Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Jano #12638
Na Karose Ti kontrolka dveri asi nezasvieti 😉

To s tym cakanim na Racku:
Ja osobne by som asi dvere mimo zastavky neotvoril. Ani nie koli tajnym vo voze ale nikdy nevies co sa moze stat. Je lad, babka sa tam smykne a teba zavru/prepustia za to ze si konal proti predpisom a otvoril si dvere mimo zastavky. :-((
Ale aj tak ma vzdy potesi ked vodic spravi takuto drobnost pre cestujuceho, alebo postaci ked caka na dobiehajucich :-))

Rovnosata by to podla mna nemusela byt. Plne by stacila modra kosela (kravata by byt tiez nemusela) a k tomu slusne nohavice - ved tie aj tak nie je velmi vidno.
Jedna sa skor o to aby vodici nevypadali ako posledny bezďáci alebo v lete trenky a tielko lebo to je trochu moc.
K tym Ikarusom 280:
Tvaria sa sice ako neznicitelne, ale vacsina (aj ked navonok a po mechanickej stranke vyborne vozy) maju popraskane ramy vo vleku. Boli aj snahy navarit na chulostive miesta podpery no skoncilo to len dalsimi prasklinami okolo zvarov. Treba to brat ze svoje si uz zazili. Napriklad len v petrzalke v prvej velkej vlne vyradovania padnu za obat vsetky I280 po 4946. Takze potom na 4. kolone zostanu len asi 4 Ikarusy.
Takze s tym zvysenim kapacity vdaka vybrakovaniu sedadiel by to chcelo hlavne novy ram 🙂

A este nieco:
Pred caso tu niekto spominal ze v Ikarusoch je vzdy strasna zima. Naprikled ked boli pred par dnami take silne mrazy v 280-tkach (tie na ktore som mal prave stastie) bolo omnoho teplejsie ako napr. 435 alebo Vrakosach, kde bol lad na oknach zvnutra 😉
Vsetko je to zase o udrzbe. V celej 280 su schopne kurit len 4 fukare (su rozmiestnene v blizkosti 2. dveri) a tie su vacsinou pokazene alebo maju upchate potrubie takze do nich neprudi horuca voda z motora. Ale odvezte sa napr. takou 2930. Ta dostala vsetky 4 fukare fungl nove. A predpokladam ze ich budu priebezne menit aj na inych vozoch, kedze by ich malo byt v podniku dost.
Akurat si myslim ze taketo veci by sa mali objednavat uz cez leto nech su na zimu vsetky namontovane a funkcne.
Vladimir: Vodici v uniformach - niektori ich este maju, ale zda sa mi to staromodne, to by potom i cestujuci, ktorych chytil komunizmus a boli iskrickou, ci pioniermi mohli nastupovat v pionierskych rovnosatach. 🙂 🙂. Dost co si musia vodici vytrpiet od tupeho vedenia ( cest vynimkam ) strhavanie premii kvoli uplnym blbostiam a este obliekat sa do uniforiem? To radsej nie. Ved napriklad vedel si o tom, ze iba minuly rok sa povolilo mat v elektrickach otvorene dvere na kabinke vodica pocas jazdy? Predtym sa to nemohlo, ak to niekto mal horucava - nehorucava a prisla mu kontrola ( podotykam, ze chodi este aj dnes a je tajna - vodic ani nevie ze tam je ) premie jednoducho isli dole.

Neoplan: To s tym cakanim na Racku: Je to vizitka kazdeho vodica, len skoda, ze si neuviedol to cislo aj ked x213 mi je jasne o ktory voz islo. Ten vodic to urobil perfektne a viem, ze nie je jediny. K tej 1321 - ak mu nesvietila kontrolka dveri, ze nie su zavrete, tak to este pochopim, ze tu babku prehliadol, ale ak ano, tak taky clovek nema za volantom autobusu co robit.

Vladimir - vies preco asi Neoplan neuviedol cele cislo vozidla? Lebo otvoril dvere tam kde by sa to nemalo ( pricom nikoho tym neohrozil ani neobmedzil ) a vedenie DP s velkou radostou hlada zamienky kde, co vodicom strhnut z platu.
J> eeejha! zaujimave, tak TOTO je minulorocny rozpocet!!! nemam slov... 🙂 😉 😕 ;-/ 😞 😢 ;-D 😃 ;-P 😛 😎
Keď otom rozpočte tak tu máte ten minuloročný. Ja len poviem fakt, že slovenské mestá majú okolo 2% podiel z podielových daní.

PRÍJMY v tis. Sk

A. 100 Daňové príjmy 1 712 300





111 Daň z príjmov fyzických osôb 515 000

112 Daň z príjmov právnických osôb 260 000

134 Cestná daň 170 000

133 Dane za špecifické služby 767 300

v tom: z reklamy 10 000

za užívanie verejného priestranstva 6 500

za rekreačný pobyt 400

za znečisťovanie ovzdušia 400

poplatok za zber, prepravu a zneškodňovanie odpadov 750 000

B. 200 Nedaňové príjmy 799 733

211 Príjmy z podnikania a vlastníctva majetku (dividendy) 2 000

212 Príjmy z vlastníctva a iné nedaňové príjmy 164 600

v tom: likvidačný zostatok zlikvidovaných mestských podnikov vrátane pohľadávok 200

príjmy z prenajatých budov, garáží a ostatných zariadení 74 400

nájomné z prenajatých pozemkov 90 000

220 Administratívne a iné poplatky a platby 39 740

230 Kapitálové príjmy z predaja hnuteľného a nehnuteľného majetku 360 000

239 Združené investičné prostriedky s mestskými časťami a Národnou bankou 50 800

240 Úroky z domácich úverov, pôžičiek a vkladov 8 144

290 Iné nedaňové príjmy 174 449

v tom: prevod prostriedkov z rezervného fondu 14 376

odvody z príspevkových organizácií (z odpisov a prevádzky) 50

prevody prostriedkov z fondu rozvoja bývania 137 520

ostatné a náhodilé príjmy 22 503

C. 300 Granty a transfery 1 158 437

v tom: dotácia zo ŠR na bežné výdavky MHD 677 200

dotácia zo ŠR na kapitálové výdavky MHD 220 300

účelové prostriedky zo ŠR na materiálne a technické zabezpečenie Mestského požiarneho zboru 78 500

účelové prostriedky zo ŠR na výstavbu požiar. stanice v Petržalke 20 000

účelové prostriedky zo ŠR na rekonštrukciu domovov dôchodcov 4 000

účelové prostriedky zo ŠR na obnovu NKP Devín a Slavín 13 000

dotácia zo ŠR na dokončenie technickej vybavenosti v rámci bývalej KBV -

účelová dotácia z Ministerstva vnútra SR pre Mestský požiarny zbor -

dotácia z mestských častí na celomestské potreby 55 000

finančný príspevok na prevádzku a údržbu kolektorov 4 400

príspevok z Ministerstva výstavby a regionálneho rozvoja na výstavbu 18 b.j. Podzáhradná ul. 5 537

dotácia z MČ Petržalka na obstaranie monitorovacieho zariadenia pre Mestskú políciu -

príspevok na výstavbu komunikácií (TESCO STORES SR, a.s.) 60 500
finančný príspevok na úhradu nákladov za sociálne služby podľa zákona č. 195/1998 Z.z. 20 000
D. 410 Príjmy zo splácania úverov a pôžičiek -

v tom: splatenie pôžičky poskytnutej spoločnosti Metro, a.s. -
splatenie finančnej výpomoci od Zámockej spoločnosti -
E. 430 Príjmy z predaja majetkových účastí 394 000

v tom: za predaj majetkovej účasti mesta v Obchodnom spoločenskom centre -
za predaj majetkovej účasti mesta v Istrobanke, a.s. 394 000
PRÍJMY CELKOM 4 064 470




VÝDAVKY v tis. Sk

A. Bežné výdavky 2 764 173

600 Bežné výdavky mestských rozpočtových organizácií 84 200

600 Bežné výdavky na výkon samosprávy vrátane mestskej polície a požiarneho zboru vrátane rezerv 1 290 567

640 Bežné transfery 1 169 406

z toho: príspevky mestským príspevkovým a ostatným organizáciám 125 206

dotácia na MHD zo štátneho rozpočtu 677 200

dotácia na MHD z rozpočtu mesta 262 000

dotácia spoločnosti OLO, a.s. na splátku úrokov z úveru na rekonštrukciu spaľovne 53 000

dotácia mestským častiam na prepravu a zneškodňovanie odpadov 49 000

príspevok ŽSR a SAD na tarifné straty v súvislosti s integrovanou dopravou 3 000

650 Splácanie úrokov a ostatné platby súvisiace s úvermi 220 000

B. Kapitálové výdavky 1 132 217

710 Obstarávanie kapitálových aktív - rozpočtové organizácie, mestská polícia, požiarny zbor, hlavné mesto 189 810

720 Kapitálové transfery 942 407

z toho: príspevky na obstaranie hmotného investičného majetku príspevkovým a ostatným organizáciám 304 107

dotácia na MHD zo štátneho rozpočtu 220 300

dotácia na MHD z rozpočtu mesta 253 000

dotácia spoločnosti OLO, a.s. na rekonštrukciu spaľovne komunálneho odpadu 165 000

C. Úvery, pôžičky, účasť na majetku a splácanie istiny 168 080

812 Úvery a pôžičky - podriadený úver spoločnosti OLO, a.s. -

820 Splácanie úverov 168 080

VÝDAVKY SPOLU 4 064 470

VÝSLEDOK HOSPODÁRENIA
prebytok (+), schodok (-)

Ja viem dlhé ale prečítajte si.

Andy to nebol ftip. Ja len viem že by to veľa mladých rado privítalo a starý nech si kúpia dôchodcovský špecial. Niesom strojár, takže neviem, či by to bus uniesol, atď.
Vladimir> to si pekne povedal - to mas pravdu! ja len narazam na to, ze Prazaci furt machruju! Je to v ludoch. Ako vravis aj snaha sa ceni! Stacili by poriadky za plexisklom, väčšia ochota soferov atd. minule vodic x213 (aby nemal problemy) na racku na cervenej otvoril dvere a pustal ludi, ktory nestihli dojst na zastvku (zastavka je asi 70m pred signalizaciou a ked z Racka idete na zast. najprv idete okolo semaforov. Zakomplexovany, ako napr.1321 sa posunu k semaforom a cakaju 2min na zelenu, ale dvere maju zavrete - neni to ich povinnost, ale zlepsuje to uroven - ked napr. pani bezi z Racka na zast a zbada bus na semaforoch a so sklamnym ksichtom kuka na sofera, ktory sa na nu usmieva a mysli si "hehehe tak ti treba! - uroven by zlepsilo, keby (ako som videl v tej x213) pani bezala z Racka, a zbadala by bus na semaforoch, pozrela na vodica a sofor by, kym by bola cervena, otvoril dvere a pustil ju! (co by sa stalo, keby to robili vsetci??)

Alebo iny priklad. V spominanej 1321 na Mokrohajskej pricvikol babke nohu, pri Aralke ludia zvonili a kricali, ale vodic ignoroval a nezastavil (co by sa stalo, keby odstavil bus na 5sec. na krajnicu pri vyjazde z Aralky a otv. a zatv. dvere???). Zastavil az za krizovatkou Lamac (nehovorim, ze mal zastavit na dialnici, ale pred) , az potom, co jeden v predu zabuchal na sklo a prikazal mu zastavit!!! tomu sa hovori zakomlexovanost. Neviem co si tym vosic 1321ky riesi, kazdopadne je to blbec a nerad sa vozim, jeho busom, lebo vzdy meska a rano nas dobieha dalsia 21ka!!! tak 😞 😞 😞 😞 😢 😞 😞
Neoplan, Pepino a dalsi: Ja zasa ked porovnavam dve mesta a uroven ich MHD, vzdy sa snazim oddelit veci, na ktore ma, a na ktore nema vplyv financna situacia DP. Myslim, ze je to potom celkom objektivne zhodnotenie.
Ved nikto netvrdi, ze Bratislava, ak sa ma rovnat Prahe, musi mat 300 nizkopodlaznych vozidiel. Nikto nepise, ze musite stavat mestro. Nepamatam si, aby niekto odsudzoval BA, lebo nestavia nove elektrickove trate...
Ale PRECO ma v Bratislave "neprivita" za volantom vodic v uniforme? Preco som bol svedkom v podchode na Hodzovom nam. ako sa pracovnicka predpredajneho centra DPB hada a krici na zakaznika? Preco sa cestovne poriadky lepia na kos a preco nie su vo folii? Preco aspon tie vozidla, ktore su schopne hlasit zastavky ich nehlasia, resp. hlasia v nezrozumitelnej hlasitosti? Preco???
Ved to predsa NIE JE o peniazoch! A prave na to naraza m@rtin a ostatni...
Jeden znamy mi raz povedal (nepresna citacia): "Prazska MHD pre dopravaka by mala byt v podstate nezaujimava. Ziadne trolejbusy, ziadne uzasne futuristicke elektricky, takmer ziadne unikaty vo vozidlovom parku... V Prahe vsak kazdeho uchvati najma jedna vec: FUNGUJE TO a funguje to perfektne."
Tonda: ak pojdes a budes hladat prispevky ktorych sa to dotyka, tak zistis ze som uvazoval zmenu trakcneho napajania v BA. A bola tam asi taka uvaha, ze okrem zdvihnutia trakcneho napatia by mozno nebolo od veci pustat do troleja neusmernenu (striedavu) stavu, vdaka comu by sa dalo spravit napriklad to, ze by som v systeme prevadzkoval dnesne vozy len s "drobnou" upravou - na strechu by som vyhodil trafu a usmernovac.
Hups! oprava : namiesto !!! mali byt ??? a namiesto ???? mali byt !!!! 🙂

Andy: to nebol ftip! Na 21ku by sa v spicke hodil otvoreny Double Decker, po bokoch s rebrikmi, aby sa ten jeden z 1000 ludi nemusel pchat dolu schodmi na Mokrohajskej, ale iba proste vyskocil! ;-D 😉
Este mi niekto vysvetlite, preco furt vynechava 81ka, ktora ma ist zo SAVky o 7:37!! Vzdy vynecha????
#12626 Trochu nechápu problém trafa, když při uváděným poměru 4:1 je myšlena trakce 3kV, ale stejnosměrný proud. Takže trafo asi ne, ale řešením by byl spíš pulsní měnič napětí. Vzhledem k možnosti použití tranzistorů místo tyristorů by byla hmotnost a rozměry snesitelné.
Pepinom, v pohode > v #12602 si mal pravdu, a potrvrdzuje to aj to, ze ked sem pise nejaky cech, nemôže nespomenút tu ich uzasnú Prahu, a ich este uzasnejsu MHD! Pch!

M@rtin - si na slovensku, nemam nic proti, ked pripomenies, porovnas, ale jednostaj sa len chvastat tou vasou MHD! to tiez neni zdrave...
ano mate viac penazi, ale zase nemusis hovorit o Prahe, ako o Raji.
#12627: Pepino: No odbre, tak to sformulujem inak - Praha svoje možnosti využíva, Bratislava nie. Spokojný?
mily Igorko,
uz som to raz pisal a budem sa opakovat. Porovnavat sa ma s lepsim, vyspelejsim a kvalitnejsim.
A tak budem porovnavat Prahu napr. s takym Berlinom a nie s BA. Lebo ked porovnam BA s nejakym mongolskym mestom, tak dopadneme velmi dobre a mozme byt spokojny. A tym padom nie je co menit, ked sme na tom tak dobre.
Igorko: hmm k tym trafam... urcite ze trafo nie je lahka vec, tie transformatorove plechy maju slusnu hmotnost (a vinutia bezpochyby tiez). Ale neverim aby hmotnost trafa pracujuceho v pomere napati 4:1 (co je ten vyssi pomer z toho co som uvadzal v mojom prispevku) malo hmotnost porovnatelnu s hmotnostou celeho vozna. Ono totiz kopu podobne vyzerajucej elektrickej vyzbroje davajucej dokopy takmer rovnaky vykon ako potrebujes z trafa mas ci uz v podvozkoch (trakcne motory) alebo vo vyzbroji (MGcko a pod), takze ako maximum hmotnosti trafa by som uvazoval suctovu hmotnost kompletnej elektrickej vyzbroje vozidla (odhadujem tak na 1, max 2t).
Vysoke nastupne ostrovceky su sice pekne riesenie, ale nie idealne pre BA - napr. na obchodnej priam nemozne :-))
#12476: Veď mne nevadí to zdvojenie zastávok pred a za rohom, mňa akurát irituje rovnaký názov. Kedysi sa hlásilo NN Žižkov v Olšanské a NN Žižkov u NN ale dnes už nie. Takisto sa hlásilo Palmovka Na Žertvách a Palmovka u metra. #12482: Compressed Natural Gas - po našom zemný plyn. #12496: KLF - Počúvaj šuhajko, nemám v úmysle nikoho poučovať ale keď už niekto takéto kraviny potí - električka, ktorá má jazdiť po železničnej trati, musí mať trafo. Toto trafo váži niekoľko ton. Bližšie informácie Ti podajú v Karlsruhe, kde takéto električky jazdia. A o tých eskalátoroch - skús si ešte raz prečítať a pochopiť, čo je to vysokopodlažná električka s úrovňovým nástupom z vysokého perónu. A na tento perón sa dopravia ľudia z podchodu do úrovne nástupu do električky a nie, že by sa dopravili eskalátorom z podchodu na úroveň vozovky a potom šplhali na perón. Informácie Ti podajú v Manile alebo v Stuttgarte, kde takéto električky a jazdia a takéto eskalátory premávajú. Takže až nabudúce budeš chcieť na niekoho zaútočiť, tak prosím, ale najprv si over fakty. #12505: Vladimír - Asi máte inú údržbu:-). Je pravdou, že aj trolejbusy máte výrazne tichšie než kdekoľvek inde. #12516: Vladimír - Áno, tieto presmerovania boli spôsobené výhybkou na hornom konci Obchodnej, tzv. pri Elegancii, ktorá bola v kopci a zle odvodnená, takže v nej ostával bordel. Občas tam električka vykoľajila a skončilo to, keď vyglajzený druhý vagón pritlačil dovch chodcov o doravnú značku a na mieste ich usmrtil. Výhybka bola zaklinovaná do tunela až kým nerbola nahradená rozraďovacou výhybkou tesne za zastávkou a splietkou. #12527: Martin - Bratislava nakoupí min. 1 a max. 10 ks 21TrAC (počet závisí od města a je předmětem jednání) a mně neznámý počet čtyřdveřévých (!) autobusů SOR B 10.5. #12537: Anndy - Áno, to je služobná linka vozovne Cífer. #12570: Martin Fundárek - No, oni ju neopravovali ale vymieňali. A čakalo sa na stavebné povolenie, veksel bol v sklade. #12588: Martine, nerozčiluj se, vždyť vidíš, že je to blázen. #12597: Nech najprv Slovbus či Novoplan vyrobí použiteľný autobus, potom budeme podporovať slovenský priemysel. Jeden príklad, ako to vyzerá, keď sa bezhlavo podporujú slovenské firmy, máme v paskvile T3mod. #12602: Musím s Tebou nesúhlasiť. Isteže Praha nemá toľko moderných vozidiel ako Berlín, nemá S-Bahn atď.. Ale úroveň MHD v PRahe je veľmi dobrá. Ak sa Ti niečo zdá na pražskej MHD úbohé, tak to špecifikuj. Ja Ti môžem úplne presne vymenovať, čo sa mi zdá byť úbohé na bratislavskej MHD.
#12617:
Jedna vec je, ci sa materialy pripravovali elektronicky a druha je, ci ich v elektronickej forme dostal aj magistrat. Ak mas vedomost o tom, ze magistrat dostal zamer nie vo forme 40 stran A4 ale vo forme nejakych suborov, treba tlacit na veduceho Oddelenia uzemneho planovania(OUP).

Ono web ma na starosti Oddelenie informatiky (OI), ale ti mozu zverejnit iba to, co im jednotlive oddelenia milostivo daju na zverejnenie. Este asi pred pol rokom som si na tuto temu vymenil par mailov s istou pani z OI. Ta len skonstatovala, ze je to beznadejne, lebo oddelenia nemaju povinnost vyzadovat si materialy v elektronickej forme a vacsinou sa vyhovaraju, ze im zadavatelia poslali podklady na papieri.
Nejako sa to tu zvrhlo, mam pocit.

Chcel by som poprosit niektorych ludi, aby prehodnotili svoje znalosti z pravopisu slovenskeho jazyka. Nemusia excelovat, ale hrubky typu pysat, vecsie, nastavyt, ci y-on na konci slovesa, by si mohli ustrazit - ved polovica z vas (bez urazky) navstevuje este skolu. Je to najma kvoli vam, iste vam zalezi, co so ostatni ludia o vas (po)myslia, iste sa sami nepovazujete za pologramotnych.

Za dalsie. Treba rozlisovat, kto na co nadava. Nemyslim ze by Martin F. nadaval na Bratislavu, ako taku. Nadaval na MHD, ci DP, resp. organizaciu MHD. Martyk detto. Tak isto, nemam nic proti J, ale mne osobne pripadali tvoje nazory niekedy dost nacionalisticke - (ohladne kritiky Martyka a Martina).
Mne sa tiez nepaci, ako to tu v BA chodi, ale nie som nastvany na niekoho, kto napise pravdu. Sice to mrzi, ale to neznamena, ze ten dotycny je idiot.

Navyse cely problem BA nie je len v peniazoch - to je len podruzny problem a vyhovorka. Jediny problem je v ludoch - vo vsetkych - od posledneho vodica, cez "vrchnost" DPB, az po ludi na magistrate.
Iste ste si vsimli, ze tym problemom je pristup ludi. Kazdy na vsetko kasle, to je dovod, preco to tak vyzera. Flakaci maju raj a jedine, co vedia, je najst si vyhovorku, preco to nejde. Bratislava by zniesla hociake busy, eilny, ci tbusy, ak by boli spravne a normalne udrziavane. To je prvy problem. Dalsim je to, ako sa vodici spravaju k majetku. Iste je tazke vybudovat u nich pozitivny vztah ked kazdy den musia jazdit na niecom inom, ci totalne rozheganom. Ale niektorim to nestaci. Minuly tyzden - v sobotu - vecer na safku - bolo nasnezene a nejaky "intelignet" na B741 na 88 - si to svihol s busom do najhlbsieho zaveju (tam na rohu, ako je stale to znicene zabradlie). Skoncilo to tak, ze mal problemy sa vyhrabat, bus v klbe bol zohnuty pomaly viac ako o 90° a ledva, ledva, ze nezramoval zastavku. Takeho chlapa by som na hodinu vyrazil.

A prosim take "ftipy", ze ikarus bez sedaciek, pocitam, ze to bol len intelignetny vtip.

Praha. Ich system MHD urcite nie je najlepsi pod slnkom, ale je na vysokej urovni. A je vela miest (zapadnych), ktore nesiahaju kvalitou a organizaciou sluzieb (MHD) prahe ani po kotniky a kludne to priznaju a maju snahu sa poucit.

Ked sme uz pri prahe, ba, tak odbocim k turistickemu ruchu. Navstevnost mesta turistami nezavisi len od mesta. Ale najma od ludi (dufam, ze ste si vsimli, ze je to zase len na nich), resp. ich pristupu. BA samozrejme nemoze ponuknut, to co Praha. Ale keby ich turisticky ruch riadili ludia, ako na slovensku, tak by to vyzeralo uplne inak. Skuste si pozhanat info, kolko penazi vraza ceska vlada do propagacie nielen prahy, ale celkovo turistickeho ruchu a kolko slovensko? A porovnavajte aj s polskom, ci madarskom (rakusko radsej vynechajte).
#12479: Čo je v Prahe konkrétne na pažu podľa Tvojej sestry? Trebárs to, že mi v noci chodí domov električka každých 15 minút?
tr3mp #12619
ale je to vždy lepšie ak to je na nete 24 hod prístupné ako v servise pre občana do 16:00, však to to dne s stíha ked pracuje a nechce aby ho vyhodili, lebo aj na to študovanie treba nejaký čas čiže najneskorší možný príchod do servisu je o 15:30 a to môžeš mať pech ako ja, že to čo chceš už niekto študuje a 2 kópie nemajú.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.