Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
romanca: tak si s kludom predstav dopravnu situaciu pri uzavretom novom moste (okrem aut tadial premava aj 11 zo vsetkych 24 liniek premavajucich do petrzalky co je priblizne 1/2 petrzalsych spojov). Alternativne umiestnenie mostneho telesa s ako - tak rozumnymi vazbami na cestnu siet co najblizsie k centru prichadza do uvahy bud v mieste dnesneho mosta lafranconi (kde zas tato vystavba znamenala ale zasah do zbierok botanickej zahrady) smerom na zapad alebo smerom na vychod v mieste pripravovanej vystavby mosta kosicka (tuto stavbu by bolo mozne umiestnit aj trocha zapadnejsie a vyustit ju na dostojevskeho rad - co je verzia povodneho projektu este z cias byvaleho rezimu, tomuto projektu sa do cesty postavila VUB na mlynskych nivach.
Nepostavenim noveho mosta by sa urcite neurychlilo vybudovanie kolajoveho systemu do petrzalky (jedno akeho) - staci si pozriet na sucasne projekty "mosta kosicka" - kde by sa pri projektovani danej stavby v pohode mohlo najst miesto aj pre kolajovu dopravu, tak to preventivne miesto toho daju na most iba 2 jazdne pruhy pre auta v kazdom smere a nic viacej... Vystavba noveho kolajoveho prepoja (ci uz popod dunaj, po starom moste alebo na novom mostnom telese) vyde urcite nepomerne drahsie ako by bolo zdrazenie vystavby mosta kosicka pridanim pasu pre kolajovu dopravu...
Si: hehe to o tom moste som si ani nevsimol 😃. To myslis vazne? To ako keby teraz kvoli mostu Kosicka mali zburat pol BA, len preto, ze ho potrebujeme.

Ten most sa dal urcite inak postavit. A skus si niekedy pozriet ake pekne to tam bolo. Alebo stara zidovska synagoga pod DOM-om - (nie som zid), ale minimalne teraz by pritiahla vela turistov len sama o sebe - nadherna a velka budova to bola. To nebolo len par starych domof 😞.
tato diskusia mi pride trochu strelena. zda sa mi, ze ten mlady muz sa stazuje, ze tych par dobrovolnikov a nadsencov, ktory robia tuto stranku nie su ochotny urobit podla neho taku skvelu sluzbu ako su cestovne poriadky cez sms. vsak mu nikto nebrani, aby si to zrealizoval a aj na tom slusne zarobil, ak si mysli ze na to bude trh.

co sa tyka toho "skvostneho" riesenia mostu cez stare mesto a jeho obhajoby tak neviem, ci ma autor zdravy rozum. odvolavat sa na to, ze ako by bolo keby mostu nebolo. je pre nas si tazke predstavit, ze by mohlo byt inak ako je, ale ja osobne verim, ze boli sposoby ako dopravu vyriesit aj bez znicenia historickeho centra bratislavy. mozno by to bolo dlhsie ale ked uz niekto ide autom, tak mu pri plynulej doprave az tak velmi na kazdom kilometri nezalezi. skor si myslim, ze bez toho otrasneho mostu mohlo byt v blave uz davno metro alebo ta rychlodraha.
M.G.: Fakt? Je pravda, ze som sa ich na to nepytal, ale busy a vlaky po slovensku vedeli dobre, tak isto nejake tel. cisla a tak. tak som myslel, ze aj busy v BA im pojdu 😃. Astpon teda dfam, ze je to *777 - mozno som si cislo pomylil: D.
skúšal som volať na *777 a nevedia povedať odchody autobusov , teda mestských ...
Samozrejme im napíšem ako sa k nim dopracujú ...
No jasne, ze ho nikto do paze neposle. Ved napr. staci zavolat na *777 - u ET a spytat sa na skoro hocico a zistia vam to. Odchody autobusov v BA urcite.

Co sa tyka mobilov s wapom. To je tazke, ale ked sa to zoberie, ani internet nemaju zdaleka vsetci a stranky na nete su - takze kto chce si cestu najde a kto nema, tak mu musi stacit klasicky cestak na stlpiku.
tulenique: no vzhladom na to ze ani dnes este nemaju vsetky nove ponukane mobily v akciach wap je blbost mysliet si ze o 2 roky mat mobil s wapom bude uplne bezne pre vsetkych - totiz bezni pouzivatelia mobilnych operatorov ktori su pre nich aj zaujimavy maju pausalne programy a zvycajne si mobil kupuju v akcii ktorej viazanost je 2 roky. (ale fakt je ze za 2 roky sa toho moze vela zmenit). a siemensy su mi osobne velmi nesympaticke...:-)))
Ak vsak planujes ze co bude v buducnosti, tak s kludom mozes uvazovat aj to, ze sak vacsina ludi uz bude mat rozne handheldy a podobne drobne srandy vypoctovej techniky ktore budu bezdrotovo pripojene k inetu a budes si moct na nich pozerat stranky :-))
Ja osobne si skor myslim ze ak ma niekto zaujem na vytvoreni sms-sluzby na vyhladavanie odchodov, ze ked to cele spracuje na sw urovni a dohodne s mobilnymi operatormi, ze d3k0 ani nik iny ho s tym do paze neposle...
M. G.: Aha, tak to si spojil viacero veci dokopy.

Tie zastavky su fakt divne oznacene, aj myslim, ze by si nasiel dve rovnakeho mena uplnie niekde inde 😃. Ale mozno to inak neslo. Si zober jednu dlhu ulicu - na nej viacero zastavok - kazda by sa volala tak ako ta ulica?

No na webe su vsetky cestovne poriadky. Jednak na tejto stranke, ktora je nezavisla od DPB (teda dopravneho podniku BA), ale tiez ich najdes aj na www.dbp.sk - oficialne stranky DPB. Ked budes pozorne skumat, zistit, ze su identicke a ze zdroj je samotny DPB.
Co sa cestovnych poriadkov tyka, tak tvorcovia tejto stranky su radi ze je mozne ich dodavat v takomto tvare a je to vecou dohody s DP (ktoru ziskat trvalo velmi dlho a nebolo to pokial viem jednoduche). Myslim ze kazdy uzna ze tieto CP su 100x lepsie ako nascanovane obrazky poriadkov z konecnych...
odchody zo zastavok.. myslim ze na vcelku spolahlivu identifikaciu zastavok stacia aj cca prve 4 znaky z mena zastavky (cezt vynimkam: vlcie hrdlo; vlcie hrdlo - zastavka), smer sa da udat zas oznacenim cielovej zastavky... Proste zastavku identifikujes prvymi n znakmi z jej mena tak aby to bolo jednoznacne. (pripadne ak nezadas jednoznacne tak sa doplni nazov prvej zastavky zodpovedajucej zadanemu retazcu) - volakedy som spekuloval nad niecim podobnym cez sms na vyhladavanie spojov a takato identifikacia zastavok mi vychadzala ako najprijatelnejsia...
Ono ja viem ze nie kazdy ma mobil s WAPom, ale na druhej strane ked si predstavim kolko energie by bolo treba vynalozit na implementaciu SMS riesenia, tak si skutocne myslim ze je to v dnesnej dobe skutocne mrhanie casom, prostriedkami a energiou. Podla mojho nazoru za take 1-2 roky bude mobil s WAPom dostupny skutocne za rovnaky peniaz ako mobil bez WAPu. Uz teraz sa da kupit C35i od Siemensu z druhej ruky za menej ako 3000 Skk a tato cena klesa kazdym dnom.... nehovoriac o tom ze zistenie odchodu cez WAP stoji cca 30s. pripojenia (dakedy aj menej) a to je asi 1,50 Sk v ET. Za tuto cenu mozes na odoslanie SMSky a prijatie dalsej zabudnut... 😞
Prečo sa pýtam kto je poskytovateľom údajov o cestovných poriadkoch pre imhd ?
Nuž predpokladám že je to dopravný podnik mesta bratislava.
a zaujíma ma odpoveď na otázku prečo nie je kompletný cestovný poriadok zverejnený na internete ...
Je to dopravný podnik ?

ad WAP - nemam mobil s WAP-om ... skusim pozhanat browser na wap.
Ide mi ale stale o to cislo ... napr. zastavka na jungmanovej .. lenze na jungmanovej ziadna zastavka nie je, je len zastavka ktora sa tak vola ale lezi na ulici ktora sa vola uplne inac ...
Si: ja som len chcel naznacit, ze uz existuje riesenie, ktore je dobre, jednoduche (relativne) a ze netreba vymyslat ine.

Myslel som to zartom (preto ten smajl).
Andrej (Anndy008): nezabudaj na to, ze nie kazdy ma na mobile wap, to ze to mas ty, alebo ja neznamena ze to mozem povazovat za samozrejmost...
Vsetcia co sa vam nepaci vystavba v centre BA: to co sa stava teraz je zvacsa naozaj dost na pazu, ale nadavat napriklad na postavenie noveho mosta... ano, padlo mu za obet vela budov, ale vie si niekto predstavit dopravu bez tohto mosta v BA ? (a najlepsie este za situacie zavreteho stareho mosta:-)) ) Mozte sice namietat ze most sa mohol postavit inde (kde?) pripadne mohol vyustovat len na nabrezie, avsak toto by dopravu v meste skor zhorsilo ako vyriesilo riesenie. A kolko sa napriklad nadavalo aj na vystavbu panovych kralikarni a nech mi niekto dnes povie zeby nebol vdacny, ak by dostal byt hoci aj v takejto kralikarni... Vsetko ma svoje vyhody aj nevyhody, tak plz nezatracujte...
Martin Gašparovič: Skus ten wap. Ono je to uplne jednoznacne o ktoru zastavku sa jedna. Kazda ma totiz zvoj nazov a smer je mozne si tiez vybrat. Nieco pobodne ako si vyberas tu cestaky.

Inak co myslis - kto je dodavatelom CP - zeby ZSR, ci ZSSK? ;-)))
Kto je poskytovateľom údajov o cestovných poriadkoch pre imhd ?
To: Andrej (Anndy008)
Ide hlavne o oznacenie zastavok. Ich nazvy su casto nezmyselne a navyse chyba udaj o smere ...
Pokial by mali jednoznacny kod, nemoze dojst k omylu a je mozne generovat prestupy a pod..
SMS je samozrejme len jedna z moznosti.
m@rtin: Ide o to, ze architekt by mal chapat architekturu v kontexte miesta, kde sa stavba bude nachadzat, prelozene do zrozumitelnej reci: v historickom jadre nemozem postavit skleneny mrakodrap lebo to posobi ako past na oko. Myslim, ze ked by taka stavba stala niekde v Rotterdame alebo parizskej La Defense, tak sa nikto neozve. 🙂
V Blave ale, pokial viem, zburali velku cast historickeho jadra a miesto toho vyrastli opachy, ktorych umelecka hodnota je velmi otazna a funkcnost este horsia. Ble'...
orprava
www.ecm.cz/flash/foto/city_1.jpg
www.ecm.cz/flash/foto/city_3.jpg
Turbo:
Nerozčiluj se. To je trend všude na světě. Taková je architekura a nevyhne se žádnému městu.
Podívej se, co se staví v Praze
www.ecm.cz/flash/foto/city_1jpg
www.ecm.cz/flash/foto/city_3jpg

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
advertisement