Reakcia na: Sommelier #61289:
Re #61289 Sommelier:
"menej nákladné železničné projekty"
Trúfam si tvrdiť, že železničný tunel filiálka-Petržalka popod Dunaj bude o dosť drahší ako električkový Trnavské mýto-Nový most.
Celú Tvoju stať o námietkach voči tunelom nechápem. V #61123 píšeš "Aj tak sa mesto musí obísť a to aspoň dva krát" a keď sa Ti snažím vysvetliť, že presne toto chcem, zrazu na to nevidíš dôvod. Okrem toho, ja nenavrhujem prepájať železnicu a električku.
Kde chceš uzavrieť okruh Bajkalskou alebo Tomášikovou? To, čo navrhuješ, je štvrťokruh a jedna z týchto tratí by nebola od veci (najmä na prepojenie radiál pre prípad výluk či havárií), ale až na to budeme mať.
Ohľadne prechodov - ak je kríženie kryté semaformi, nestojíš na ňom desiatky sekúnd, pretože tí, čo ťa "snáď pustia", majú červenú.
"v mnohych mestach dosli na oblukovu strukturu dopravy namiesto skrz na skrz"
V tom sa úplne zhodujeme. Preto sa mi nepáči riešenie železnica S-J a rýchlodráha Z-V s jedným priesečníkom v centre, pretože to je "skrz na skrz". Falošný okruh Z-S a J-V s dvoma priesečníkmi obslúži podstatne väčšie územie.
Ostrovčeky - dlabem na ne preto, pretože tie sú tou najmenšou závadou. Pár by ich bolo treba predĺžiť, keby sa nasadili dlhšie súpravy, ale inak sa dá fungovať pri súčasnom stave.
Šamorín a letisko už naposledy: JA by som pokojne nechal jazdiť busy od Šamorína na Nivy. TY si ten, kto navrhuje uťať prímestské linky v ÚR. Ja tvrdím, že ak uťať, tak ich treba ukončiť na trase NDS. Najbližšou traťou, na ktorej sa uvažuje o NDS, je ružinovská radiála predĺžená na letisko. Na súčasnú konečnú Astronomická sa z diaľnice nedostaneš, najbližší výjazd je pri letisku. Vot tak.
Mimochodom, Ty navrhuješ ukončiť busy pri cintoríne Ružinov. Podľa môjho návrhu tadiaľ pôjdu a pokojne tam môže, kto chce, prestúpiť na pomalý trolejbus, a kto nie, môže sa previezť k rýchlodráhe. Takže by sme mohli byť spokojní obaja, či nie?
Kami
V prvej faze budovania IDS som skor na ponechanie volby na cestujucom - nech si sam vyberie kde chce. Pokial viem, dost cestujucich smerom do BA vystupuje na skorsich zastavkach, naopak pri ceste domov vyuzivaju prevazne Nivy. Radi si proste posedia, poobede kvoli tomu aj cestuju dlhsie.
Po zeleznici sa mozu cestujuci zo vsetkych smerov prepravovat ekologickejsie a rychlejsie - aj v ramci mesta (o tom je IDS). Preto by som rozsirujuce investicie miesto MHD prenechal skor ZSR (vie si lepsie a lacnejsie zohnat zdroje), v MHD je dostatok havarijnych stavov + PEPka.