vrat vodicak. Cyklista je riadny ucastnik cestnej premavky, mas ho respektovat a ked si za nim, mas davat pozor na jeho reakcie a aj predvidat.
a ked jazdis za nim a oproti ide auto, tak ho nemas predbiehat, ale pockat za nim udrziavanim jeho urovne rychlosti. Pomale auto by ta nenapadlo v takej situacii predbiehat.
A o cyklistickych chodnikoch v BA radsej pomlc.
Pointa zostava ta ista, snazime sa chranit zdravie ucastnikov CP. Ale napokon, Slavik mal pravdu v tom ze si proste fundamentalista (podobne ako je on v pripade nadvlaku) a jednoducho debatovat o tom s tebou nema zmysel... takze to nechajme tak.
Inak v 2020ke sa nedajú zamknúť okná či čo?Len raz sa mi stalo,že mal zatvorené okná a pustenú klímu.Vo väčšine prípadov klíma pustená a okná otvorené ?
Nezmysel tkvie v tom, ze pokial ty davas auta na chodnik z dovodu ochrany pred rovnnocenymi vozidlami, ja vymedzujem priestor pre cyklistov prave z dovodu, ze sa jedna nie o rovnocennych, ale znacne zranitelnejsich ucastnikov premavky.
Doplnim este, ze napriklad vo Francuzsku maju cykloinfra, napriek tomu na vacsine ulic s cyklocestami a pruhmi sa nachadza znacka "odporucana cesticka pre cyklistov", teda jej pouzitie nie je povinne, aj ked by si to mohli dovolit. Porozmyslaj preco.
Najma si to ziada trocha viac tolerancie a ohladuplnosti medzi cyklistami, chodcami a vodicmi.
S priechodmi je to osemetne, pretoze v Bratislave sa nachadza iba jeden jediny ak neratam tie na Trencianskej a katastrofu na kraji Vrakune. Bolo ich viac, ale boli zamerne porusene.
Zaujimavy je priechod cez Tomasikovu - je tam sice len zebra, zvisle znacky su tam vsak obe - teda priechod pre cyklistov aj pre chodcov. Celkom v pohode to funguje a nevidim dovod, aby to tak nebolo aj inde, kde to ma zmysel a 99% ludi tam tak vzdy aj jazdilo.
Tak potom škoda že to tam nenapísali, nemusel som sa trepať do predajne DPB.. A vlastne musel, lebo kartu treba raz za rok fyzicky aktivovať v DPB, aby na ňu bola možná kúpa električenky...
No ja jazdím dosť veľa aj po ceste (tam kde to po chodníkoch je komplikované), a vodorovné značenie (šrafovanie a pod.) vedome nedodržujem, pretože tým vytváram priestor pre plynulý prejazd áut v jazdých pruhoch. Aj semafory na niektorých miestach radšej poruším (idem skôr než je zelená, alebo obídem červenú cez chodník a pod.), pretože potom je rozjazd z križovatky bezpečnejší aj pre mňa aj pre autá, ktoré neobmedzujem. Keby som všetko dodržoval, tak by vznikalo viac nebezpečných situácií...
No lenže v podmienkach je uvedené, že aby si dostal zľavu 10%, musíš priamo s BMK vykonať platbu. Takže ak by si zaplatil inak než priamo BMK, nedostal by si zľavu.
Ja si osobne myslím, že by to bolo proti logike celej BMK, ak by sa dalo platiť aj niečim iným. Banky tú kartu zrejme vydali preto, aby zarobili, a zarobia práve tak, že ľudia, ktorí si niečo zľavnené chcú kúpiť, si na ich účet musia vopred previesť peniaze. Ak by bola možná platba z inej banky, tak by to pre banku, ktorá vydala BMK nemalo zmysel, lebo by si nikto do ich banky tie peniaze kvôli kúpe električenky a pod. neprevádzal.
Ja si pamatam ako sa to tu vtedy riesilo a uz vtedy sme dospeli k tomu ze cez net to mozes zaplatit akokolvek.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
intony