Reakcia na: S499.1023 #109022:
Rozširovanie rozchodu otáčaním podkladníc je mi známe.... Viem, že podvaly chodili od výrobcu už vystrojené a teda som presvedčený, že podkladnice boli namontované tak, aby rozchod bol 1000 mm - teda podkladnice v tzv. základnom umiestnení. Nepredpokladám, že výrobca dostal od DP požiadavku, aby na určitý počet podvalov namontoval podkladnice naopak.... A taktiež nepredpokladám, že počas údržby sa "omylom" otočili podkladnice.....
S499.1023
Keď sa trať Tunel - Karldorf rekonštruovala, reklamoval som hneď na začiatku koľajnice, nezohnuté až do konca a zvárané nezohnutými koncami k sebe (v akomsi plátku typu Depokontakt bol k tomu dokonca článok "Odovzdali sme dielo vysokej technickej kvality a úrovne"). Odpoveďou bolo "električky si to vyjazdia". Dielo vysokej technickej kvality a úrovne dnes vyzerá tak, že reťazovka bola znesená kvôli neschopnosti Para Melody Boys ju udržiavať a nahradená závesom s prídavným lanom, kde visí trolej ako šnúra na bielizeň, keďže rozteč stĺpov je pre tento typ záves príliš veľká, postŕhané zberače sa radšej ani nepočítajú a údržba vrchného vedenia falšuje štatistiky, aby nebolo vidno, akú hovädzinu vymysleli, na zvršku vysokej technickej kvality a úrovne bolo už nepočítane výkoľají (kedysi bol populárny oblúk pri Riviére, dnes zasa nábrežie), gumokovové priecestia sa rozpadávajú, zámková dlažba vypadáva...
Oproti tomu Rača a Vajnorská pri tej totálnej neúdržbe držia slušne.