Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Bratislave bude o 20 a viac rokov vyhovovať čiste busová doprava. Dva kĺbové busy na ekologický pohon viac ako nahradia dlhú električku. Busy, ak treba, zastavujú a otvárajú dvere na zastávkach po dvoch. Medzi dvojicami bude všade viac ako minútový interval a nemusia všetky linky zastavovať na všetkých zastávkach. Busy v bus pruhu tak tie stojace na zastávkach jednoducho minú. Busové kolóny nikde nevzniknú. Takáto doprava bude spoľahlivejšia a rýchlejšia. Električky sú nespoľahlivé, jedna stojí, stoja všetky. Majú svoj pruh a nepriamo tak spomaľujú iné vozidlá MHD, ktoré naviac niekedy musia v zápche hradiť električky, haha. Systém je postavený na hlavu...
Všade kde sú električky treba bus pruhy. Busy nahradia električky a celá MHD sa bude vždy efektívne hýbať v pohode. Súčasné dopravné koridory môžu mať napravo bus pruh. Stredný pruh bude pre všetky vozidlá s bicyklami namaľovanými na ceste v strede pruhu. Obísť by ich tam mohli len jednostopé elektrobicykle či iné jednostopé vozidlá a rýchlosť by bola obmedzená na 40 km/h. Ľavý pruh bude užší pre vozidlá s maximálnou šírkou bežných áut. V strede koridoru zostane priestor pre zelený pás so stromami.
Pripomínam, že ak by dnes niekde vznikol bus pruh bicykle by jazdili v strede medzi autobusmi a električkami a úplne by autá blokovali. Dnes je nevýhodou aj to, že záchranné a policajné vozidlá majú menšiu možnosť kľučkovať v premávke. Koľajnice tomu jednoducho prekážajú a aj nepriamo tak spôsobujú zbytočné straty na životoch. Treba si ďalej uvedomiť, že dva kĺbové busy budú nahrádzať jednu dlhú električku len v časoch dopravných špičiek. Čiže extra vodiči budú v pracovné dni robiť delené služby. Samozrejme v divízii busov trochu vzrastie aj počet nevodičov. Divízia električiek sa však zruší. Celkovo bude mať DPB zamestnancov menej.
Ak chcete reagovať tak prosím slušne a poctivo. Hlúpych protiargumentov tu už bolo dosť, niektoré z nich tu radšej hneď spomínam, nech sa neopakujú.
P.S. Sám Einstein povedal, že predstavivosť je dôležitejšia ako vedomosti.
Všetky cesty ako aj zátavky v Petržalke nevideli zimnú údržbu.Je 05:15 a všetko spí včerne posýpacích vozov.To chce magistrát zase trhať rekordy v úsporách,veď žiadna zima v podstate ešte nebola.Stále sa opakujúci problém.
Reakcia na: Ike #219268:
Keď myslíš, že pre ZSSK je držať v BA 2 kusy 861 s patričnou zálohou kvôli výkonom od 9.00 do 13.00 v sedle niečo supervýhodné...
Ako chceš riešiť ľudí nechaných na perónoch, čo sa stáva hlavne u vlaku 4308, ktorý vždy má dve jednotky? Viac vlakov sa naresliť v tom čase nedá kvôli nepriepustnosti trate a tri jednotky sa nedajú dať, lebo nové peróny sú krátke pre 3 jednotky?
Ono stačí vidieť na vec z pohľadu oboch dopravcov.
Ak k tej fraške príde, budú nakoniec do Kveťáku jazdiť 812, ktoré inak vozia ľudí do RD z hlavného.?
Reakcia na: 3pa3ck3 #219267:
Odpis eurofondových vozidiel nejde do nákladov, to ale neznamená, že ZSSK dostáva o toľko nižšiu dotáciu. Z tej nie je nič odpočítané a ZSSK ju dostáva podľa objednaných výkonov.
Reakcia na: S499.1023 #219272:
Myslím to normatívne - bez ohľadu na R7. A dopravnú indikciu, ktorá ide ruka v ruke so suburbanizáciou presperovať rovno na štreku.
Reakcia na: Ike #219270:
Myslíš ako ešte pred začatím výstavby R4?
Reakcia na: S499.1023 #219269:
Jasné, zdvojkoľajnenie aspoň niektorých medzistaničných úsekoch 131 by značne menilo východiskovú situáciu ?
Reakcia na: Ike #219268:
Jemne si dovoľujem upozorniť, že existujú aj iné vlaky, také bez okienok, ktorých prínos pre ekológiu aj pre sťahovanie áut z ciest je podstatne väčší, aj keď nemajú hlasovacie právo (na rozdiel od vlčákov).
Reakcia na: ufo #219266:
S cieľom skvalitniť diskusiu prejdime od krčmovo-chodbových rečí k návrhom. Čo navrhuješ? Čo by si považoval za optimálne, finančno-efektívne riešenie, podporujúce verejnú dopravu.

A upozorňujem Ťa, že RegioJet je súkromná firma a "rozdiel na od politika koaličného jedného" viem, že jediným a primárnym cieľom súkromnej firmy je zisk (to je správne a normálne). Jančura nie je ani členom UNICEFu, ani Lekárov bez hraníc a ani nič pod. Je to podnikateľ v doprave. Navyše zmluva s RJ je postavená veľmi benevolentne v prospech RJ tak, že okrem dotácie mu premávka na trate KN - BA generuje zisk, ktorý si necháva.

861 nie sú najlepšie vozy, ani najspoľahlivejšie a ani najšetrnejšie - s tým súhlasím. Ale stále je lepšie ak tam v rámci ponúkanej a možnej kapacity príde, čo môže. Pretože práve títo ľudia (+SC, PK a MA) najviac zaťažujú bratislavskú infraštruktúru a statickú dopravu. Demotivovať ich je horšie ako im neponúknuť nič. A vďaka RJ (myslím to pozitívne) zistili, že železničná doprava môže byť kvalitná. A vďaka RJ (teraz to myslím negatívne) začínajú byť posledný rok naštvaní (stačí si pozrieť Wall RJ na FB). A argument "veď aj ZSSK..." je strkanie hlavy do piesku, ktorý proste skutočnosť, že vlak necháva cestujúcich na perónoch a že niektorí opätovne volia auto, nevyrieši.
Reakcia na: ufo #219266:
Podľa zmluvy medzi ministerstvom a ZSSK sa hodnota vozidiel zakúpených z eurofondov započítava do dotácie a ZSSK dostane o toľko menej peňazí
Reakcia na: Ike #219262:
No S499.1023 naznačil kapacitu trate. A tie črepy 861 pokiaľ nebudú mať 500% zálohu, tak ten druhý určený dopravca bude ešte menej dodržiavať.
A to budú mať vyššiu dotáciu na vlkm ako RJ a vozidlo zaplatené z eurofondov narozdiel od RJ, ktoorý si vozidlo musí zaplatiť z dotácie na vlkm.
Tunel, tunel, tunel...
Reakcia na: Ike #219262:
Tie vlaky chcú pridať primárne preto, lebo ZSSK chce 90 mil. cestujúcich ročne a došli na to, že okolie Bratislavy by to číslo mohlo vytiahnuť. Takže zahustenie (momentálne hrozného) taktu chcú natrvalo, nielen v čase stavieb D1/D4/R7, preto riešia výrazné navýšenie vlkm.
Len neviem, kto bude tie vlaky vypravovať a voziť... a hlavne kde nájdu mašiny a vozne.
Reakcia na: luky133 #219263:
Lenže tento pozemok by bol omnoho lepším riešením výstavby náhradných bytov, než tie snahy pchať ich do parčíka na Astronomickej či na ihrisko na Pankúchovej. Kvalitný projekt by pomohol "učesať" súčasný halabala dojem zo spodnej časti Karlovky. A vďaka rúram by zostal i pás na drobnú zeleň.

Rozhodne nie som proti parkom, ale je číry populizmus ohlásiť nový park niekde, kde bude susediť s pustým trávnikom Allianzu, zanedbanými terasami Jurigovho námestia, nefunkčnými lúkami vnútroblokov a neudržiavanou zeleňou okolo kostola a hríbikov. To nie je koncepcia, ale potemkiniáda.
Reakcia na: MatejBA #219257:
Miesto tam je len na oko. Vpredu na danom pozemku je vybudovaný kanalizačný zberač pre západnú časť Bratislavy - idú tadiaľ dve potrubia DN 2000, v okolí kanalizácie daných rozmerov je ak ma pamäť neklame zároveň ešte aj ochranné pásmo 2,5 metra. Ak by sa tam teda išlo budovať obratisko bolo by potrebné tento nedávno dostavaný kanalizačný zberač preložiť a to by bolo natoľko nákladné, že to nikto v najbližšej dobe nebude robiť. Práve preto tam chce mesto vybudovať park, aj keď časť ľudí by tam radšej videla bytovú výstavbu v zadnej časti pozemku kadiaľ zberač nevedie.
Reakcia na: ufo #219240:
Nová doba, dotované vlaky budú konkurovať dotovaným vlakom ?

Ale teraz vážne. Vieš, že si objednávaš málo výkonov a vieš, že určený dopravca nedodržiava ani to. Aké riešenie navrhuješ?

Zároveň je multimodálne uvažovanie posun. Adekvátnym posilnením vlakov v čase výstavby/rekonštrukcie D1/D4/R7 vieš reagovať na výzvu možného presunu cestujúcich z IAD do vlakov a ich zotrvanie (čo je pre dopravnú politiku veľké plus). Samozrejme, je potrebné zlepšiť služby a spoľahlivosť, no je super, že vôbec prvý krok (úvahy o suplovní obmedzenej cestnej infraštruktúry železnicou) niekoho napadol.
Reakcia na: Solider #219256:
Nijako. Ani to nikto nenazýva v súčasnom stave obratiskom a v stave budúcom sa tam budú točiť vozy obojsmerné, plánovane a s dôvodom (miesto zlomu frekvencie).
Reakcia na: david1 #219251:
Americké námestie už treba vyriešiť ináč a to tak, aby bol prestupný uzol Blumentál obslúžený z obidvoch strán, čiže tejto podmienke vyhovuje obratisko (spojka) cez areál Univerzitnej nemocnice, ako je napokon aj uvažované.
Reakcia na: Solider #219258:
Nebolo by to prvykrat, co IvoN sluboval a neplnil ?

Tak by sa pri nahorsom upravili v KV odstavne a hodilo sa pred nich Xko 🙂
Reakcia na: MatejBA #219257:
Tam už tento rok predsa bude stáť park, ktorý minulý rok nariadil sám IvoN.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.