Reakcia na: Nick #158062:
"Nie je priestor na vybudovanie zvýšeného nástupišťa" - Bol si niekedy vo Viedni, v Prahe alebo aspoň v Brne?
"Rovnako by pomohlo, keby sa zrušilo zastavovanie liniek 2, 8 a 9 na novej zastávke Floriánska, lebo je podľa mňa zbytočné, od zastávky Vazovova na Vazovovej je to naozaj veľmi blízko, navyše toto zastavovanie zbytočne predlžuje cestovný čas a blokuje automobilovú dopravu. Nová električková zastávka Floriánska by tak slúžila len pre električky liniek 3 a 5" - takže na zastávke by stála d-5 s otvorenými dverami a za ňou d-8 so zatvorenými? Efekt prestupu eliminovaný?
Ty pracuješ na železnici?
Ike
niekde mal inak celkom pravdu, ale vzápätí to totálne znegoval...
- určite nie je možné spoliehať na segregáciu regionálnej a mestskej dopravy, ale naopak ich integrovať s tým, že železnica bude nosná. Ale to nie je všeliek. Môže to byť riešenie dopravy pre vzdialené časti BA (ako DNV, Rusovce, Vajnory) a pre denný dochádzkový región BA, ale rozhodne nikto nebude využívať vlak vrámci centrálneho intravilánu mesta (Petržalka-Centrum je, ako hovorí klasik "galaktická sprostosť"). Mne osobne by sa v kontexte dochádzkového regiónu pozdávala koncepcia nosnej železnice + prestupných bodov pre obce bez obsluhy železnice (a v prípade obcí, bez železničnej obsluhy, ale v blízkosti mesta systém P+R). Tu ale železničná doprava rieši mestkú nepriamo (ako vedľajší produkt) a o to ide... Toto p. Guttman zjavne nechápe. Zbavme sa dochádzajúcich áut (v kontexte suburbanizácie platí, že každý člen rodiny má auto) a ulice sa vyprázdnia, čím sa otvorí cesta PRIAMEMU riešeniu MHD.
- Čo sa týka trolejbusov vs. CNG, tiež má pravdu. Z estetického hľadiska pôsobí elektrické vedenie propulzívne.
svoje relatívne rozumné tvrdenia ale zabil tým, že nazval električku kolíznou, nestabilnou v kontraste so železnicou, pričom reči o rozširovaní rozchodu komentovať ani nebudem...
K dokonalosti azda chýba rozprávková zmienka o zintegrovaní električkových tratí do siete ŽSR s premávkou hybridných vozidiel... ? ?