Mám skôr pocit, že železnice si postavili hlavu a tvária sa, že za 12 miliárd obnovia to, čo pred tridsiatimi rokmi rozbili. Myslím si však, že nejde o reálny plán, skôr o zahmlievací manéver s cieľom udržať si filiálku. Inak by asi železnice poriadne kričali, keď sa nedávno predávali pozemky pod bývalou ŽST Nivy.
Ja ani nenapadam ten projekt ako tu postupnost. Myslim si, ze bvy bolo vhodnejsie postavit najprv lacnejsiu variantu (BB-Ruzomberok) a povenovat sa aj inym ROZVOJOVYM dopravnym stavbam (kolko obchvatov chyba, ako vyzeraju napr. cesty v Bratislave) a potom vybudovat usek Zilina - Ruzomberok. Viem velmi dobre, ze situacia tam je priserna, ale velka cast tej dopravy by mohla ist cvez BB - jednoducho rychlejsie, lacnejsie, efektivnejsie. Nejde mi o to co, ale kedy - postupnost.
No a v neposlednom rade si tiez mesto urci, ako casto a kedy maju elektricky premavat. U vlaku by bolo mesto zavisle od zeleznic a v konecnom dosledku by to bolo asi prospesnejsie pre kraj ako pre Bratislavcanov.
No ale predsa mesto sa netaji tym ze elektricka po moste ma byt iba docasne riesenie a perspektivne by chcelo dat elinu pod zem a most chcu vratit autam,ale az ked budu mat peniaze. No mesto nechce preto obchvat, lebo takmer identickou trasou chce viest elektricku.
No podla mna mestu ide najma o cas, stavba elektrickovej trate do Peetrzky ju urcite casovo menej narocna ako podkopanie Dunaja, resp podkopanie aj casti mesta medzi riekou a Filialkou...
A okrem toho, volby uz nie su tak daleko, a kazdy sa chce prezentovat svojou pracou, teda mesto, kraj a zeleznice
To som vsetko precital. Chcel by som z toho napr. vediet, preco chce mesto stavat elektricku, ked ju moze mat zadarmo. Aj na kraji nad tym krutia hlavou. A teda, ze preco je ten projekt s obchvatom pre mesto nepripustny (podotazka: preco to nazyvaju obchvat, ked to ide durch cez petrzalku?). ?
BTW zarazilo ma, ze na strankach MDPT SR a ZSR som o tom nenasiel ani zmienku.
Aha nemá, sorry. Ja som si zle pozrela tú mapu mal som pocit, že ide až na Prievozskú. O.K. moja chyba, takže prestup na hrane v smere DH - Petržalka neexistuje. Avšak otvára sa možnosť ísť 67 alebo 87 na Astronomickú, odtiaľ elinou na Záhradnícku a odtiaľ 68 do Petržalky. Sú to však dva prestupy.
enge2: Spustiť by sa to malo ráno o 5.00 5. septembra spolu so spojazdnením mostu Košická. Do niekoľkých týždňou od schválenia má byť spracovaná konečná verzia po rokovaniach s MČ.
Tomas1: Ten trend mam doma.Co bysi z toho chcel vediet? Celkovo ma projekt 5 casti v celkovej hodnote 14,124 miliardy:
1. Hlavna stanica-Nove Mesto 2.kolaj v hodnote 700 milionov
2. Trat na letisko,kt by vytvorila priame spojenie medzi nasim a Viedenskym letiskom za 1 200 milionov
3. Elektrifikacia trate Devinska Nova Ves-Marchegg za 84 milionov
4. Petrzalka-Kittsee 2.kolaj za 700 milionov
5. Podzemna trat Predmestie-Filialka-Petrzalka za 12 miliard a ma byt hotova o 8 rokov. Ma sluzit aj pre mestske vlaky,ktore maju vytvorit integrovanu dopravu az na uzemie Pezinka ci Senca. V tuneli ma byt okrem Filialky aj zastavka na Mlynskych Nivach ci Auparku. Spojenie Hlavna stanica-Petrzalka sa skrati na 10 minut. Ten obchvat v Petrzalke cez Janikov dvor nechce mesto ani pocut a vyslo by to o 3 miliardy viac.
babou: ak som spravne pochopil vsetkemu co sa popisalo malo by do platnosti vstupit to linkove vedenie, ktore zobrali na vedomie poslanci a v septembri by sa malo aj rokovat s MC. v septembri by sa to malo aj vyhodnotit. ak je to inak tak ma niekto opravte.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Martin Fundárek