Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: yale #46415:
presne tak, Teme raf.
Napriek tomu si myslim, ze schopnost spolupracovat je na nulovej urovni, lebo ide o korytka. A potom model MHD a ZSSK je daleko ako dolet slovenskeho kozmonauta na Mars. Ved sa nevedia dohodnut zo SADkami.... ? Manana
Reakcia na: inTony #46406:
podľa tvojho popisu skôr ide o trasu nosného systému v zmysle uznesení MZ a tiež územného plánu, ale tam sa nikde nehovorí o podzemnej električke; v prípade podzemného vedenia sa vždy hovorilo o vozidle so štandardným rozchodom, t.j. petržalská radiála by sa odpojila z električkovej siete a prestavala na 1435.

Je to zaujímavý paradox, že petržalská električka sa stavia údajne kvôli tomu, že nie sú peniaze na tunel pod Dunajom pre definitívny systém. A keď sa črtá možnosť, že peniaze na tunel sa dajú získať v spolupráci so železnicami, potom sa mi zdá trochu zvláštne, ak sa tento projekt odmieta zo strany mesta...

Keď si porovnáme proklamované údaje:

električkové provizórium: cca 8 mld. Sk, realizácia cca 5 rokov
železničný projekt: cca 14-17 mld. Sk (vrátane pripojenia letiska), realizácia cca 8 rokov

pripadá mi rozumnejšie ísť už na definitívne riešenie a nekopiť na seba jedno provizórium za druhým. Každý z tých dvoch projektov má svoje slabé stránky, možno by stálo za to, keby sa radšej celá záležitosť ešte raz zvážila a vytvoril sa jeden projekt, ktorý by mal podporu všetkých (BA, VÚC, ŽSR, mesto, štát) a teda mal šancu získať podporu aj cez EÚ.
Reakcia na: tr3mp #46399:
ten napad sa mi velmi paci, konecne sa niekto odvazil dat to na papier... Len napriek tomu si myslim, ze sa tymto projektom zasadne skoro nic nevyriesi. Inak, mal som z toho tak trochu pocit, akoby chcel niekto prezentovat patent na rozum. Ta trat na letisko je v tomto stadiu rozvoja luxusom. Ale ako reklama pre projektantsku spolocnost to nemusi byt zle.
Okrem toho, priamo do arealu letiska vedu dve zeleznicne pripojky, prva od pieskov a druha od Vrakune. Takze tam postavme este tretiu... ?
Reakcia na: AAA #46411:
Tunel nosný systém nenahradí, skôr môže slúžiť ako súčasť nosného integrovaného systému ?. Nákladnú dopravu by som nesmeroval cez tunel (okrem výnimiek), ale naďalej cez ÚNS a Predmestie... ?

inTony : súhlas ?.
Reakcia na: AAA #46411:

Tiez si to myslim. Treba to zisit, aby sa dalo spravit porovnanie na urovni odbornej, nie demagogickej.
Veľmi pochybujem o tom, že by tento tunel mohol plne nahradiť nosný systém mesta. Má tade predsa premávať aj nákladná doprava a diaľková osobná doprava. Teda sa bude dať len veľmi ťažko spraviť GVD tak, aby tam bol interval ľahko zapamätateľný, no najmä dostatočne hustý. Samozrejme, že možno nebudete súhlasiť a tvrdiť, že sa to momentálne dá. Lenže ak perspektívne porastie výkon nákladnej dopravy, tak ten problém nastane. (80. roky na hlavnom ťahu ČSD) A povedzte, kde na svete železnica PLNE NAHRÁDZA vnútromestskú dopravu zo sídliska, ktorého okraj je od CMO vzdialený možno 2 km?
Reakcia na: tomas1 #46409:
Ja viem ale keď už je možnosť tak nech sa to využije. Prestupné stanice medzi elinami a vlakmi by pomohli tak či tak.
RE k predchadzajucemu: Bratislava je podla kriterii prilis bohata na to aby sa mohla uchadzat o eura z fondov EU. Ten projekt zel. uzla s tunelom je cisto o tranzite a celoeuropskych koridoroch (teda podobne ako rekonstrukcia trate BA-Lepoldov). To, ze to zlepsi aj vnutromestsku dopravu je teda len vedlajsi produkt.
Reakcia na: Papyr #46402:
nové plánované zastávky a stanice v úseku HS - DNV:
Devínska Nová Ves - sídlisko
Dúbravka (Dúbravčice)
Lamač - sídlisko
Tesco Lamač
Dubová (Kramáre)
Reakcia na: yale #46403:
Po vybudovaní tunela z Petržky cez Filiálku sa výrazne zvýši dôležitosť stanice Filiálka. Takže veľká časť vystúpi buď tam alebo na Nivách alebo na Hlavnej a to by bolo už len pár zastávok.
Reakcia na: yale #46403:
No raz som to niekde videl, je v pláne vytvoriť CMO pod zemov a tam budú električky pod zemou. Tak isto sa predpokladá predĺženie po ŽST Vajnory, po Dúbravčice a na Letisko.
Dobrý den přeji všem nadšencům tramvají,
obracím se na tyto webové stránky s prosbou o pomoc. Chystám se příští týden na návštěvu Vašeho krásného hlavního města, a jako tramvajového nadšence mě zajímají především Vaše električky. Našel by se prosím na těchto stránkách dobrosrdečný zaměstnanec Dopravného podniku Bratislava, který by byl ochoten provést dva nadšence - jednoho řidiče električky z DP Praha a jednoho zaměstnance z DP Olomouc po některé z Vašich vozoven? Najde-li se někdo takový, nechť mne prosím kontaktuje na mail: tramvajak.5572@seznam.cz . Velice děkuji! ?
Reakcia na: inTony #46400:
Samozrejme, ak vychádzaš z toho, že spojenie medzi Hlavnou stanicou a centrom je dostatočne kvalitné už v súčasnosti, potom sa "CMO nemusí stavať a mesto ušetrí"... Mám iný názor, rýchle spojenie Hlavnej stanice s mestom je nevyhnutné ak sa má začať hovoriť o nejakom nosnom systéme... Električka na súčasnej trase je pomalá (Hl. st. - Jesenského 12 minút - to je úroveň rýchlejšej chôdze) a autobusy sa odkláňajú mimo centrum a neposkytujú dostatočné možnosti prestupu na električku.

Inak, neviem o nijakom "pláne na podzemnú električku" pod Karadžičovou, kto to robí a kde sa to dá nájsť?
Reakcia na: inTony #46400:
Ano, vyrazny suhlas. Tu v Prahe sa urobilo takto "mimo vlaku" metro. Zeleznicne stanice vybavene stanicou metra su len tie styri medzinarodne rychlikove (hl.n., Masarycka, Smichov a Holesovice), ale inak hroza. Nad stanicou metra Hradcanska je ZST Praha Dejvice, chyba prepojenie. Nad stanicou metra Vltavska je ZST Praha Bubny, chyba prepojenie. Pod stanicou metra Kacerov prechadza zel.trat Praha Vrsovice - Praha Krc, vlaky tam zastavku a prestup nemaju vybudovany. Vedla useku Rajska Zahrada-Cerny most ide paralelne zel.trat do Hradca a Turnova. Zastavka ani prepojenie tam nie je. Ked je nosna doprava postavena takto prec od zeleznice, potom sa zeleznica blbo integruje do vnutromestskeho dopravneho systemu.

Kde by som zeleznicu videl v BA najradsej, by bola plne integrovana doprava na trati DNV-Bratislava hl.st., kde by sa mali vlaky zahustit na spickovy aspon 15 min. int. (doplnit sucasne spoje zo smeru Marchegg a Kuty nejakymi pendlermi BA-DNV). Samozrejme, integraciou rozumiem moznost cestovat na mesacnik MHD vlakom BEZ NUTNOSTI dokupovat si extra kupon na zeleznice.
Reakcia na: inTony #46398:
Ten projekt sa nenavrhuje kvôli nejakej mestskej doprave (to je len akýsi doplnok), ale ako výstavba európskych železničných koridorov. Konkrétne je to najmä projekt č. 17 Railway axis Paríž - Štrasburg - Stuttgart - Viedeň - Bratislava a jeho prepojenie s železničnou osou č. 23 Gdansk - Varšava - Brno/Bratislava - Viedeň.
Mapy sú tu:
http://europa.eu.int/comm/ten/transport/maps/doc/pp17.pdf
http://europa.eu.int/comm/ten/transport/maps/doc/pp23.pdf
Viac o The Trans-European Transport Networks (TEN-T) je na:
http://europa.eu.int/comm/ten/transport/index_en.htm

Takýto tunel by značne zrýchlil tranzitnú dopravu na trase Viedeň - Bratislava (Filiálka) - trať 120/130. Bohužiaľ nikde v prezentáciách sa nehovorí o navrhovanej kapacite tunela, t. j. koľko expresných vlakov by tade za deň prešlo, koľko zastávkových (prímestských) a aký by bol ich interval a teda aj použiteľnosť nielen na prímestskú ale aj mestskú dopravu. Bez takýchto údajov je projekt ťažké objektívne posúdiť. Takisto som nevidel v materiáloch umiestnenie navrhovaných staníc v meste (medzi Filiálkou a Petržalkou), len predpokladám umiestnenie jednej v lokalite Pribinova - Šafárikovo nám. a druhej pri AS Mlynské Nivy.
Električka a vlak by sa podľa mňa mali integrovať, prestupnými stanicami. Nie tak aby viedli súbežne a boli vlastne konkurenciou. Napr. predĺženie električkoej trate po Dúbravčice, pokračovaním do Volkswagenu. Prestup by bol v žel. zastávke Dúbravčice. Ďalej predĺženie električky po ŽST Vajnory, kde by bol ďalší prestup. VVybudovanie električky pod zemou popod Dunajskú a Mlynské nivy, ďalšia prestup. st. ASMN, cez Slovnaft na dolné hony kde by bola ďalšie prestupná stanica medz vlakom a električkou. Hybridný rozchod by mohol viesť na letisko. Samozrejme by sa počítalo s električkou do Petržky, ale v Janíkovom dvore až po železnicu, kde by bola ďalšia prestupná stanica medzi vlakom a električkou. Zároveň by nebol vybudovaný centrálny mestský okruh nosného systému, pretože na Hlavnú stanicu by stačila terašia trať a autobusy. A východnú trasu cez Nivy kopíruje vlak. Ďôležitou stanicou by sa stala Filiálka a už teraz tam chodia električky a aj autobusy resp. trolejbusy. Ďalšia prestupná stanica medzi električkou a vlekom by mohla byť pri OD Slimák. CMO by sa nemusel stavť a mesto by ušetrilo.
Reakcia na: Martin Fundárek #46395:
V už spomínanom materiále http://www.reming.sk/aktuality/pk_boj_s_mlynmi.pdf sú schematicky znázornené navrhované trate, je tam aj prepojenie Filiálka - Slovany - Hlavná stanica a Filiálka - Slovany - Nové mesto. Bohužiaľ iba na schematickej mape, konkrétne trasovanie sa neuvádza.
Reakcia na: Martin Fundárek #46394:
Ja len nechápem načo tam bude želez. medzi filiálkou a Petržkou cez Nivy. Pokiaľ viem súbežne sa v ďalekej budúcnosti ? plánaju pozemná električková trať popod Karadžičovu a Filiálku s napojením na existujúcu trať. (Časť centrálneho ohruhu nosného systému) Už teraz chodí električka prakticky Slimáka súbežne so vlakovou traťou..

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.