Reakcia na: Ike #158080:
Pán G. v tom ošiali, že musí obhajovať vlak sa prekecne a povie kus pravdy ale potom na to zas hádže ten vlakový hnoj. Ja som podobného názoru, že vlak bude osožný tak akurát pre ľudí z DNV, Rusoviec, Vajnory, príp. Rače, či P.Biskupíc a ostatných dedín a miest na dopravu do mesta bližšie k cieľu cesty, resp. na ideálnejšiu zastávku, pri ktorej budú stáť jemu vyhovujúce linky/a na prestup pre pokračovanie do cieľa cesty. Dnes napr. človek zo Zohoru môže vystúpiť iba v DNV, Lamači a potom až na Hl.st., po novom by mal možnosť vystúpiť aj na DNV-sídlisko, Tesco Lamač, či Kramáre. Zas napr. ľudia cestujúci z Pezinka ak cestujú do okolia Kukučínovej tak vystúpia na zast. Slovany a odvezú sa 1-2 zastávky alebo pôjdu pešo, namiesto prestupu na ŽST Vinohrady a príkladov by bolo ešte za priehršť. Určite sa nájdu aj ľudia čo pôjdu v rámci mesta vlakom, ale to bude trebars cesta DNV - P. Biskupice, ktorá by elinou,busom či t-busom trvala aj cez hodinu, alebo napr. Rusovce či Petržalka - Rača.
Ike
niekde mal inak celkom pravdu, ale vzápätí to totálne znegoval...
- určite nie je možné spoliehať na segregáciu regionálnej a mestskej dopravy, ale naopak ich integrovať s tým, že železnica bude nosná. Ale to nie je všeliek. Môže to byť riešenie dopravy pre vzdialené časti BA (ako DNV, Rusovce, Vajnory) a pre denný dochádzkový región BA, ale rozhodne nikto nebude využívať vlak vrámci centrálneho intravilánu mesta (Petržalka-Centrum je, ako hovorí klasik "galaktická sprostosť"). Mne osobne by sa v kontexte dochádzkového regiónu pozdávala koncepcia nosnej železnice + prestupných bodov pre obce bez obsluhy železnice (a v prípade obcí, bez železničnej obsluhy, ale v blízkosti mesta systém P+R). Tu ale železničná doprava rieši mestkú nepriamo (ako vedľajší produkt) a o to ide... Toto p. Guttman zjavne nechápe. Zbavme sa dochádzajúcich áut (v kontexte suburbanizácie platí, že každý člen rodiny má auto) a ulice sa vyprázdnia, čím sa otvorí cesta PRIAMEMU riešeniu MHD.
- Čo sa týka trolejbusov vs. CNG, tiež má pravdu. Z estetického hľadiska pôsobí elektrické vedenie propulzívne.
svoje relatívne rozumné tvrdenia ale zabil tým, že nazval električku kolíznou, nestabilnou v kontraste so železnicou, pričom reči o rozširovaní rozchodu komentovať ani nebudem...
K dokonalosti azda chýba rozprávková zmienka o zintegrovaní električkových tratí do siete ŽSR s premávkou hybridných vozidiel... ? ?