Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Igorko: 1) nenazyvaj ma suhajkom, husi si so mnou nepasol, tak mozes volat svojho tatka.
2) ja som pochopil, ze ten eskalator nebol mysleny z podchodu na uroven vozovky mojko. Ale celkove pristup ESKALATOROM k eline sa mi zda DOST divny. Myslim, ze OVELA jednoduchsie by bolo pre BA kupit nizkopodlazne elektricky - to je zaroven NAJRYCHLEJSI pristup do voza. To ze to beha v Stutgarte neznamena ze je to to najlepsie co moze byt. Proste to maju na ****. A to ze to beha v Manile je toho potvrdenim. Nechces nahodou aby tu miesto autobusov premavali Jeepney's, ako v Manile ??? Nemyslim si totiz, ze vsetko co je na zapade je najlepsie na svete. Stutgart to ma na **** - bol som tam.
Boha vášho. Toto nie je diskusné fórum, ale voľaaká Flamewar Arena. Takéto hádky o ničom. Teraz bude o rovnošatách. Aj ja sa pridám.
Rovnošata nie je nutná a je pre DP aj dosť drahá. Ale má veľmi veľa výhod.
1) Zlepšuje image dopravcu. Vodiči sú zamestnanci, ktorí reprezentujú svojho zamestnávateľa. V tom môže rovnošata predstavovať významný prvok.
2) Umožňuje zákazníkom identifikovať pracovníka dopravcu, na ktorého sa môže obracať so svojimi želaniami a otázkami.
3) Dáva zamestnancovi určitú autoritu a z praxe viem (nie vždy to bolo v Prahe s uniformami také, ako teraz), že cestujúci oveľa ochotnejšie rešpektujú pokyny vodiča (alebo kohokoľvek iného) v uniforme, než tých, ktorí sú v civile.
4) Je významným ekonomickým prínosom pre zamestnancov. Ja, keď som robil vodiča električiek, som spotreboval iba asi ¼ odevov oproti súčasnosti, keď som správca siete.
Vladimir: Ved preto tam boli ti smajlici. Skus sa spytat sofera, ci sa mu lepsie pracuje vo svojom obleceni, alebo v soferskej uniforme. Ale inac s tym imidzom to sedi, ale to skor si to predstavujem iba v restauracnych zariadeniach ( odmyslim si nemocnicne zariadenia ci stavebne prace, kde je urcita forma oblecenia samozrejmostou ).
Uniformu nerobi uniformou len kravata. Jednoznacne som vsak za to, aby vodici "nejako" vyzerali a oblcecenie mali rovnake - uniformne.

Jano: Nemyslis, ze trochu prehanas (s tymi pionierskymi satkami)? Ved to je prave o tom, ze socializmus skoncil! Kazda firma sa snazi prilakat k sebe zakaznikov a tomu podriaduje svoj imidz. Uniforma je vizitkou serioznosti podniku.
...aj ked vidiet Beusa v modrej koseli s kravatou by mohlo stat za to :-)))
rovnosaty pre vodicov: urcite to posobi dobry dojem (osobne by som bol za), ale zratajte si kolko by to dpb stalo. V momentalnej financnej situacii dpb sa mi to vsak vidi ako luxus.
Jano #12638
Na Karose Ti kontrolka dveri asi nezasvieti 😉

To s tym cakanim na Racku:
Ja osobne by som asi dvere mimo zastavky neotvoril. Ani nie koli tajnym vo voze ale nikdy nevies co sa moze stat. Je lad, babka sa tam smykne a teba zavru/prepustia za to ze si konal proti predpisom a otvoril si dvere mimo zastavky. :-((
Ale aj tak ma vzdy potesi ked vodic spravi takuto drobnost pre cestujuceho, alebo postaci ked caka na dobiehajucich :-))

Rovnosata by to podla mna nemusela byt. Plne by stacila modra kosela (kravata by byt tiez nemusela) a k tomu slusne nohavice - ved tie aj tak nie je velmi vidno.
Jedna sa skor o to aby vodici nevypadali ako posledny bezďáci alebo v lete trenky a tielko lebo to je trochu moc.
K tym Ikarusom 280:
Tvaria sa sice ako neznicitelne, ale vacsina (aj ked navonok a po mechanickej stranke vyborne vozy) maju popraskane ramy vo vleku. Boli aj snahy navarit na chulostive miesta podpery no skoncilo to len dalsimi prasklinami okolo zvarov. Treba to brat ze svoje si uz zazili. Napriklad len v petrzalke v prvej velkej vlne vyradovania padnu za obat vsetky I280 po 4946. Takze potom na 4. kolone zostanu len asi 4 Ikarusy.
Takze s tym zvysenim kapacity vdaka vybrakovaniu sedadiel by to chcelo hlavne novy ram 🙂

A este nieco:
Pred caso tu niekto spominal ze v Ikarusoch je vzdy strasna zima. Naprikled ked boli pred par dnami take silne mrazy v 280-tkach (tie na ktore som mal prave stastie) bolo omnoho teplejsie ako napr. 435 alebo Vrakosach, kde bol lad na oknach zvnutra 😉
Vsetko je to zase o udrzbe. V celej 280 su schopne kurit len 4 fukare (su rozmiestnene v blizkosti 2. dveri) a tie su vacsinou pokazene alebo maju upchate potrubie takze do nich neprudi horuca voda z motora. Ale odvezte sa napr. takou 2930. Ta dostala vsetky 4 fukare fungl nove. A predpokladam ze ich budu priebezne menit aj na inych vozoch, kedze by ich malo byt v podniku dost.
Akurat si myslim ze taketo veci by sa mali objednavat uz cez leto nech su na zimu vsetky namontovane a funkcne.
Vladimir: Vodici v uniformach - niektori ich este maju, ale zda sa mi to staromodne, to by potom i cestujuci, ktorych chytil komunizmus a boli iskrickou, ci pioniermi mohli nastupovat v pionierskych rovnosatach. 🙂 🙂. Dost co si musia vodici vytrpiet od tupeho vedenia ( cest vynimkam ) strhavanie premii kvoli uplnym blbostiam a este obliekat sa do uniforiem? To radsej nie. Ved napriklad vedel si o tom, ze iba minuly rok sa povolilo mat v elektrickach otvorene dvere na kabinke vodica pocas jazdy? Predtym sa to nemohlo, ak to niekto mal horucava - nehorucava a prisla mu kontrola ( podotykam, ze chodi este aj dnes a je tajna - vodic ani nevie ze tam je ) premie jednoducho isli dole.

Neoplan: To s tym cakanim na Racku: Je to vizitka kazdeho vodica, len skoda, ze si neuviedol to cislo aj ked x213 mi je jasne o ktory voz islo. Ten vodic to urobil perfektne a viem, ze nie je jediny. K tej 1321 - ak mu nesvietila kontrolka dveri, ze nie su zavrete, tak to este pochopim, ze tu babku prehliadol, ale ak ano, tak taky clovek nema za volantom autobusu co robit.

Vladimir - vies preco asi Neoplan neuviedol cele cislo vozidla? Lebo otvoril dvere tam kde by sa to nemalo ( pricom nikoho tym neohrozil ani neobmedzil ) a vedenie DP s velkou radostou hlada zamienky kde, co vodicom strhnut z platu.
J> eeejha! zaujimave, tak TOTO je minulorocny rozpocet!!! nemam slov... 🙂 😉 😕 ;-/ 😞 😢 ;-D 😃 ;-P 😛 😎
Keď otom rozpočte tak tu máte ten minuloročný. Ja len poviem fakt, že slovenské mestá majú okolo 2% podiel z podielových daní.

PRÍJMY v tis. Sk

A. 100 Daňové príjmy 1 712 300





111 Daň z príjmov fyzických osôb 515 000

112 Daň z príjmov právnických osôb 260 000

134 Cestná daň 170 000

133 Dane za špecifické služby 767 300

v tom: z reklamy 10 000

za užívanie verejného priestranstva 6 500

za rekreačný pobyt 400

za znečisťovanie ovzdušia 400

poplatok za zber, prepravu a zneškodňovanie odpadov 750 000

B. 200 Nedaňové príjmy 799 733

211 Príjmy z podnikania a vlastníctva majetku (dividendy) 2 000

212 Príjmy z vlastníctva a iné nedaňové príjmy 164 600

v tom: likvidačný zostatok zlikvidovaných mestských podnikov vrátane pohľadávok 200

príjmy z prenajatých budov, garáží a ostatných zariadení 74 400

nájomné z prenajatých pozemkov 90 000

220 Administratívne a iné poplatky a platby 39 740

230 Kapitálové príjmy z predaja hnuteľného a nehnuteľného majetku 360 000

239 Združené investičné prostriedky s mestskými časťami a Národnou bankou 50 800

240 Úroky z domácich úverov, pôžičiek a vkladov 8 144

290 Iné nedaňové príjmy 174 449

v tom: prevod prostriedkov z rezervného fondu 14 376

odvody z príspevkových organizácií (z odpisov a prevádzky) 50

prevody prostriedkov z fondu rozvoja bývania 137 520

ostatné a náhodilé príjmy 22 503

C. 300 Granty a transfery 1 158 437

v tom: dotácia zo ŠR na bežné výdavky MHD 677 200

dotácia zo ŠR na kapitálové výdavky MHD 220 300

účelové prostriedky zo ŠR na materiálne a technické zabezpečenie Mestského požiarneho zboru 78 500

účelové prostriedky zo ŠR na výstavbu požiar. stanice v Petržalke 20 000

účelové prostriedky zo ŠR na rekonštrukciu domovov dôchodcov 4 000

účelové prostriedky zo ŠR na obnovu NKP Devín a Slavín 13 000

dotácia zo ŠR na dokončenie technickej vybavenosti v rámci bývalej KBV -

účelová dotácia z Ministerstva vnútra SR pre Mestský požiarny zbor -

dotácia z mestských častí na celomestské potreby 55 000

finančný príspevok na prevádzku a údržbu kolektorov 4 400

príspevok z Ministerstva výstavby a regionálneho rozvoja na výstavbu 18 b.j. Podzáhradná ul. 5 537

dotácia z MČ Petržalka na obstaranie monitorovacieho zariadenia pre Mestskú políciu -

príspevok na výstavbu komunikácií (TESCO STORES SR, a.s.) 60 500
finančný príspevok na úhradu nákladov za sociálne služby podľa zákona č. 195/1998 Z.z. 20 000
D. 410 Príjmy zo splácania úverov a pôžičiek -

v tom: splatenie pôžičky poskytnutej spoločnosti Metro, a.s. -
splatenie finančnej výpomoci od Zámockej spoločnosti -
E. 430 Príjmy z predaja majetkových účastí 394 000

v tom: za predaj majetkovej účasti mesta v Obchodnom spoločenskom centre -
za predaj majetkovej účasti mesta v Istrobanke, a.s. 394 000
PRÍJMY CELKOM 4 064 470




VÝDAVKY v tis. Sk

A. Bežné výdavky 2 764 173

600 Bežné výdavky mestských rozpočtových organizácií 84 200

600 Bežné výdavky na výkon samosprávy vrátane mestskej polície a požiarneho zboru vrátane rezerv 1 290 567

640 Bežné transfery 1 169 406

z toho: príspevky mestským príspevkovým a ostatným organizáciám 125 206

dotácia na MHD zo štátneho rozpočtu 677 200

dotácia na MHD z rozpočtu mesta 262 000

dotácia spoločnosti OLO, a.s. na splátku úrokov z úveru na rekonštrukciu spaľovne 53 000

dotácia mestským častiam na prepravu a zneškodňovanie odpadov 49 000

príspevok ŽSR a SAD na tarifné straty v súvislosti s integrovanou dopravou 3 000

650 Splácanie úrokov a ostatné platby súvisiace s úvermi 220 000

B. Kapitálové výdavky 1 132 217

710 Obstarávanie kapitálových aktív - rozpočtové organizácie, mestská polícia, požiarny zbor, hlavné mesto 189 810

720 Kapitálové transfery 942 407

z toho: príspevky na obstaranie hmotného investičného majetku príspevkovým a ostatným organizáciám 304 107

dotácia na MHD zo štátneho rozpočtu 220 300

dotácia na MHD z rozpočtu mesta 253 000

dotácia spoločnosti OLO, a.s. na rekonštrukciu spaľovne komunálneho odpadu 165 000

C. Úvery, pôžičky, účasť na majetku a splácanie istiny 168 080

812 Úvery a pôžičky - podriadený úver spoločnosti OLO, a.s. -

820 Splácanie úverov 168 080

VÝDAVKY SPOLU 4 064 470

VÝSLEDOK HOSPODÁRENIA
prebytok (+), schodok (-)

Ja viem dlhé ale prečítajte si.

Andy to nebol ftip. Ja len viem že by to veľa mladých rado privítalo a starý nech si kúpia dôchodcovský špecial. Niesom strojár, takže neviem, či by to bus uniesol, atď.
Vladimir> to si pekne povedal - to mas pravdu! ja len narazam na to, ze Prazaci furt machruju! Je to v ludoch. Ako vravis aj snaha sa ceni! Stacili by poriadky za plexisklom, väčšia ochota soferov atd. minule vodic x213 (aby nemal problemy) na racku na cervenej otvoril dvere a pustal ludi, ktory nestihli dojst na zastvku (zastavka je asi 70m pred signalizaciou a ked z Racka idete na zast. najprv idete okolo semaforov. Zakomplexovany, ako napr.1321 sa posunu k semaforom a cakaju 2min na zelenu, ale dvere maju zavrete - neni to ich povinnost, ale zlepsuje to uroven - ked napr. pani bezi z Racka na zast a zbada bus na semaforoch a so sklamnym ksichtom kuka na sofera, ktory sa na nu usmieva a mysli si "hehehe tak ti treba! - uroven by zlepsilo, keby (ako som videl v tej x213) pani bezala z Racka, a zbadala by bus na semaforoch, pozrela na vodica a sofor by, kym by bola cervena, otvoril dvere a pustil ju! (co by sa stalo, keby to robili vsetci??)

Alebo iny priklad. V spominanej 1321 na Mokrohajskej pricvikol babke nohu, pri Aralke ludia zvonili a kricali, ale vodic ignoroval a nezastavil (co by sa stalo, keby odstavil bus na 5sec. na krajnicu pri vyjazde z Aralky a otv. a zatv. dvere???). Zastavil az za krizovatkou Lamac (nehovorim, ze mal zastavit na dialnici, ale pred) , az potom, co jeden v predu zabuchal na sklo a prikazal mu zastavit!!! tomu sa hovori zakomlexovanost. Neviem co si tym vosic 1321ky riesi, kazdopadne je to blbec a nerad sa vozim, jeho busom, lebo vzdy meska a rano nas dobieha dalsia 21ka!!! tak 😞 😞 😞 😞 😢 😞 😞
Neoplan, Pepino a dalsi: Ja zasa ked porovnavam dve mesta a uroven ich MHD, vzdy sa snazim oddelit veci, na ktore ma, a na ktore nema vplyv financna situacia DP. Myslim, ze je to potom celkom objektivne zhodnotenie.
Ved nikto netvrdi, ze Bratislava, ak sa ma rovnat Prahe, musi mat 300 nizkopodlaznych vozidiel. Nikto nepise, ze musite stavat mestro. Nepamatam si, aby niekto odsudzoval BA, lebo nestavia nove elektrickove trate...
Ale PRECO ma v Bratislave "neprivita" za volantom vodic v uniforme? Preco som bol svedkom v podchode na Hodzovom nam. ako sa pracovnicka predpredajneho centra DPB hada a krici na zakaznika? Preco sa cestovne poriadky lepia na kos a preco nie su vo folii? Preco aspon tie vozidla, ktore su schopne hlasit zastavky ich nehlasia, resp. hlasia v nezrozumitelnej hlasitosti? Preco???
Ved to predsa NIE JE o peniazoch! A prave na to naraza m@rtin a ostatni...
Jeden znamy mi raz povedal (nepresna citacia): "Prazska MHD pre dopravaka by mala byt v podstate nezaujimava. Ziadne trolejbusy, ziadne uzasne futuristicke elektricky, takmer ziadne unikaty vo vozidlovom parku... V Prahe vsak kazdeho uchvati najma jedna vec: FUNGUJE TO a funguje to perfektne."
Tonda: ak pojdes a budes hladat prispevky ktorych sa to dotyka, tak zistis ze som uvazoval zmenu trakcneho napajania v BA. A bola tam asi taka uvaha, ze okrem zdvihnutia trakcneho napatia by mozno nebolo od veci pustat do troleja neusmernenu (striedavu) stavu, vdaka comu by sa dalo spravit napriklad to, ze by som v systeme prevadzkoval dnesne vozy len s "drobnou" upravou - na strechu by som vyhodil trafu a usmernovac.
Hups! oprava : namiesto !!! mali byt ??? a namiesto ???? mali byt !!!! 🙂

Andy: to nebol ftip! Na 21ku by sa v spicke hodil otvoreny Double Decker, po bokoch s rebrikmi, aby sa ten jeden z 1000 ludi nemusel pchat dolu schodmi na Mokrohajskej, ale iba proste vyskocil! ;-D 😉
Este mi niekto vysvetlite, preco furt vynechava 81ka, ktora ma ist zo SAVky o 7:37!! Vzdy vynecha????
#12626 Trochu nechápu problém trafa, když při uváděným poměru 4:1 je myšlena trakce 3kV, ale stejnosměrný proud. Takže trafo asi ne, ale řešením by byl spíš pulsní měnič napětí. Vzhledem k možnosti použití tranzistorů místo tyristorů by byla hmotnost a rozměry snesitelné.
Pepinom, v pohode > v #12602 si mal pravdu, a potrvrdzuje to aj to, ze ked sem pise nejaky cech, nemôže nespomenút tu ich uzasnú Prahu, a ich este uzasnejsu MHD! Pch!

M@rtin - si na slovensku, nemam nic proti, ked pripomenies, porovnas, ale jednostaj sa len chvastat tou vasou MHD! to tiez neni zdrave...
ano mate viac penazi, ale zase nemusis hovorit o Prahe, ako o Raji.
#12627: Pepino: No odbre, tak to sformulujem inak - Praha svoje možnosti využíva, Bratislava nie. Spokojný?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.