Reakcia na: munww #219293:
O akom menšom počte zamestnancov blúzniš a akých úsporách? Momentálne je v BA prevádzkovaných cca. 200 električiek s cca. 250 vodičmi. Tebou navrhovaný systém by vyžadoval podľa toho ako píšeš teda 400 autobusov t.j. cca 500 vodičov, pričom sa bavíme o koeficiente zamestnancov 1,25 ako je pri električkách, pri autobusoch je to číslo takmer 2-násobok. T.j. potrebujeme o 250 vodičov viac. V celom DPB (všetky divízie, vedenie, ...) je menej ako 400 THP pracovníkov. Ak by z toho tretina pracovala v divízi električky, ešte stále nám chýba 120 ľudí.
Výsledok - potreba prijať 120 nových zamestnancov.
Pri plate vodičov predstavuje navýšenie mzdových prostriedkov 1 700 000 Eur ročne. Tak isto aj prevádzkové náklady sa poriadne zvýšia, keďže električky spravia za rok približne 11 000 000 vozokilometrov, navýšil by sa počet vozokilometrov o ďalších 11 000 000, čo je pri celkovom objeme dopravy o 25%. Len úplne pri najjednoduchšom matematickom modeli keď sú celkové prevádzkové náklady (spotreba energie a materiálu) ročne vo výške cca. 30 000 000, tak na navýšenie potrebujeme 7 500 000 Eur ročne.
Výsledok - zvýšenie nákladov na zabezpečenie rovnakých výkonov o 9 200 000 (deväť miliónov dvestotisíc) Eur.
Náhradná autobusová doprava sa na nákladoch podieľa minimálnou mierou, nehovoriac o tom, že na určitý počet vozov potrebuješ aj istý počet záložných vozidiel a ten by sa tým pádom tiež zdvojnásobil. A náhradná doprava za električky určite nestojí ročne 9 miliónov Eur.
Počet električiek, vodičov, vozokilometrov a náklady sú podľa zverejnených údajov DPB za rok 2014. Pri troche snahy si to nájdeš na internete.
munww