Reakcia na: Peon #155974:
Mám ešte aj otázky pre prípadných oponentov: Medzinárodná linka č. 801 do Rajky.1; Prečo je na nej umožnená preprava cestujúcich v rámci Bratislavy, a to dokonca len za tarifu MHD, keď si má na seba zarobiť?
2; Konkuruje 91-ke a 191-ke, teda dotovaným linkám MHD?
3; 801-ku by využilo viac ľudí, keby sa dalo cestovať IBA medzi Bratislavou a Rajkou ALEBO je viac využitá vtedy, keď aj v rámci Bratislavy nejakých cestujúcich odvezie? Podotýkam, že voľnej kapacity je na nej dosť.
PS: Toto bol príklad umožnenia vnútroštátnej prepravy na medzinárodnej linke. O 801-ke si však myslím, že by (aspoň skúšobne) stačila na úseku Čunovo - Rajka ako prípoj z / na 91-ku.
Peon
Ja nechápem, prečo sú Rakúšáci takí zásadoví. Na linke BA - Wien cez Hainburg predsa spolupracuje Slovak Lines a Postbus, tak prečo neumožnia cestovať tou linkou v rámci Rakúska (Wolfsthal - Hainburg - Wien)? Tarifu by si mohli dať VOR alebo nejakú prirážku si vymyslieť.. To sa boja, že tou "pomalodráhou" S7 by potom nikto necestoval? Neznášam byrokraciu!
Podobne by sa určite potešili obyvatelia Hainburgu a Wolfsthalu, keby mohli aj v rámci Hainburgu a do Wolfsthalu cestovať 901-kou. S7 medzi Hainburgom a Wolfsthalom jazdia tak či tak prázdne.. A vnútroštátne autobusy Postbus v Hainburgu premávajú zriedka, tak ľudia by dostali nové možnosti spojenia.
Či im ide o princíp, že nedať zarobiť Slovákom je dôležitejšie než atraktívnejší počet spojov pre vlastných občanov? Pritom by ich to nič nestálo, keďže na 901-ku neprispievajú (a ako píšem vyššie, určite by nenastal výraznejší úbytok cestujúcich z toho mála ich dotovaných spojov). To kapitalistická "západňárska" krajina sa bojí konkurencie vo verejnej hromadnej doprave?