetová - Mierová kolónia, kde by sa aj točila, Jurajov dvor je bližšie ako Nové Mesto a hlavný je prestup na električky, úplne zbytočne chodí až na Technickú, zrušiť sa asi nedá táto linka
Linka 52: tie intervaly aj ráno napríklad z Na Pasekách chodí 3 minúty pred 56-kou, 56 potom chodí poloprázdna, ďalej zbytočný luxus cez víkendy ráno aj večer, navrhoval by som zrušt L52 a L54 potiahnuť až do rače po trase L52, s intervalom ráno/poobede 20min - s prekladom na L56 - bolo by spojenie každých 10 min, to stačí, doobeda/večer 30 min - niekde môže byť kľudne aj diera na prestávku, a cez víkendy by stačilo aj každých 45min.
Linka 56 - zrušiť zachádzanie ku kauflandu, chodia tam električky, a takisto nechápem zachádzanie 2x za deň na Potočnú
Linka 55 - ráno napríklad z Na patoch chodí len 3 minúty po L65 a chodí prázdna, neviem kto robil ten grafikon, celkovo by sa dala zriediť
A ešte ma napadlo, prečo tak od 9:30 do 11:30 by nemohla napr. L5 premávať len medzi Karlovkou a ŽST Vinohrady, napríklad aj L4 končí doobeda pri ŽST Nové mesto, tie električky medzi 9:30 a 11:30 chodia v Rači dosť prázdne, myslím si, že keby tam zostane len L3 a 11 by to stačilo doobeda, takisto v dúbravke
Reakcia na: Valec #165055:
Neviem, preco hned takto reagujes, ale keby tie linky chodili plne, tak nepoviem ani slovo. Ale ako som uz spominal, radsej ubrat cez vikend ako v spicke. Mne je to jedno, nech chodia aj kazdych 5min, ale to by sa muselo inak hospodarit s peniazmi.
Reakcia na: no.ev.di. #165057:
Ale ja hovorim len o 3 linkach. Napr. L83 by som posilnil na 10min. Ta chodi plna casto. A je mi jasne, ze cez vikend nejazdi vsetko. A radsej nech uberu cez vikend ako cez tyzden a v spicke.
Reakcia na: Marek1978 #165054:
kde na tie nápady chodíš? Uvedom si, že cez víkend má takmer všetko menej atraktívny interval a niečo aj nepremáva (paradoxne Východné má cez víkend lepšiu dopravu ako v sedle cez prac. deň, nikdy som tomuto nepochopil, lebo už sa zaviedla po víkendovej premávke na L52 aj premávka v neskorých večerných hodinách, ale to sedlo furt a furt nič. Cez víkend je to s motivovaním ľudí na cestovanie MHD ťažšie, takže ubraním na víkendových intervaloch by si DPB iba nasral do vlastného hniezda.
Reakcia na: Valec #165055:
Konečne tu odznel nejaký zmyslu plný nápad. ?
Reakcia na: Marek1978 #165051:
A čo takto zrušiť cez víkend MHD celkom. Alebo len nočné linky by premávali... To by sa ušetrilo. Čo tam po nejakej atraktívnej ponuke spojov, však?
Reakcia na: no.ev.di. #165050:
Naco int. 12min., ked su tam 12m vozy? 15 min stacil aj ked tam boli 10,5. Treba setrit a nie pridavat a hlavne cez vikendy.
Reakcia na: 810zssk #165052:
To ano, len vidis ako sa vsetci buria a nechapu, ze sa nezvysovalo 8 rokov. Ja som myslel len minimalnu redukciu a to int. 10min. To je v pohode zvladnutelny interval cez vikend.
Reakcia na: Marek1978 #165051:
Treba hlavne zvysit cestovne. Tym treba zacat. Redukcie nejake ano, ale minimalne, len tam kde su nadbytky.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
advertisement