integrovaná doprava. Domnievam sa, že ak by prebehlo rozšírenie letiska skôr - vtedy, keď to bolo najviac potreba, tak SkyEurope lieta možno doteraz..
Na obyvateľov Rajky s trvalým pobytom v Bratislave sa môžu vykašlať a aj kašlú všetky samosprávy. Čo je na tom správne ?
Re #155924 S499.1023: Samozrejme a tak by to aj mohlo byť. Aj pragmaticky. Ešteže sa vždy nájde dostatok dôvodov prečo veci nejdú.
nuž tak potom je to jasné... pri L801 by to bolo o to menej nákladné na dotácie zo strany obcí, keďže linka slúži hneď štyrom obciam : Rajka, Čunovo, Rusovce a Jarovce. Tu by sa to dalo ešte poriešiť tak, že keby Jarovce príp. nechceli platiť, tak by linka šla obchádzala Jarovce a bola by aj rýchlejšia (odpadla by zachádzka + čakanie na vjazd na hlavnú cestu od priecestia+príp. zdržanie spoja vlakom). Ľudia ju tam využívajú lebo narozdiel od 91+191 nejde pod Nový most, ide rovno k EUBA a ponúka dobrý prestup na linky smerom do Ružinova.
Linku 630 dotuje obec Chorvatsky grob, preto je tam ciastocne bezna tarifa. Ak by niekto dotoval linku 801 tak by tam bola taka tarifa aku by si dany subjekt urcil.
a keby bola dotovaná, tak by myslíš, že tam bola tarifa na bežné lístky? Linku 630 dotuje kto ozaj? Tiež to nie je doprava v rámci mesta, tarifa BID neexistuje a zaujímavé, že tam dali normálne možnosť cestovať úsek Vajnory - Chorv. Grob bez príplatku
A keby v Hainburgu a Wolfsthali nemali IDS, vtedy by na 901-ke možno dovolili vnútroštátnu dopravu? Predpokladám, že tiež nie.
Re #155980 no.ev.di.: Tak to by aj mňa veru zaujímalo, že prečo to tak je.
Pamätníci, bolo o dosť drahšie cestovné do zahraničia oproti vnútroštátnemu aj za socializmu (myslím samozrejme do Maďarska, Poľska..)? Ale vraj aj do Viedne premávala autobusová linka a vlaky cez Marchegg - len neviem v akých intervaloch a kto tým jazdil...
zaujímalo by ma, že aká tarifa by bola na L801 keby premávala len v úseku Rajka - Čunovo, či by potom dali na ňu za ten 4,5 úsek cenu 1,5€ ? fakt nechápem tieto poondené cezhraničné prirážky, veď keď človek cestuje autom a ide zo štátu do štátu, tak mi zrazu ubudne z nádrže viac paliva alebo sa mu zázračne zrýchli opotrebovanie pneumatík? Nie, tak potom prečo si debilní dopravcovia v kuse účtujú gratis za prechod cez hranicu do riti? U železníc to chápem, že tam sa jazdí po dráhe a ide tam o vyrovnanie výkonov na obidvoch stranách, ale v prípade a-bus liniek neviem fakt čo je vo veci, či úrady príslušného dávajú na to nejakú prirážku v licencií, či kerú máriu ?
Rakusaci neumoznia vnut.dopravu na 901 pretoze ich IDS proste ma nejake zasady a nebudu si ho rozbijat. Navyse by vnutrostatny listok stal viac ako ten do BA
Mám ešte aj otázky pre prípadných oponentov: Medzinárodná linka č. 801 do Rajky.
1; Prečo je na nej umožnená preprava cestujúcich v rámci Bratislavy, a to dokonca len za tarifu MHD, keď si má na seba zarobiť?
2; Konkuruje 91-ke a 191-ke, teda dotovaným linkám MHD?
3; 801-ku by využilo viac ľudí, keby sa dalo cestovať IBA medzi Bratislavou a Rajkou ALEBO je viac využitá vtedy, keď aj v rámci Bratislavy nejakých cestujúcich odvezie? Podotýkam, že voľnej kapacity je na nej dosť.
PS: Toto bol príklad umožnenia vnútroštátnej prepravy na medzinárodnej linke. O 801-ke si však myslím, že by (aspoň skúšobne) stačila na úseku Čunovo - Rajka ako prípoj z / na 91-ku.
A dotovať vnútroštátnu dopravu musia "bohovsky", keď vo VOR stojí cesta v rámci Hainburgu, ako aj z Hainburgu do Wolfsthalu až 1,8 € na osobu.
Ale nedotované spoje Slovak Lines (niektoré vykonáva Postbus) do Bratislavy, čo je o dosť ďalej, stoja 1,2 € (resp. DPB na 901-ke stojí 1,5 €).
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Sommelier
Na obyvateľov Rajky s trvalým pobytom v Bratislave sa môžu vykašlať a aj kašlú všetky samosprávy. Čo je na tom správne ?
Re #155924 S499.1023: Samozrejme a tak by to aj mohlo byť. Aj pragmaticky. Ešteže sa vždy nájde dostatok dôvodov prečo veci nejdú.