Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Vztah vodic - uniforma je o zvyku. Su mesta (aj na Slovensku), kde uniformy v MHD vzdy boli, su a zrejme aj budu... A ani samotny vodic nad tym nespekuluje. Je to zvyk - sucast povolania. Tak ako policajt ma svoju, zravotna sestra tiez, tak aj on ma v praci vzdy uniformu.
Ako som uz napisal - na kravate netrvam. No musi to byt vhodne, slusne a unifikovane osatenie.
Trochu mi unika, preco sa kazdy bavi prave o tej uniforme. Ja som BA vytykal viac veci, nielen absenciu uniforiem. A uznavam, ze v rebricku dolezitosti nie su rovnosaty na prvom mieste.

V kazdom pripade si vsak nepripustam vyrok typu, ze: "Bratislavska MHD je preto taka, aka je, lebo niet penazi." S tymto ozaj nesuhlasim.
Mať vodičov upravených a uniformovaných by bolo pekné. Pre mňa je ale dôležitejšie, či vozidlo ide načas (alebo aspoň nejde s náskokom, príp. či vôbec ide), či si v električke nezašpiním gate od čarbaníc, či si v Tambuse nepichem triesku do zadku... Ak by sa vyriešili tieto problémy, mohli by vodiči jazdiť oblečení ako chcú, v rovnošate, v civile alebo pre mňa za mňa aj nahí.
Igorko: este raz si prosim precitaj pri akej prilezitosti som hovoril o transformatore... !!! Uvazoval som o zmene trakcneho napatia zo sucasnych 600 V na 3 kV (na vnutromestskych tratiach !!!) a o tom, co by to mohlo priniest. A tie trafa tam boli spominane v kombinacii toho, ze ak nezmenim na trati nic ine nez trakcne napatie, tak mozem na trat vypravit sucasne vozne s podmienkou, ze im neak upravim napajanie. a napajanie im mozem upravit tak (ak mam na troleji striedave a nie jednosmerne napatie) ze hned za zberac dam trafo a usmernovac (pretoze sucasny system je jednosmerny) a zvysnu cast elektrickej vyzbroje uz nemusim menit !
[okrem toho to bola iba fnatazia:-))]
#12626: si - Myslím, že medzi 25 kV a cca. 750 V nebude prevodný pomer 4:1. A hmotnosť trafa nebude ani tak závislá od prevodného pomeru ale od transformovaného výkonu, frekvenci atď.. No, skús sa spýtať v tom Karlsruhe, tam Ti to povedia presne (tam majú 15 kV, čiže menší prevodný pomer, ale 16,7 Hz a tým pádom aj 3* menšie sýtenie plechov. A nehovoril som o hmotnosti celého vozidla ale o podstatnom zvýšení nápravového tlaku - 1 t na nápravu u eliny bude bohate stačiť a lepšie to nebude, lebo trafo po celom voze nerozťaháš... #12630: Tonda - Vzhľadom k tomu, že na južnom Slovensku je železnica elektrizovaná 25 kV/50 Hz, tak sa jedná o trafo s prevodným pomerom cca. 33 - 42. Ten ale o hmotnosti trafa nerozhoduje - viď vyššie. #12638: Jano - vzhľadom na to, že som vodiča robil relatívne dlho a dávno, tak som nútený konštatovať, že nemáš pravdu - otváranie kabínok na letné obdobie sa povoľovalo už dávno. A môžeš sa spýtať ing. Weigla, ako to vodiči zneužívali, prečo to nie je povolené celý rok, ako to bolo kedysi. A uniforma nemusí byť len "vojenská". V Prahe majú vodiči aj uniformové tričká, aj kraťasy. Ale vodič v civile nie je veľmi peknou vizitkou dopravcu. O napr. dispečerovi v "šušťákoch" ani nehovoriac. V Prahe by sa s takým dispečerom nikto ani nebavil. #12647: KLF - Šuhajko, svojím príspevkom dokazuješ, že nie si KRABUST výnimočný ale KRABUST typický Cíferský. Ktorýže Ty si, jazdil si už pred 10 rokmi? A kto by Ťa prinútil obliecť si rovnošatu? Ing. Vingálik s výpoveďou v ruke priam bleskove. Podľa Tvojich názorov by som si tipol, že si určite členom Feckových odborov.
I.
#12647: v stuttgarte si bol? a je to tam zle? tak sa najprv zamysli, v bratislave to je ZLE! nie v stuttgarte, tam to aj funguje - narozdiel od BA. A ty si v ktorej elektricke vodic inak? myslim, ze aj ty by si radsej jazdil na tych stuttgartskych elekrickach ako na tychto starych bratislavskych kraksniach.

rovnosaty/uniformy: sa odvezte v nemecku na vlaku, tam aj sprievodca vyzera ako businessman a nie nejaky bezdomovec v zaslej komunistickej modre uniforme. A robi to oblek a kravata! a tak by to malo byt aj tu v BA aj v elektrickach. na druhej strane mi je jasne, ze kym nebude klima v elektrickach (a to zas nie je taka draha vec), tak v lete to bude pre vodicov dost hrozne.
tie "akoze tiche" kolesa su aj na niektorych K2S-kach. Ale tichsie vobec nie su. Mozno sposobuju mensie opotrebovanie kolajnic v oblukoch, ale na vlnkovitej trati strasne rachotia!!!
No k tej 7718>

mohlo by byt takych(potahov) viac, ale ako dlho by asi vydrzali??

k tym kolesam> to bol len asi daky experiment ci co.

😎
Ked uz sa debatuje o potahoch na 7718.. pri prehlaidani dokumentacie o tomto voze ma zaujala poznamka "Voz dostal kolesá ŽDB s nižšou hlučnosťou v oblúkoch"

co to je? kolko to stoji? preco LEN tento voz? oplati sa to? 🙂

vdaka
mickey
je mi to jasné, ale čím skôr to spravíš a rozbehneš tento vlak tým jednoduchšie už budeš pripájať k nemu nové vagóny a udržiavať ho v pohybe
QUAKEMAN #12577:
Vdaka za upresnenie. Ja som iba pocul to ze ten voz je jazdyschopny (vsak ked jazdi aj 8435 🙂 ). Isteze, opravit ho treba a co najskor. Ja viem ze v Liberci bol pozicany ale netusil som aky maju o neho zaujem. Ale teraz tam budu ficat na 1435, takze asi by im bol nanic. Je iba velika skoda ze nikto v DPB, teda nikto kompetentny, nema zaujem na tom aby ten voz fungoval a brusil. 😞 Mozes odhadnut priblizne financne naklady na jeho opravu, pripadne aj cas?

J #12581:
Ak to pojdes urobit, pojdem s tebou. Treba sa ale este dohodnut.

J #12582:
Tie potaky su tam uz dost dlho, neviem ako dlho presne. Ale je to jediny voz. V Brne ma vacsina starych sedadiel take potahy (ak nie vsetky). Sedi sa na tom lepsie, je to lacne a efektivne opatrenie. Skoda ze nemame viacej takych vozov.
riko:
Nie je nic _zlozitejsie_, nez aby Durkovsky zaviedol elektronicke spracovanie materialov. Informatizacia uradov je sizyfovska robota. V tomto som skeptik.
takže keby mala Bratislava takúto štruktúru príjmov ako Praha už by sa dalo niečo končepčne robiť. Hádam ani netreba dodávať že s takým balíkom môžu narábať len ľudia s primeraným vzdelaním a zodpovednosťou! Potom by bolo na všetko. Pokial máš zodpovedných ludí, ktorí ale nemaú fin. zdroje tak sa nepohnú nikam. Ked sú nezodpovední bez peňazí tak to vyzerá ako v BA 🙂 😞
len tak na okraj, rozpočet Prahy na rok 2003, len daňové príjmy ktoré tvoria asi 95% príjmov, ostatné položky som sem nedával (je to moc dlhé) detail pozri na stránke hore

BILANCE NÁVRHU ROZPOČTU NA ROK 2003 v tis Kč
Název seskupení položek Návrh rozpočtu
v tis. Kč 2003
ROZPOČTOVÉ PŘÍJMY
Daně z příjmů fyzických osob - kraj 159 100,00
Daně z příjmů fyzických osob - obec 8 856 000,00
Daně z příjmů fyzických osob - CELKEM 9 015 100,00
Daně z příjmů právnických osob - kraj 130 000,00
Daně z příjmů právnických osob - obec 6 300 000,00
Daně z příjmů právnických osob - CELKEM 6 430 000,00
Daň z přidané hodnoty - kraj 216 000,00
Daň z přidané hodnoty - obec 9 650 000,00
Obecné daně za zboží a služby j.n. - obec 0,00
Daň z přidané hodnoty - CELKEM 9 866 000,00
Správní a soudní poplatky 0,00
Poplatky za znečištování životního prostředí 490 000,00
Ostatní daně a popl.z vybr.činností a služeb 120 000,00
Správní poplatky 68 000,00
Daně z majetku 0,00
Ostatní daňové příjmy 0,00
DAŇOVÉ PŘÍJMY (součet za třídu 1) 25 989 100,00
#12624 mickey
no nie je nič jednoduhšie ako aby Ďurkovský zaviedol jedno koncepčné riešenie, aby sa konečne materiály spracovávali elektronicky, uchovávali sa na sieti, večer zálohovali na pásku a netlačilo sa všetko na tony papiera. Lebo to funguje tak, že po dokončení práce všetci všetko tlačia a prenášajú do vedlajších kancelárii. Tam niekto doplní odstavec a zas vytlačí 40 strán a pošle ďalej. To sa môžu vrátíť k písacím strojom.
Pokiaľ sa toto nezmení začnem sa zaujímať ako dodávateľ papiera pre magistrát, jedna Avia týždenne by to určite bola 🙂 🙂 🙂
martiner: Tak to je ina rec !!! 🙂 To by som bral ! Dokonca sme sa na vypravni bavili, zeby sme aj ciapky (bejzbalove siltovky) s logom DP mohli fasovat ! A to dokonca aj starsi vodici navrhovali !!! Lenzie vies ako to je... peniaze nie su ani na pracovne rukavice, co je povinna vybava. teraz nesrandujem.
KLF: jasne ze to nemusia byt kosele a kravaty, nie sme v 1. republike 🙂 Ale napr. rovnake tricka by potesili 🙂 ked tak moze fungovat eurotel...
martiner: Sorry kokos, ale ja som proti tomu aby mali vodici rovnosaty. Dost blbo to vyzera, ale co je DOLEZITEJSIE - neviem KTO by ma prinutil v lete soferovat v koseli s kravatou, ked si este aj tricko v tom teple vyzliekam. Ak mi das do K2 klimatizaciu, budem Ti tam sediet aj v kozuchu. Rovnosaty su nezmysel, ale TOTALNY. A skus sa vodicov spytat (Stenlyho napriklad 😉 ), ci by bol za rovnosatu. Nezmysel. Je to neprakticke a ja osobne by som sa v tom aj zle citil. A sam urcite nie som. 😉
Igorko: 1) nenazyvaj ma suhajkom, husi si so mnou nepasol, tak mozes volat svojho tatka.
2) ja som pochopil, ze ten eskalator nebol mysleny z podchodu na uroven vozovky mojko. Ale celkove pristup ESKALATOROM k eline sa mi zda DOST divny. Myslim, ze OVELA jednoduchsie by bolo pre BA kupit nizkopodlazne elektricky - to je zaroven NAJRYCHLEJSI pristup do voza. To ze to beha v Stutgarte neznamena ze je to to najlepsie co moze byt. Proste to maju na ****. A to ze to beha v Manile je toho potvrdenim. Nechces nahodou aby tu miesto autobusov premavali Jeepney's, ako v Manile ??? Nemyslim si totiz, ze vsetko co je na zapade je najlepsie na svete. Stutgart to ma na **** - bol som tam.
Boha vášho. Toto nie je diskusné fórum, ale voľaaká Flamewar Arena. Takéto hádky o ničom. Teraz bude o rovnošatách. Aj ja sa pridám.
Rovnošata nie je nutná a je pre DP aj dosť drahá. Ale má veľmi veľa výhod.
1) Zlepšuje image dopravcu. Vodiči sú zamestnanci, ktorí reprezentujú svojho zamestnávateľa. V tom môže rovnošata predstavovať významný prvok.
2) Umožňuje zákazníkom identifikovať pracovníka dopravcu, na ktorého sa môže obracať so svojimi želaniami a otázkami.
3) Dáva zamestnancovi určitú autoritu a z praxe viem (nie vždy to bolo v Prahe s uniformami také, ako teraz), že cestujúci oveľa ochotnejšie rešpektujú pokyny vodiča (alebo kohokoľvek iného) v uniforme, než tých, ktorí sú v civile.
4) Je významným ekonomickým prínosom pre zamestnancov. Ja, keď som robil vodiča električiek, som spotreboval iba asi ¼ odevov oproti súčasnosti, keď som správca siete.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.