K bodu 4.: Neplánoval som napísať poznámku, ktorú si ty uviedol , nedomýšľaj si čo nie je pravda. Ja tiež nejazdím autom po meste. Keď nevidíš potrebu bus pruhov súbežne s električkami patríš k menšine. Rovno sa ťa opýtam, že prečo napríklad na nábreží Dunaja stoja autobusy v zápche a električky vedľa sa väčšinou hýbu. Ty zrejme chceš aby ľudia z Devína alebo Mlynskej doliny prestupovali v Karlovke do električiek a potom prestupovali znovu? Do akých autobusov prestúpia a kde? Alebo chceš narobiť električkové koľaje absolútne všade?
Ja dávam električkám 20 rokov života. Veď ak dovtedy bude funkčná MHD a bicykle a elektrobicykle budú mať svoje vlastné cesty nie je dôvod na diskusiu. Veríš, že tak bude?
Bolo. Ale MD si už len ten Kvetoslavov nakreslilo tak, že tam treba dve 861. Zrejme kvôli taktu s krížovaním v Košariskách. Čo je maximálne nevýhodné pre ZSSK. Regiojetu by to bolo viacmenej jedno, keďže mu stoja v sedle 4 motory vo dvore.
Preco sa to sedlo nemoze objednat u RJSK, ktoremu v sedle stoja vozidla zo spicky?
Mne by sa pacilo keby sme sa dozili stavu v ktorom bude na trati kludne moct jazdit viac dopravcov, podla toho co je v danej chvili vyhodnejsie. Len dokym nemame tarifnu integraciu, tak je to absolutne neprijatelne. Chceme budovat alternativu voci IAD a potom to bude vyzerat tak ze cestujuci si kupi mesacnik, ktory mu na polovici vlakov nebude platit?
Dufam ze aspon dovtedy RJ vstupi do IDS BK (s tym ze sa PLNE tarifne zaintegruje trat az po Kvetoslavov, t.j. doplnenie KOCL do Kvetoslavova a Kvetoslavova zastavky). Ale rozhodne to nie je postacujuce, jediny variant v ktorom je prijatelna prevadzka dvomi roznymi dopravcami je plna tarifna integracia bez vynimky (okrem zamestnaneckeho cestovneho).
Heh diky ale to som si už netrúfol napísať, že v roku 2007 si niekto dovolil postaviť takú zlú vec ako je električka a dokonca v roku 2009 k dobudovať druhú vetvu
1. Takže aby sme si vysvetlili pojem poctivo. Poctivo sa nerovná nezaujato. To sú dve rôzne slová. Nebudem to tu citovať, určite si dokážeš vygúgliť stránku jazykovedného ústavu, kde sú vysvetlené všetky slovenské slová, čo znamenajú.
2. Nemám pocit, že by som diskutoval zaujato. To že, sa snažím argumentovať svojími názormi, ešte neznamená, že som zaujatý. To si nedovolím tvrdiť ani o tebe, že si zaujatý voči električkám, aj keď sa to tak zo všetkých tvojich príspevkov môže javiť. Nepoznám všetky tvoje myšlienkové pochody.
3. Zvážil by som výhody riešenia, ktoré navrhuješ, ale bohužiaľ, nenašiel som ani jednu okrem tej, že pokazený autobus sa na ceste s viac ako jedným pruhom dá obísť. Ale to je tak zanedbateľná výhoda, ktorá z môjho pohľadu vôbec nestojí za to, aby som kvôli nej rušil električky. (Ospravedlňujem sa za nepoctivú vetu keďže je asi zaujatá.)
4. Bus pruhy majú byť tam, kde si to vyžaduje dopravná situácia, napríklad Gagarinova, Štefánikova, Pražská v celej dĺžke nie len po Sokolskú, Šancová, ... a kľudne na úkor IAD. Kto sa chce vyvážať autom, nech si počká. To je filozofia vo väčšine vyspelých veľkomiest a plne sa s ňou stotožňujem. KDI do toho nemá čo kecať, pokiaľ sa mesto rozhodne ich spraviť, tak KDI má len posúdiť, či značenie bude v súlade s predpismi. A rovno odpoviem aj na tvoju poznámku ktorú určite plánuješ napísať, aj ja mám auto, aj ja jazdím po Bratislave. Ale vždy len v nevyhnutnom prípade, inak v maximálnej miere využívam VHD. Určite nevidím potrebu buspruhov súbežne s električkami, tam v podstate autobusy nemajú vôbec čo jazdiť a náhradná doprava, pokiaľ je nutná, tak sa to dá z času na čas vydržať.
5. Bicykle majú mať svoje cyklocesty, tam kde sa to dá a vôbec nemusia byť súčasťou hlavných cestných ťahov. Dajú sa na to využiť aj vedľajšie cesty alebo nevyužívané chodníky a pod.
Ale veď hej. Potlačte svoje ego a priznajte si porážku, ak to tak chápete. Ja diskutujem poctivo a snažím sa o efektívnu MHD. Dajte len jeden argument pre a jeden proti. Neviete nájsť pre? Prečo nie? Neviete priznať žiadny môj argument? Hm, máte veľký problém...
Na slušnú reakciu odpoviem aj tebe. Niektorí sú spokojní, lebo si nevedia predstaviť lepšie, nerozmýšľajú nad funkčnými alternatívami. A papalášov majú nekvalitných ako aj my. Hore sa dostanú len psychopati a sociopati.
Počet zamestnancov som už vysvetlil. Divízia električky zamestnáva plno ľudí v nevodičských pozíciách. Kto vie, nech dá presné číslo. Som si istý, že ich je oveľa viac ako bude celkovo počet extra vodičov, kedy by namiesto dlhej električky išli v špičke dva autobusy plus nejakí ďalší potrební ľudia do divízie autobusy.... Divízia električiek sa zruší. Veď rozmýšľaj nad tým, čo píšem.
To, že inde na svete robia neefektívne blbosti neznamená, že ich máme robiť aj my.
Daj iný argument, všetky doteraz som vyvrátil. No zváž aj výhody riešenia ktoré navrhujem. Každé dobré riešenie môže mať aj nejaké nevýhody. Diskutuj poctivo, nie zaujato.
Napríklad: majú byť na hlavných radiálach bus pruhy? Kde majú jazdiť bicykle a elektrobicykle ak už pre ne nie je ďalšie miesto? Medzi koľajnicami a bus pruhmi? Odpovedz....
Pane Bože, už zas? Si nedáš pokoj s tými autobusmi? Padlo tu už x argumentov prečo nie. Ako môže byť menej zamestnancov, keď každú električku chceš nahradiť kvôli kapacite 2 autobusmi? Však to je 2-násobný počet vodičov. Vo všetkých mestách, ktroé nemajú metro a kde premávajú električky, je to jednoznačne najspoľahlivejší a najrýchlejší druh dopravy. Ony tie zlé zlé zlé električky sú asi naozaj také zlé, že kvôli tomu dochádza vo veľa mestách k rozširovaniu siete, v mnohých mestách, kde doteraz električky nepremávali, tak ich začínajú budovať. Tebe by sa asi páčilo v Las Palmas, mesto porovnateľné čo sa týka počtu obyvateľov s Bratislavou. Tu idú zavádzať niečo na ten štýl, ako píšeš, bude sa to volať "Metroguagua". Práve kvôli tomu, že tam nemajú električky. Kapacitné autobusy tam budú premávať v severo - južnej tangente s tým, že niektoré ulice budú uzatvorené pre verejnú dopravu a budú slúžiť len pre tieto autobusy. Ale aj to je len ako dočasné riešenie, ktoré má pomôcť kolabujúcej doprave v špičkách. Na stole už sú projekty na výstavbu dvoch električkových liniek, ktoré majú tieto autobusy v priebehu pár rokov nahradiť. Autobusové riešenie sa zvolilo len kvôli tomu, že technicky sa dá zaviesť vo veľmi krátkom čase, ktorý má pokryť čas potrebný na výstavbu električkových tratí. To nejaký čas potrvá, keďže sa nejedná o rozširovanie siete ale o výstavbu úplne nového dopravného systému, ktorý tam momentálne nemá žiadnu infraštruktúru, nehovoriac o terénnych podmienkach.
P.S. Snažil som sa reagovať slušne. Poctivo asi nie, keďže s tebou nesúhlasím.
Bratislave bude o 20 a viac rokov vyhovovať čiste busová doprava. Dva kĺbové busy na ekologický pohon viac ako nahradia dlhú električku. Busy, ak treba, zastavujú a otvárajú dvere na zastávkach po dvoch. Medzi dvojicami bude všade viac ako minútový interval a nemusia všetky linky zastavovať na všetkých zastávkach. Busy v bus pruhu tak tie stojace na zastávkach jednoducho minú. Busové kolóny nikde nevzniknú. Takáto doprava bude spoľahlivejšia a rýchlejšia. Električky sú nespoľahlivé, jedna stojí, stoja všetky. Majú svoj pruh a nepriamo tak spomaľujú iné vozidlá MHD, ktoré naviac niekedy musia v zápche hradiť električky, haha. Systém je postavený na hlavu...
Všade kde sú električky treba bus pruhy. Busy nahradia električky a celá MHD sa bude vždy efektívne hýbať v pohode. Súčasné dopravné koridory môžu mať napravo bus pruh. Stredný pruh bude pre všetky vozidlá s bicyklami namaľovanými na ceste v strede pruhu. Obísť by ich tam mohli len jednostopé elektrobicykle či iné jednostopé vozidlá a rýchlosť by bola obmedzená na 40 km/h. Ľavý pruh bude užší pre vozidlá s maximálnou šírkou bežných áut. V strede koridoru zostane priestor pre zelený pás so stromami.
Pripomínam, že ak by dnes niekde vznikol bus pruh bicykle by jazdili v strede medzi autobusmi a električkami a úplne by autá blokovali. Dnes je nevýhodou aj to, že záchranné a policajné vozidlá majú menšiu možnosť kľučkovať v premávke. Koľajnice tomu jednoducho prekážajú a aj nepriamo tak spôsobujú zbytočné straty na životoch. Treba si ďalej uvedomiť, že dva kĺbové busy budú nahrádzať jednu dlhú električku len v časoch dopravných špičiek. Čiže extra vodiči budú v pracovné dni robiť delené služby. Samozrejme v divízii busov trochu vzrastie aj počet nevodičov. Divízia električiek sa však zruší. Celkovo bude mať DPB zamestnancov menej.
Ak chcete reagovať tak prosím slušne a poctivo. Hlúpych protiargumentov tu už bolo dosť, niektoré z nich tu radšej hneď spomínam, nech sa neopakujú.
P.S. Sám Einstein povedal, že predstavivosť je dôležitejšia ako vedomosti.
Všetky cesty ako aj zátavky v Petržalke nevideli zimnú údržbu.Je 05:15 a všetko spí včerne posýpacích vozov.To chce magistrát zase trhať rekordy v úsporách,veď žiadna zima v podstate ešte nebola.Stále sa opakujúci problém.
Keď myslíš, že pre ZSSK je držať v BA 2 kusy 861 s patričnou zálohou kvôli výkonom od 9.00 do 13.00 v sedle niečo supervýhodné...
Ako chceš riešiť ľudí nechaných na perónoch, čo sa stáva hlavne u vlaku 4308, ktorý vždy má dve jednotky? Viac vlakov sa naresliť v tom čase nedá kvôli nepriepustnosti trate a tri jednotky sa nedajú dať, lebo nové peróny sú krátke pre 3 jednotky?
Ono stačí vidieť na vec z pohľadu oboch dopravcov.
Ak k tej fraške príde, budú nakoniec do Kveťáku jazdiť 812, ktoré inak vozia ľudí do RD z hlavného.?
Odpis eurofondových vozidiel nejde do nákladov, to ale neznamená, že ZSSK dostáva o toľko nižšiu dotáciu. Z tej nie je nič odpočítané a ZSSK ju dostáva podľa objednaných výkonov.
munww