A este nieco ked som sa uz tak rozbehol. Ked uz nadavate na sorky ja sa asi k tomu nepridam lebo podvozok napravy,motor a aj niektore rucne prevodovky su prakticky primo od Iveco a oni su v tom velmy dobry myslim stredne nakl. auta su jedny z najlepsich. Tiez volba autom prevodovky a retardera od Voith je myslim to najlepsie co existuje. Nemusim hovorit ze ked tej sorke niekto nalozi(s aut. prevodovk.) opali aj slabsie auto. Jedine co sa mi na tom buse nelubi su dvere tusim z granusu a tie su dost pomale a poruchove a tym nevhodne pre vnutromesku dopravu. Ale sorka robi aj vacsie kasne takze mozno nebude taky zly krok od dpb. Osobne by som ale urobil to ze by som sa nespoliehal na jedineho vyrobcu ale by som kupil aj plynove novoplany aj ked maju muchy konstrukcia je to perspektivne len neviem ci novoplan ako firma este existuje.
Inak vcera som isiel vo velmy slusnej B732plynakovej 3635 bolo vidiet ze sa staraju onu dobre urcite nechodi z rucky do rucky. Jedine co mi vadi na karosach ze sa nenajde nikto kto by odstranil skripanie a piskanie bezpecnostnych zapadiek dveri pritom to nestoji absolutne nic len cas. Staci uvolnit dve matice drziace vzduchovy piest zapadky mierne ho dvyhnut a znova matice utiahnut.Tym sa docieli ze spodna poloha piestu tlaci na zapadku aj v klude a ta po cca posune o0.5-1mm klesne pod uchyt dveri a tym sa ho nedotyka a tym neskripe a bezpecnost dveri nie je ohrozena.
Inak vcera som isiel vo velmy slusnej B732plynakovej 3635 bolo vidiet ze sa staraju onu dobre urcite nechodi z rucky do rucky. Jedine co mi vadi na karosach ze sa nenajde nikto kto by odstranil skripanie a piskanie bezpecnostnych zapadiek dveri pritom to nestoji absolutne nic len cas. Staci uvolnit dve matice drziace vzduchovy piest zapadky mierne ho dvyhnut a znova matice utiahnut.Tym sa docieli ze spodna poloha piestu tlaci na zapadku aj v klude a ta po cca posune o0.5-1mm klesne pod uchyt dveri a tym sa ho nedotyka a tym neskripe a bezpecnost dveri nie je ohrozena.
kondy
Inak k tym huciacim raba je pravda ze su dvojstupnove totiz azrejme aby zjednodusili vyrobu aby nemuseli robit 2druhy telies a aby sa dali robit vo velkom v jednom telese rozvodovky vo vacsej skale prevodovych pomerov (lebo jednostupnove sa daju robit tusim len do pomeru 6 a vyzsi pomer t.j. lahsi prevod by uz v strede bol prilis rozmerovo velky) tak to co najmensimi nakladmi riesili tak ze stredovy prevod hrusky bol mensi a tym aj rozmer guloveho tvaru telesa ale v jednotlive poloosi maju planetove prevody tym padom to tak huci ale za komancov neslo o komfort ale o hromadnu vyrobu. Zoberme si ze ked sa rozhodlo ze do celej rvhp sa budu vozit ikarusi tak asi nejako to takto museli riesit. Ale aj tak si myslim ze keby nekupili licenciu od manu na motori boli by mali dnes ikarusi motor z T813 lebo aj o tom sa jednalo ale cesi povedali ze oni nemaju dost vyrobnych kapacit a licenciu im nedaju ved u nich sa robili SMky a S706. Ale pochvalim ikarus v tom ze si dali na vyvoji kasne dali zalezat a ze prevodovky Csepel vydrzia aj vodicov v dpb to uz je co povedat. Inak aj V ikarovi 280/283 je nieco z ceskoslovenska a to pneumaticky posilovac riadenia po miernych upravach prevzaty zo S706RTO/RT/9Tr. Keby raba neexistovala bohvie ako by vyzerali ikarusy a bohvie ci by boli.