Veď práve, nie je... preto sa riadnim názvami podľa krajiny, kde sa hlavne nachádza.... Príklad: na Slovensku nie je značka na Segedín. Ale v Maďarsku na obchvate M0 pri Budapešti je napísané Szeged. Keď sa potom vyberieš na juh diaľnicou M5, všade máš značenie Szeged. U nás v rodine sa to zaužívalo napokon tak, že slovo Szeged sme poslovenčili... Podobné sú príklady aj mnohých iných miest. (Thessaloniki = Solún, Timisoara = Temešvár, Györ = Ráb, Reims = Remeš). ?
Starosťou dopravcu je na zriadenej zastávke "zabezpečiť na všetkých zastávkach autobusovej linky jej označenie a názov zastávky, číslo alebo iné označenie autobusovej linky a uverejnenie údajov o príchode jednotlivých spojov na zastávku a ich odchode a trvale ich udržiavať"
(Zákon 168/1996, § 8 ods. 1, písmeno ch)
Aby sme sa teda chápali, zriadiť (vybudovať, označiť, vybaviť) zastávku môže/musí dopravca, ale miesto mu určuje obec. Obec tiež určuje (v rámci vyjadrenia sa k vydaniu dopravnej licencie) či tam zastavovať daná linka môže alebo nie.
to preto, lebo sme zmagorený dopravným značením.... Tiež chodím do Györu a nie Rábu, ale napríklad Viedeň je Viedeň, Belehrad je Belehrad a pod... ja to vidím tak, že niektoré názvy sa zaužívali z dopravnej terminológie
??? Zákon 168/1996, § 8 ods. 1
Dopravca je okrem všeobecných povinností dopravcu (§ 4) povinný
...
i) udržiavať zastávku, čakáreň a prístrešok pre cestujúcich a ďalšie priestory a zariadenia určené pre cestujúcich, ktoré zriadil, v prevádzkyschopnom stave a v čistote.
Obec iba podľa § 30 dáva súhlas na zastavovanie na zriadenej zastávke v obci. Alebo sa niečo zmenilo?
Podľa mojich pozorovaní priemerný počet cestujúcich v 82 v úseku Farského-SJK je 0,9. (Musím sa ešte pozrieť niekedy večer pred predstavením v Aréne, či aspoň vtedy je slušne využitá.)
"v Rajke cca 20% slovákov, nech sa obrátia na príslušného starostu" ...a nech si vybavia licenciu a prevádzkujú si to sami. Toto je čo za argumentáciu? Veď keď sú v DPB diletanti a nevedia tú linku prevádzkovať, tak sa do toho nemali púšťať.
ten debil zlodejský zo ZSSK Guttmann??? Ten nech ide do riti, fas zasraný! To je imbecil jak hovädo! Jeho dcéra bola so mnou v triede, detto riadne hovädo jak hrom!
Tam ešte stále hlásajú zahájenie podzemnej trate komplet od Predmestie až po Petržalku na rok 2015... pekné odr.ávanie občanov.
Neviem ako je to teraz, ale ja to viem tak, že do r. 2015 sa vybuduje trať len po Trnavské mýto a do r. 2018 po Petržalku.
Pravdupovediac neviem si predstaviť, že Maďari na staniciach budú ohlasovať slovenské stanice po slovensky ? Pre tých, ktorí nevedia, že Pozsony je Bratislava a Prága je Praha, tam je anglické hlásenie. ?
Re: Magda Vasariova
Ono jej stanovisko by asi nemalo byt take prekvapujuce. Urcite jej strana SDKU a miestni poslanci za SDKU pomahali s pripravou programu. A pravdepodobne s nazorom na dopravu pomahal aj autor tohoto clanku, be ohladu na nazory asi najznalejsi danej problematiky. http://modrapetrzalka.eu/index.php/356/sanca-na-zlepsenie-dopravnej-situacie-nie-len-v-bratislave/
Avsak to, ze doslova cituje z tohto clanku podla mna naznacuje, ze ma este mensiu predstavu o problemoch Bratislavy, ako som si myslel.
A este jedna politicka poznamka na zaver. Nech uz bude primator z prava, ci zlava, ani sucasny by nikdy nedosiahol svojich "uspechov" bez oddanych poslancov, ktory maju na nich tiez nemaly podiel. A poslanci su asi este dolezitejsi ako samotny primator. Takze aj tam sa vykaslat na farebne podnikatelske partaje a volit skor toho, komu clovek aspon ako-tak veri.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.